논문 : 메가 이벤트에 대한 방문객의 가치 인식이 행동의도에 미치는 영향: 가치-태도-행동(VAB) 체계의 적용을 중심으로

' 논문 : 메가 이벤트에 대한 방문객의 가치 인식이 행동의도에 미치는 영향: 가치-태도-행동(VAB) 체계의 적용을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • attitude
  • behavioral intention
  • mega event
  • value
  • yeosu expo
  • 가치
  • 메가 이벤트
  • 여수엑스포
  • 태도
  • 행동의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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  • 테마파크에서의 고객 체험이 신규 콘텐츠 개발에 대한 지속적인 지지의사에 미치는 영향 : Pine과 Gilmore의 체험(4Es)요인을 중심으로
    이태희 서비스경영학회지 13 (1) : 57 ~ 81 [2012]
  • 탄소라벨링 브랜드 충성도를 결정하는 요인: 가치-­태도­-행동 모형의 적용
    김광석 환경정책연구 13 (3) : 109 ~ 133 [2014]
  • 청계천의 이미지, 지각된 가치, 만족도 그리고 행동의도 간 구조관계 분석
    윤설민 관광연구저널 26 (1) : 41 ~ 57 [2012]
  • 지역축제 서비스품질과 이미지, 지각된 가치, 만족 및 충성도에 대한 영향: 부산불꽃축제를 대상으로
    김홍길 관광연구저널 28 (3) : 147 ~ 159 [2014]
  • 지역축제 방문객의 지각된 가치, 만족도, 태도, 그리고 행동의도 간 영향관계 분석: 안동탈춤페스티벌 방문객 사례
    윤설민 호텔관광연구 13 (4) : 82 ~ 97 [2011]
  • 지역 메가이벤트 정책환경과 정책네트워크 변화 관계분석
    이연택 관광연구논총 23 (3) : 79 ~ 106 [2011]
  • 외식업체의 광고가 브랜드 가치와 브랜드 태도, 브랜드 애호도에 미치는 영향 - 패밀리레스토랑, 피자전문점, 패스트푸드점을 중심으로 -
    유영진 관광연구 25 (1) : 127 ~ 146 [2010]
  • 여수엑스포장의 대기시간이 방문객 감정반응과 개최지이미지에 미치는 영향
    김창수 관광경영연구 17 (3) : 83 ~ 103 [2013]
  • 스타마케팅을 이용한 광고태도가 브랜드태도 및 구매의도에 미치는 영향 - 대명리조트 비발디파크 오션월드를 중심으로 -
    김효경 관광연구 25 (2) : 229 ~ 251 [2010]
  • 스마트폰 관광정보 특성이 지각된 가치와 사용의도에 미치는 영향
    김조영 호텔관광연구 15 (1) : 279 ~ 298 [2013]
  • 쇼핑가치가 구매의도에 미치는 영향 분석 :인터넷 구매 경험 차이의 관점에서
    김미숙 농촌계획 14 (1) : 9 ~ 21 [2008]
  • 소비가치, 웰빙태도가 웰빙지향행동에 미치는 영향
    박광희 한국의류산업학회지 13 (1) : 73 ~ 81 [2011]
  • 세계박람회 테마관 전시 콘텐츠 및 연출에 관한 연구 - 여수세계박람회 해양산업기술관을 중심으로 -
    윤선영 정보디자인학연구 13 (2) : 131 ~ 140 [2010]
  • 서비스 직원의 신체적 매력도가 고객의 태도 및 만족도에 미치는 영향 : 서점과 패밀리레스토랑의 조절 효과
    정효선 호텔경영학연구 19 (3) : 85 ~ 101 [2010]
  • 사찰음식관여도가 관계지속의도에 미치는 영향 -지각된 가치의 조절효과-
    전효원 관광연구저널 25 (5) : 295 ~ 313 [2011]
  • 메가이벤트에 관한 언론 보도의 프레임 분석 - 2012 여수엑스포를 중심으로 -
    성시윤 관광연구논총 26 (2) : 193 ~ 222 [2014]
  • 메가 이벤트의 이미지 일치성, 브랜드 개성, 브랜드 자산, 및충성도에 관한 연구: 2012 여수박람회를 중심으로
    김태흥 관광연구저널 28 (8) : 145 ~ 161 [2014]
  • 메가 이벤트가 지역주민의 삶의 질에 미치는 영향에 관한 연구 -F1 2010 Korean Grand Prix를 중심으로-
    김장원 관광학연구 37 (6) : 179 ~ 200 [2013]
  • 메가 스포츠 이벤트의 잠재적 속성이 개최 지지도에 미치는 영향에 관한 연구 -영암 F1 코리아 그랑프리 대회 방문객을 중심으로-
    김상범 관광연구저널 25 (5) : 197 ~ 209 [2011]
  • 레스토랑의 서비스와 음식 품질에 대한 지각된 가치와 고객 반응간의 관계 연구
    박기홍 한국조리학회지 15 (2) : 70 ~ 83 [2009]
  • 대학생들의 개인가치, 여가태도 및 행동의도의 영향관계 연구: 대전ㆍ충청지역 대상으로
    김흥렬 호텔관광연구 11 (2) : 66 ~ 78 [2009]
  • 관광스토리텔링특성이 고객의 지각가치를 통해 관광지브랜드가치에 미치는 영향에 관한 연구: 관광지스토리텔링중심으로
    임성택 관광연구저널 28 (2) : 139 ~ 150 [2014]
  • 개인적 가치가 컨버전스에 대한 태도 및 이용의향에 미치는 영향에 관한 연구
    김용철 상품학연구 29 (1) : 1 ~ 17 [2011]
  • Why do people attend events : A comparative analysis of visitor motivations at four south island events
    Nicholson, R. Journal of Travel Research 39 (4) : 449 ~ 460 [2001]
  • Understanding attitudes towards genetically modified food : The role of values and attitude strength
    Honkanen, P. Journal of Consumer Policy 27 (4) : 401 ~ 420 [2004]
  • Trust transfer effects on values and attitudes toward China and the Shanghai Expo 2010
    Kim, S. H. In proceeding of International CHRIE Conference-Refereed Track [2011]
  • The role of perceived consumer effectiveness on value-attitude-behaviour model in green buying behaviour context
    Tan, B. C. Australian Journal of Basic and Applied Sciences 5 (12) : 1766 ~ 1771 [2011]
  • The influence of volunteer motivation on satisfaction, attitudes, and support for a mega-event
    Lee, C. K. International Journal of Hospitality Management 40 : 37 ~ 48 [2014]
  • The impact of food-related values on food purchase behavior and the mediating role of attitudes : A Swiss study
    Hauser, M. Psychology and Marketing 30 (9) : 765 ~ 778 [2013]
  • The impact of a mega event on visitors’ attitude toward hosting destination : Using trust transfer theory
    Lee, Y. K. Journal of Travel & Tourism Marketing 31 (4) : 507 ~ 521 [2014]
  • The hierarchical influence of personal values on mall shopping attitude and behaviour
    Shim, S. Journal of Retailing 74 (1) : 139 ~ 152 [1998]
  • The effects of health value on healthful food selection intention at restaurants : Considering the role of attitudes toward taste and healthfulness of healthful foods
    Jun, J. International Journal of Hospitality Management 42 : 85 ~ 91 [2014]
  • The effects of health benefit information on consumer health value, attitudes, and intentions
    Tudoran, A. Appetite 52 (3) : 568 ~ 579 [2009]
  • The attitude-behavior linkage in behavioral cascades
    Friedkin, N. E. Social Psychology Quarterly 73 (2) : 196 ~ 213 [2010]
  • The Role of Personal Values in Marketing and Consumer Behavior
    Vinson, D. E. Journal of Marketing 41 (2) : 44 ~ 50 [1977]
  • The Nature of Human Values
    Rokeach, M. J. The Free Press [1973]
  • The Internet and the Price-Value-Loyalty Chain
    Grewal, D. Journal of Business Research 56 (5) : 391 ~ 398 [2003]
  • Social values in the eighties : A special issue
    Kahle, L. R. Psychology & Marketing 2 (4) : 231 ~ 237 [1985]
  • Reviving campbell’s paradigm for attitude research
    Kaiser, F. G. Personality and Social Psychology Review 14 (4) : 351 ~ 367 [2010]
  • Personal values’ influence on e-shopping attitude and behaviour
    Jayawardhena, C. Internet Research 14 (2) : 127 ~ 138 [2004]
  • Multivariate data analysis(6th ed. )
    Hair, Jr. J. F. Pearson Prentice Hall [2006]
  • Mobilizing meanings of mobility : Car users’ constructions of the goods and bads of car use
    Hagman, O. Transportation Research Part D : Transport and Environment 8 (1) : 1 ~ 9 [2003]
  • Implications of value research : A macro vs. micro perspective
    Reynolds, T. J. Psychology & Marketing 2 (4) : 297 ~ 304 [1985]
  • Impact of tourists’ perceived value on behavioral intention for mega events : Analysis of inbound and domestic tourists at Shanghai World Expo
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  • Handbook of social psychology
    Maio, G. R. Kluwer-Plenum : 283 ~ 308 [2003]
  • For fun and profit: Hedonic value from image interactivity and responses toward an online store
    Fiore, A. M. Psychology & Marketing 22 (8) : 669 ~ 694 [2005]
  • Experiential Value : Conceptualization, Measurement, and Application in the Catalog, and Internet Shopping Environment
    Mathwick, C. Journal of Retailing 77 (1) : 39 ~ 56 [2001]
  • Examining the role of emotional and functional values in festival evaluation
    Lee, J. Journal of Travel Research 50 (6) : 685 ~ 696 [2011]
  • Examining Chinese consumers’ luxury hotel staying behavior
    Chen, A. International Journal of Hospitality Management 39 : 53 ~ 56 [2014]
  • Event quality, perceived value, destination image, and behavioral intention of sports events : The case of the IAAF World Championship, Daegu, 2011
    Jin, N. Asia Pacific Journal of Tourism Research 18 (8) : 849 ~ 864 [2013]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Emotional and cognitive antecedents of customer satisfaction in leisure services : The case of Rostock Zoo
    Benkenstein, M. Journal of Hospitality and Leisure Marketing 10 (3/4) : 173 ~ 184 [2003]
  • Effect of image interactivity technology on consumer responses toward the online retailer
    Fiore, A. M. Journal of Interactive Marketing 19 (3) : 38 ~ 53 [2005]
  • Creating a Model of Customer Equity for Chain Restaurant Brand Formation
    Hyun, S. S. International Journal of Hospitality Management 28 (4) : 529 ~ 539 [2009]
  • Context change and travel mode choice : Combining the habit discontinuity and self-activation hypotheses
    Verplanken, B. Journal of Environmental Psychology 28 (2) : 121 ~ 127 [2008]
  • Consumer behavior in fashion (2nd ed.)
    Solomon, M. R. Prentice Hall [2009]
  • Chinese-inspired products : Value-attitude-behavior
    Fu, W. International Journal of Marketing Studies 6 (3) : 76 ~ 86 [2014]
  • Attitudes and attitude change
    Ajzen, I. Psychology Press : 289 ~ 311 [2008]
  • A value-attitude-behavior model predicting wild land preservation voting intentions
    Vaske, J. J. Society and Natural Resources 12 (6) : 523 ~ 537 [1999]
  • A structural equation test of the value-attitude-behavior hierarchy
    Homer, P. M. Journal of Personality and Social Psychology 54 (4) : 638 ~ 646 [1988]
  • A practical method for uncovering the direct and indirect relationship between human values and consumer purchases
    Allen, M. W. Journal of Consumer Marketing 18 (2) : 102 ~ 120 [2001]
  • A cross-cultural test of the value-attitude-behaviour hierarchy
    Milfont, T. L. Journal of Applied Social Psychology 40 (11) : 2791 ~ 2813 [2010]
  • 2012여수세계박람회재단 공식홈페이지
  • 2012여수세계박람회 공식 보고서
  • 2012 여수엑스포 방문객의 체험이 지각된 가치와 만족도에 미치는 영향: 체험경제 이론을 중심으로
    송학준 호텔경영학연구 22 (6) : 159 ~ 174 [2013]
  • 2012 여수세계박람회의 성과와 과제
    한병세 한국도서연구 26 (1) : 169 ~ 186 [2014]