디지털 게임의 아카이빙과 미디어 고고학적 접근

이정엽 2015년
' 디지털 게임의 아카이빙과 미디어 고고학적 접근' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • classicgames
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  • 게임 도서관
  • 게임 박물관
  • 게임 아카이브
  • 고전 게임
  • 미디어 고고학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
42 0

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' 디지털 게임의 아카이빙과 미디어 고고학적 접근' 의 참고문헌

  • http://www.nexoncomputermuseum.org/
  • http://www.museumofplay.org/
  • http://www.igda.org/news/225897/
  • http://www.computerspielemuseum.de/
  • http://www.computerhistory.org/
  • http://library.kocca.or.kr/
  • Supercade: A Visual History of the Videogame Age 1971-1984
    Van Burnham The MIT Press [2001]
  • Preserving Virtual Worlds Final Report, Library of Congress
  • Media Archaeology: Approaches, Applications, and Implications
    Erkki Huhtamo University of California Press [2011]
  • Media Archaeology: Approaches, Applications, and Implications
    Wolfgang Ernst University of California Press [2011]
  • Media Archaeology: Approaches, Applications, and Implication
    Noah Wardrip-Fruin University of California Press [2011]
  • Deep Time of the Media: Toward an Archaeology of Hearing and Seeing by Technical Means
    Sigfried Zielinski The MIT Press [2008]