플립러닝과 학습유인물을 활용한 대학영어 수업모형

고준석 2015년
' 플립러닝과 학습유인물을 활용한 대학영어 수업모형' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • active learner
  • college english
  • flipped learning
  • printed material learning
  • student-centered teaching
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
147 0

0.0%

' 플립러닝과 학습유인물을 활용한 대학영어 수업모형' 의 참고문헌

  • 플립러닝 성공전략
    (사)한국U러닝연합회 콘텐츠미디어 [2014]
  • 부교재가 초등학교 어린이에게 미치는 영향에 관한 연구
    김경애 교육연구 30 : 154 ~ 168 [1967]
  • ‌대학영어교육의 발전방향에 관한 제언
    고준석 교양교육연구 8 (5) : 335 ~ 366 [2014]
  • http://ko.wikipedia.org/wiki/%EA%B2%8C%EC%9E%84
  • Investigating grammatical difficulty in second language learning: Implications for second language acquisition research and language testing
    Ellis, R. International Journal of Applied Linguistics 18 (1) : 4 ~ 22 [2008]
  • Flipping 2. 0-Practical Strategies for Flipping Your Class
    Bretzmann, Jason. The Bretzmann Group, LLC [2013]
  • Flipped Learning : Gateway to Student Engagement
    Bergmann, Jonathan International Society for Technology in Education [2014]
  • Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day
    Bergmann, Jonathan International Society for Technology in Education [2012]
  • Corrective feedback and learner uptake in communicative-based small group language lessons
    White, A. English Language Teaching 21 (2) : 229 ~ 258 [2009]
  • A typology of written corrective feedback types
    Ellis, R. ELT Journal 63 (2) : 97 ~ 107 [2009]