비유 생성 전략을 활용한 수업에서 과학영재의 언어적 상호작용과 비유 생성 패턴 분석

논문상세정보
' 비유 생성 전략을 활용한 수업에서 과학영재의 언어적 상호작용과 비유 생성 패턴 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • analogy-generating strategy
  • mapping
  • science-gifted
  • verbal interactions
  • 과학 영재
  • 대응
  • 비유 생성 전략
  • 언어적 상호 작용
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
470 0

0.0%

' 비유 생성 전략을 활용한 수업에서 과학영재의 언어적 상호작용과 비유 생성 패턴 분석' 의 참고문헌

  • 포화 용액 개념에 대해 초등 과학 영재와 일반 학생들이 만든 비유의 특성과 대응 관계 이해도 및 대응 오류
    노태희 초등과학교육 28 (3) : 292 ~ 303 [2009]
  • 크로마토그래피 개념에 대해 중학교 과학영재가 만든 비유의 유형과 대응 오류 및 비유 만들기 활동에 대한 인식 조사
    김유정 한국과학교육학회지 29 (8) : 861 ~ 873 [2009]
  • 유전 관련 개념에 대한 고등학생들의 비유 만들기 수업의 적용 효과
    김동렬 한국과학교육학회지 28 (5) : 424 ~ 437 [2008]
  • 심상(心象)의 뇌과학적 이해와 초등 교수?학습의 방향
    조주연 초등교육연구 18 (2) : 75 ~ 98 [2005]
  • 비유 생성 과정에서 속성과 관계에 대한 고려 여부에 따라 과학영재들이 생성한 비유의 특징
    김유정 대한화학회지 54 (5) : 621 ~ 632 [2010]
  • 과학적 창의성 모델의 제안-인지적 측면을 중심으로-
    박종원 한국과학교육학회지 24 (2) : 375 ~ 386 [2004]
  • 과학영재의 비유 만들기 과정에서 나타난 심상적 사고의 특성
    양찬호 대한화학회지 55 (5) : 846 ~ 856 [2011]
  • 과학영재교육에서 교사들이 겪는 어려움
    이봉우 초등과학교육 27 (3) : 252 ~ 260 [2008]
  • 과학고 토론수업을 위한 수업모형 개발과 적용과정에서 나타난 언어적 상호작용의 특징
    김현경 한국과학교육학회지 29 (4) : 359 ~ 372 [2009]
  • 과학 창의성 계발을 위한 프로그램 개발 - 이론과 예시를 중심으로 -
    정현철 한국지구과학회지 23 (4) : 334 ~ 348 [2002]
  • 고등학교「현대 물리」단원의 과전 효과 개념에 대한 비유물 개발 수업의 효과
    류수경 교과교육학연구 12 (1) : 83 ~ 96 [2008]
  • Verbal and visual learning styles
    Kirby, J. R. Contemporary Educational Psychology 13 : 169 ~ 184 [1988]
  • Using discussions in classrooms
    Dillon, J. Open University Press [1994]
  • Spontaneous student-generated analogies
    Sandifer, C. AIP Conference Proceedings 720 : 93 ~ [2003]
  • Should I ask for help?The role of motivation and attitudes in adolescents’ help seeking in math class
    Ryan, A. M. Journal of Educational Psychology 89 : 329 ~ 341 [1997]
  • Relationships between verbal interactions in small group creative scientific activities and the cognitive and affective characteristics of high school students
    Kim, T. H. Korea National University of Education [2007]
  • Qualitative research in education: Methods and applications
    Lee, Y. Educational Science History [1998]
  • Mathematics Education: Models and Processes
    English, L. Lawrence Erlbaum [1995]
  • Instructional effect of grouping by agreeableness and students' verbal interactions in small group science learning
    Han, J. Y. Seoul National University [2003]
  • Induction: Processes of inference, learning, and discovery
    Holland, J. H. MIT Press [1986]
  • Effects of cooperative CAI and reciprocal peer tutoring CAI in chemistry concept learning: Conceptual understanding and verbal interactions
    Kim, K. S. Seoul National University [2005]
  • Dialectical constraints to the discursive practices of a high school physics community
    Tobin, K. Journal of Research in Science Teaching 34 (5) : 491 ~ 507 [1997]
  • Conceptualization of Creative Problem Solving for the Development of Curriculum for School Subjects
    Kim, K. J. The Journal of Curriculum Studies 15 (2) : 129 ~ 153 [1997]
  • Beyond the classroom walls : Teachers’ and students’perspectives on how online earning can meet the needs of gifted students
    Thomson, D. L. Journal of Advanced Academics 21 : 662 ~ 712 [2010]
  • Analogy construction versus analogy solution and their influence on transfer
    Harpaz-Itay, Y. Learning and Instruction 16 : 583 ~ 591 [2006]
  • Analogical reasoning patterns in expert problem solving
    Clement, J. Proceedings of the Fourth Annual Conference of the Cognitive Science Society, 4 4 : 79 ~ 81 [1982]
  • An analogy-using instructional design for facilitating science creativity
    Kang, E. The Journal of Educational Research 3 (2) : 1 ~ 22 [2002]