초등교사의 연소 개념 향상을 위한 기체 농도 측정 실험 개발 및 적용 효과

논문상세정보
' 초등교사의 연소 개념 향상을 위한 기체 농도 측정 실험 개발 및 적용 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • an experiment to measure gas concentration
  • combustionofacandle
  • conceptsoncombustion
  • elementary school teachers
  • 기체 농도 측정 실험
  • 연소 개념
  • 초등교사
  • 초의 연소
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
509 0

0.0%

' 초등교사의 연소 개념 향상을 위한 기체 농도 측정 실험 개발 및 적용 효과' 의 참고문헌

  • 한국과 미국 초등 예비교사들의 연소에 대한 개념 비교
    신애경 초등과학교육 33 (4) : 736 ~ 750 [2014]
  • 학생의 과학 오개념에 대한 초등 예비 교사의 지식
    한수진 초등과학교육 29 (4) : 474 ~ 483 [2010]
  • 초등학생들의 연소에 대한 개념 조사 및 과학사를 활용한 오개념 교정 프로그램 제안
    문미정 초등과학교육 28 (4) : 467 ~ 475 [2009]
  • 초등 예비교사의 아동의 과학 개념 조사
    윤혜경 한국과학교육학회지 31 (2) : 164 ~ 180 [2011]
  • 초등 교사들의 과학 오개념에 대한 인식과 수업전략
    장명덕 초등과학교육 28 (4) : 425 ~ 439 [2009]
  • 이산화탄소의 성질 실험 장치 개선 방안 탐색
    박헌우 초등과학교육 27 (3) : 244 ~ 251 [2008]
  • 연소에 대한 초등교사의 개념 - 기체변화를 중심으로 -
    신애경 한국과학교육학회지 31 (6) : 942 ~ 957 [2011]
  • 연소 개념 학습에서 변칙 사례에 의한 인지 갈등 및 상황 흥미가 개념 변화 과정에 미치는 영향
    최숙영 한국과학교육학회지 28 (8) : 779 ~ 785 [2008]
  • 기체에 대한 초등학생들의 개념 조사 및 대안 개념 유형 분석
    정대균 초등과학교육 26 (4) : 359 ~ 371 [2007]
  • The Unschooled Mind: How Children Think and How Schools Should Teach
    Gardner, H. Basic Books [1991]
  • The Teacher’s manual for Elementary School Science 6-2
    Ministry of Education and Science Technology Kumsung Publishing Co [2011]
  • The Teacher’s Manual for Elementary School Science 6-1
  • The Teacher’s Manual for Elementary School Science 3-2
    Ministry of Education Miraeen Co [2014]
  • The Study About the Cause of Water Rising Phenomena After a Candle’s Combustion in the Vessel on the Water
    Kim, Y. C. Graduate School of Education, Busan National University of Education [2000]
  • The Effects of Learning Program Based on Brain Compatibleness in ‘Combustion and Extinction’ Unit Lesson of Elementary School
    An, S. H. Graduate School of Education, Korea National University of Education [2011]
  • The Analysis of Sixth Grade Students’ Alternative Conception on gas According to 2007 Revised Curriculum
    Ryu, I. K. Graduate School of Education, Korea National University of Education [2012]
  • Teaching Effect on Correcting the Misconception About High School Student’s Gas State
    Park, K. A. Graduate School of Education, Korea National University of Education [2008]
  • Journal of the Korean Chemical Society 43 : 564 ~
    Yoo, S. A. [1999]
  • Journal of Research in Science Teaching 28 : 689 ~
  • Journal of Korean Elementary Science Education 19 : 75 ~
    Um, S. S. [2000]
  • Journal of Korean Elementary Science Education 19 : 15 ~
    Ryu, J. I. [2000]
  • Journal of Korean Elementary Science Education 14 : 135 ~
    Kim, D. W. [1995]
  • J. Science Education 66 : 623 ~
  • International Journal of Science Education 10 : 553 ~
    Stavy, R. [1988]
  • Hidden Science 3
    Seoul Science Teacher’s Group Woongjin Junior [1995]
  • European Journal of Teacher Education 22 : 45 ~
  • Effectiveness of the History of Science on the Learning of the Unit of ‘Oxygen and Carbon Dioxide’
    Min, K. S. Graduate School of Education, Incheon National University of Education [2000]
  • Difficulty in Science Teaching of Elementary School Science Teaching in the Material Areas
    Kim, S. W. Graduate School of Education, Busan National University of Education [2008]
  • Candle Burning in an Inverted Jar Over Water in a Trough Experiment: Science Teachers' Conceptions
  • Analysis of Elementary School Textbook and Teacher’s Conceptions About the Combustion in the View of History of Science
    Chung, M. S. Graduate School of Education, Korea National University of Education [2003]
  • A Study on the Misconceptions in Forces Lesson of the Middle School Students
    Yi, H. J. Hankuk University of Foreign Studies [2009]
  • A Study of High School Student’s Misconception on Gaseous Properties
    Cho, E. A. Graduate School of Education, Sungkyunkwan University [2008]