영재학생의 그릿(꾸준한 노력, 지속적 관심), 교사지원, 부모지원의 자기조절학습능력, 영재교육만족도에 대한 예측력 검증

' 영재학생의 그릿(꾸준한 노력, 지속적 관심), 교사지원, 부모지원의 자기조절학습능력, 영재교육만족도에 대한 예측력 검증' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Education Satisfaction
  • Grit
  • Parent Support
  • Self-Regulation
  • Teacher Support
  • education satisfaction
  • grit
  • outlier detection
  • parent support
  • raspberry pi
  • self-regulation
  • teacher support
  • 교사 지원
  • 교육만족도
  • 그릿
  • 부모지원
  • 분포 추정
  • 스마트폰
  • 위치 정보
  • 이상점 판단
  • 자기조절 학습능력
  • 혼합 모형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,750 13

0.0%

' 영재학생의 그릿(꾸준한 노력, 지속적 관심), 교사지원, 부모지원의 자기조절학습능력, 영재교육만족도에 대한 예측력 검증' 의 참고문헌

  • Test and Analyses of High-Strength Reinforced Concrete Shear Walls in Japan
  • Eurocode 2. (2004). Design of Concrete Structures: Part 1-1: General Rules and Rules for Buildings
  • Design Provisions for Shear Walls
    Cardenas, A. E. ACI [1973]
  • Cyclic behavior o f reinforced concrete cantilever walls. I: Experimental res ults
  • Code requirement for re inforced concrete structure
  • Behavior of Reinforced Concrete Structural Walls : Str ength, Deformation Characteristics, and Failure Mechanism
  • ASCE/SEI 41, Seismic Evaluation and Retrofit of Existing Buildings
  • ACI-ASCE Committee 426, The Shear Strength o f Reinforced Concrete Members
    ACI [1973]
  • ACI Committee 318, Building Code Requirements for Structural Concrete (ACI 318-11) and Commentary
  • ACI 374. 2R-13, Guide for Testing Reinforced Co ncrete Structural Elements under Slowly Applied Simulate d Seismic Loads
  • 550MPa급 철근을 적용한 낮은 철근 콘크리트 벽체의 전단강도를 위한 반복하중 실험
    박홍근 한국콘크리트학회 [2013]