언어의 다양성과 이중언어 사용 유아의 언어발달을 사회문화적 관점으로 이해하기

' 언어의 다양성과 이중언어 사용 유아의 언어발달을 사회문화적 관점으로 이해하기' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • bilingualchildren
  • linguisticdiversity
  • literacy development
  • sociocultural perspective
  • 사회문화적 관점
  • 언어 발달
  • 언어의 다양성
  • 이중언어 사용 유아
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
183 0

0.0%

' 언어의 다양성과 이중언어 사용 유아의 언어발달을 사회문화적 관점으로 이해하기' 의 참고문헌

  • 학령기 다문화가정 자녀를 위한이중언어⋅문화교육의 효과분석-프로그램 과정산물의 매개효과를 중심으로-
    박현선 한국아동복지학 48 (46) : 57 ~ 83 [2014]
  • 이중언어 교육과 한국어교재론
    박영순 서울교육대학교 다문화교육연구원 [2009]
  • 유아교육의 관점에서 본 다문화 사회의 정책동향과 교육
    문무경 다문화 사회에서 유아, 부모, 교사의 역량강화, 한국 육아지원학회 춘계학술대회 자료집 : 25 ~ 40 [2010]
  • 박사
  • 베트남 국제결혼가정 이주여성의 문화적응 스트레스에 관한 연구 : 사회 자본을 중심으로
    이윤효 강남대학교 사회복지전문대학원 [2007]
  • 다문화가정자녀를 위한 ‘학습 한국어’ 교재 개발의 방향
    조수진 이중언어학 37 (37) : 235 ~ 264 [2008]
  • 다문화가정 유아의 유아교육기관 적응프로그램 개발 및 효과
    오재연 유아교육학논집 17 (1) : 137 ~ 162 [2013]
  • 다문화가정 어머니의 양육경험과보육교사의 보육경험 실태
    박영아 유아교육연구 30 (1) : 197 ~ 223 [2010]
  • 다문화가정 방문교육 지도사의 실제적인 역할과어려움에 관한 탐구
    권경숙 유아교육연구 33 (3) : 59 ~ 81 [2013]
  • 다문화 시대 한국어교육의 내실화를 위한 과제
    최정순 이중언어학 37 (37) : 287 ~ 316 [2008]
  • 박사
  • Ways with words : Language, life and work in communities and classrooms
    Heath, S. B. Cambridge University Press [1983]
  • Up against whiteness : Race, school and immigrant youth
    Lee, S. Teachers College Press [2005]
  • The"problem"of English learners : Constructing genres of difference
    Guitiérrez, K. D. Research in the Teaching of English 40 (4) : 502 ~ 507 [2006]
  • The reading strategies of Latina/o students who are successful English readers Opportunities and obstacles
    Jiménez, R. Reading Research Quarterly 31 (1) : 90 ~ 112 [1996]
  • The best for the children: Critical perspectives on literacy for Lation students
    Guitiérrez, K. D. Teachers College Press : 122 ~ 141 [2001]
  • The best for our children: Critical perspectives on literacy for Latino students
    Reyes, M. L. Teacher College Press : 96 ~ 121 [2001]
  • Status and Trends in the Education of Racial and Ethnic Groups (NCES 2010-015)
    Aud, S. U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics. Washington, DC: U.S. Government Printing Office [2010]
  • Social constructivist perspectives on teaching and learning
    Palincsar, A. S. Annual Review of Psychology 49 : 345 ~ 375 [1998]
  • Pedagogy of the oppressed
    Freire, P. Continuum Publishing Company [2000]
  • Multiliteracies and equity: How do Canadian schools measure up?
    Cummins, J. Education Canada 46 (2) : 4 ~ 7 [2006]
  • Mind in Society: The development of higher psychological process
    Vygotsky, L. S. Harvard University Press [1978]
  • Making a difference in the lives of bilingual/bicultural children
    Reyes, M. L. Peter Lang : 145 ~ 156 [2002]
  • Heritage language teaching in Canadian schools
    Cummins, J. Journal of Curriculum Studies 24 (3) : 281 ~ 286 [1992]
  • Handbook of early literacy research
    Gee, J. P. Guilford Press : 30 ~ 42 [2003]
  • Funds of knowledge for teaching : Using a qualitative approach to connect homes and classrooms
    Moll, L .C. Theory into Practice 31 (2) : 132 ~ 141 [1992]
  • Exploring biliteracy : Two students case examples of writing as a social practice
    Moll, L .C. The Elementary School Journal 101 (4) : 435 ~ 449 [2001]
  • Emergent biliteracy in young Mexican immigrant children
    Reyes, I. Reading Research Quarterly 43 (4) : 374 ~ 398 [2008]
  • Effects of bilingualism and biliteracy on children’s emerging concept of print
    Bialystok, E. Developmental Psychology 33 (3) : 429 ~ 440 [1997]
  • Early biliteracy development: Exploring young leaners’ use of their linguistic resources
    Baurer, E. B. Routledge : 14 ~ 33 [2012]
  • Early biliteracy development: Exploring young leaners’ use of their linguistic resources
    Fránquiz, M. Routledge : 132 ~ 156 [2012]
  • Early biliteracy development: Exploring young leaners’ use of their linguistic resources
    Soltero-González, L. Routledge : 34 ~ 54 [2012]
  • Discourse, learning and schooling: An interdisciplinary perspective
    Moll, L .C. Cambridge University Press : 221 ~ 246 [1996]
  • Biliteracy and trilingual practices in the home context : Case studies of Chinese-Canadian children
    Li, G. Journal of Early Childhood Literacy 6 (3) : 355 ~ 381 [2006]
  • Being and Becoming : Multilingual writers’ practices
    Laman, T. T. Language Arts 88 (2) : 265 ~ 274 [2008]
  • 5세 누리과정 : 해설서
    교육과학기술부 교육과학기술부·보건복지부 [2012]
  • 2015년 외국인주민현황