조직구성원의 직무만족에 미치는 감정노동의 영향과 조직지원인식의 조절효과 분석

' 조직구성원의 직무만족에 미치는 감정노동의 영향과 조직지원인식의 조절효과 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • emotional labor
  • job satisfaction
  • moderating effect
  • organizational support
  • perceived organizational support
  • 감정노동
  • 감정노동의 특성
  • 조절 효과
  • 조직지원
  • 직무만족
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
8,545 0

0.0%

' 조직구성원의 직무만족에 미치는 감정노동의 영향과 조직지원인식의 조절효과 분석' 의 참고문헌

  • 박사
  • 현대조직행동
    박운성 전영사 [1988]
  • 직장-가정 간 상호작용과 가족친화적 조직지원이 근로자의 조직몰입과 이직의도에 미치는 효과
    김효선 한국심리학회지: 산업 및 조직 22 (4) : 515 ~ 540 [2009]
  • 주얼리 산업 종사원의 감정노동이 감정부조화, 직무스트레스, 직무만족에 미치는 영향에 관한 연구
    배인열 경기대학교 서비스경영전문대학원 [2014]
  • 조직행동론
    신유근 다산 [1982]
  • 조직지원인식의 선행요인과 결과요인에 관한 연구: 매개효과의 검증을 중심으로
    김윤성 조직과 인사관리연구 27 (1) : 189 ~ 214 [2003]
  • 조직구성원의 감정노동과 직무태도간의 관계에서 조직지원과 자기유능감이 미치는 조절효과
    박봉규 인적자원관리연구 15 (1) : 69 ~ 85 [2008]
  • 서비스 직원의 감정노동 수행과 직무소진의 관계에 관한 연구
    김영조 조직과 인사관리연구 32 (3) : 95 ~ 128 [2008]
  • 서비스 종사자의 감정노동행동과 직무소진 관계에 관한 연구: 리더의 감성리더십과 신뢰의 조절효과
    황승욱 영남대학교 대학원 [2012]
  • 사이버대학 교직원의 조직지원인식이 조직시민행동에 미치는 영향 : 성취욕구의 매개효과를 중심으로
    김은광 한성대학교 대학원 [2012]
  • 민원담당 공무원의 감정노동이 소진과 직무태도에 미치는 영향
    김동환 계명대학교 대학원 [2014]
  • 박사
  • 감정부조화의 영향과 그 조절요인에 관한 실증연구: 직무자율성과 사회적 지원의 조절효과를 중심으로
    박상언 경영학연구 38 (2) : 379 ~ 405 [2009]
  • 감정노동자의 직무소진에 영향을 미치는 직무스트레스의 매개효과 연구
    전순영 기업경영연구 20 (6) : 173 ~ 190 [2013]
  • 감정노동자와 조직유효성의 관계에서 감성지능이 미치는 매개효과 연구
    전순영 비서학논총 22 (1) : 167 ~ 186 [2013]
  • 감정노동과 조직시민행동간 조직지원의 조절효과
    한진환 인적자원관리연구 19 (2) : 83 ~ 102 [2012]
  • 감정노동과 조직몰입의 관계에서 사회적 지원의 매개효과 연구
    최정임 기업경영연구 21 (3) : 71 ~ 91 [2014]
  • Work-family programs and the employment relationship
    Osterman, P. Administrative Science Quarterly 40 : 681 ~ 700 [1995]
  • Work and the nature of-man
    Herzberg, F. World Publishing Company [1966]
  • Who appreciates family-responsive human resource policies : The impact of family-friendly policies on the organizational attachment of parents and non-parents
    Grover, S. L. Personnel Psychology 48 : 271 ~ 262 [1995]
  • When the Show Must Go On: Surface Acting and Deep Acting as Determinants of Emotional Exhaustion and Peer-rated Service Delivery
    Grandey, A. A. Academy of Management Journal 46 (1) : 86 ~ 96 [2003]
  • To walk an extra mile : The whats, whens, and whys of organizational commitment
    Buchanan. B. Organizational Dynamics 4 (1) : 67 ~ 80 [1975]
  • The role of informal organizational work-family support in the use of formal work-family support and associated outcomes
    Colton, C. L. Portland State University [2004]
  • The presentation of self in everyday life
    Goffman, E. Penguin [1959]
  • The measurement of satisfaction in work and retirement
    Smith, P. C. Rand McNally [1969]
  • The experience of work and turnover intentions -Interactive effects of value attainment, job satisfaction, and positive mood
    George, J. M. Journal of Applied Psychology 81 (3) : 318 ~ [1996]
  • The dimensions, Antecedents, and Consequences of Emotional Labor
    Morris, J. A. Academy of Management Review 21 (4) : 986 ~ 1010 [1996]
  • The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling
    Hochschild, A. R. University of California Press [1983]
  • The Impact of Emotional Dissonance on Organizational Commitment and Intention to Turnover
    Abraham, R. The Journal of Psychology 133 (4) : 441 ~ 455 [1999]
  • Stress, social support and the buffering hypothesis
    Cohen, S. Psychological Bulletin 98 : 310 ~ 357 [1985]
  • Social support, job stress, health and job satisfaction among nurses in the United Kingdom
    Bradley, J. R. International Journal of Stress Management 9 (3) : 163 ~ 182 [2002]
  • Role of subjective culture in organization : A review and direction for future research
    Bhagat, R. S. Journal of Applied psychology 67 : 653 ~ 685 [1983]
  • Relationships among organizational family support, job autonomy, perceived control, and employee well-being
    Thompson, C. A. Journal of Occupational Health Psychology 10 (4) : 100 ~ 118 [2005]
  • Real feelings : Emotional expression and organizational culture
    Vanmaanen, J. Research in Organizational Behavior 11 : 43 ~ 104 [1989]
  • Psychological contracting and newcomer socialization: An attachment theory foundation
    Nelson, D. L. Journal of Social Behavior and Personality 6 (7) : 55 ~ 72 [1991]
  • Perceived organi-zational support
    Eisenberger, R. Journal of Applied Psychology 71 (3) : 500 ~ 507 [1986]
  • Organizations
    March, J. G. Wiley [1993]
  • Organizational Work, and Personal Factors in Employee Turnover and Absenteeism
    Porter, L. W Psychological Bulletin 80 : 151 ~ 176 [1973]
  • Organizational Behavior : Developing managerial skills
    Megginson, L. C. Harper and Row [1981]
  • Mood and emotions while working:Missing pieces of job satisfaction?
    Fisher, C. D. Journal of Organizational Behavior 2 : 185 ~ 186 [2000]
  • Meaning of organizational behavior
    Osborn, R. N. John Wiley and Sons [1982]
  • Managing emotion on the job and at home : understanding the consequences of multiple emotional roles
    Wharton, A. S. Academy of Management Review 18 : 457 ~ 486 [1993]
  • Job satisfaction
    Hoppock. R. Haper & Brother [1935]
  • In Handbook of Gender and Work
    Lobel, S. A. Sage [1999]
  • Handbook of industrial and organization psychology
    Loke, E. A. Rand McNally : 1297 ~ 1343 [1976]
  • Further scale refinement for emotional labor
    Blau, G. Career Development International 15 (2) : 188 ~ 216 [2010]
  • Expression of Emotion as Part of the Work Role
    Rafaeli, A. Academy of Management Review 12 (1) : 23 ~ 37 [1987]
  • Existence, relatedness and growth
    Alderfer, C. P. Free Press [1972]
  • Emotions in Organizational Behavior
    Bono, J. E. Lawrence Erlbaum Associates : 213 ~ 233 [2005]
  • Emotional labor in service roles: The influence of identity
    Ashforth, B. E. Academy of Management Review 21 (4) : 986 ~ 1010 [1993]
  • 박사
  • Emotion work, feeling rules, and social structure
    Hochschild, A. R. American Journal of Sociology 85 (3) : 551 ~ 575 [1979]
  • Emotion Regulation in the Workplace : A New Way to Conceptualize Emotional Labor
    Grandey, A. A. Journal of Occupational Health Psychology 5 (1) : 95 ~ 110 [2000]
  • Customer satisfaction and organizational support for service providers
    McMillan, R. C. University of Florida [1997]
  • Consumer Behavior
    Engel. J. F. The Dryden Press [1990]
  • 박사
  • Balanced scorecard and hoshin kanri : Dynamic capabilities for managing strategic fit
    Chau, V. S. Management Decision 45 (2) : 518 ~ 538 [2007]
  • An empirical investigation of job Stress, social support. service length and lob strain
    Blau, G. Organizational Behavior and Human performance 27 : 279 ~ 301 [1981]
  • A multilevel field investigation of emotional labor, affect, work withdrawal, and gender
    Scott, B. A. Academy of Management Journal 54 (1) : 116 ~ 136 [2011]