생태체험마을 속성이 방문객의 만족에 미치는 영향

' 생태체험마을 속성이 방문객의 만족에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 농업, 농학
  • attribute
  • ecotourismvilage
  • satisfaction
  • 만족
  • 생태체험
  • 속성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,236 0

0.0%

' 생태체험마을 속성이 방문객의 만족에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 해양관광지의 속성이 지각된 가치, 고객만족, 충성도에 미치는 영향에 관한 연구- 통영․거제 관광지 중심으로 -
    김기호 관광연구 25 (5) : 123 ~ 141 [2010]
  • 청소년 농촌체험관광의 서비스품질, 만족도 및 충성도의 구조분석
    최영창 한국청소년연구 18 (2) : 239 ~ 261 [2007]
  • 온천관광지 선택속성이 방문객 만족 및 행동의도에 미치는 영향 연구 - 덕산온천관광지를 사례로 -
    김시중 한국지역개발학회지 22 (2) : 145 ~ 163 [2010]
  • 어촌관광객의 선호속성, 어촌체험관광 만족도 및 체험관광 상품개발 지지도, 추천의도에 관한 실증적 연구 - 고창군 만돌어촌 체험마을을 중심으로 -
    장양례 관광연구 25 (6) : 341 ~ 363 [2011]
  • 수요자 특성을 고려한 해양관광 활성화 방안*: 성별, 연령에 따른 수요자 특성을 중심으로
    김가야 관광레저연구 26 (2) : 67 ~ 81 [2014]
  • 생태관광의 매력속성, 관광태도, 지각된 가치가 만족도에 미치는 영향 연구
    양승필 관광연구 25 (5) : 271 ~ 290 [2010]
  • 생태관광 선택속성별 선호도 평가
    배민기 한국산림휴양학회지 15 (4) : 59 ~ 70 [2011]
  • 백제문화권 여행자 문화관광자원 만족도에 관한 연구 - 부여 · 공주를 중심으로 -
    최병창 관광연구 25 (4) : 279 ~ 296 [2010]
  • 대전 뿌리공원 관광지 선택속성이 관광객 만족 및 행동의도에 미치는 영향 연구 -관광지 이미지를 조절효과로-
    김효중 한국경제지리학회지 15 (4) : 735 ~ 751 [2012]
  • 다변량 데이터 분석법의 이해
    양병화 커뮤니케이션북스 [2011]
  • 농촌관광지 선택속성이 만족도와 재방문 및 추천의도에 미치는 영향
    한상겸 한국항공경영학회지 7 (2) : 3 ~ 15 [2009]
  • 농촌관광객의 방문유형별 만족도 조사 -농촌전통테마마을을 중심으로-
    오순환 농어촌관광연구 12 (1) : 121 ~ 139 [2005]
  • 농촌관광 여행행태 유형화 및 특성분석 연구: 이단계 군집분석과 다중로짓 모델적용
    윤유식 관광연구 23 (4) : 337 ~ 355 [2009]
  • 농촌관광 시장 세분화 연구
    박덕병 관광학연구 28 (2) : 193 ~ 212 [2004]
  • 농촌관광 방문객의 선호 체험프로그램 분석 8 (1) : 305 ~ 326
    이혜현 [2006]
  • 녹차 소비자의 추구편익과 만족, 충성도의 구조관계: 연령의 조절효과
    김경희 한국식생활문화학회지 26 (4) : 314 ~ 322 [2011]
  • 국적항공사의 운성서비스 제고전략에 관한 연구
    정익준 여행학연구 11 (6) : 169 ~ 191 [2000]
  • 관광지의 관광동기유형별 관광지 선호 속성의 차이에 관한 연구 - 충청남도 관광지를 중심으로 -
    박진영 관광연구 25 (4) : 397 ~ 411 [2010]
  • Typologising nature-based tourists by activity -theoretical and practical implications
    Mehmetoglu, M. Tourism Management 28 (3) : 651 ~ 660 [2007]
  • Tourist market segmentation with linear and non-linear techniques
    Bloom, J. Z. Tourism Management 25 (6) : 720 ~ 733 [2004]
  • Tourism. Ecotourism and protected areas
  • The influence of children on vacation travel patters
    Nickerson, N. P. Journal of Vacation Marketing 7 (1) : 19 ~ 30 [2000]
  • The impact of your quality and tourist satisfaction on tourist loyalty: The case of Chinese tourists in Korea
    Lee, S. J. Tourism Management 32 (5) : 1115 ~ 1124 [2011]
  • The destination attribute management model: An empirical application to Bintan, Indonesia
    Litvin, S. W. Tourism Management 22 (5) : 481 ~ 492 [2001]
  • The Effects of Quality and Satisfaction on Awareness and Behavioral Intentions: Exploring the Role of a Wine Festival
    Yuan, J. Journal of Travel Research 48 (3) : 279 ~ 288 [2008]
  • Social-ecological factors influencing tourist satisfaction in three ecotourism lodges in the southeastern Peruvian Amazon
    Torres-Sovero, C. Tourism Management 40 (3) : 545 ~ 552 [2012]
  • Segmentation by motivation in rural tourism : A Korean case study
    Park, D. B. Tourism Management 30 (1) : 99 ~ 108 [2009]
  • Pricing policy in nature-based tourism
    Laarman, J. C. Tourism Management 17 (4) : 247 ~ 254 [1996]
  • Perceived values, satisfaction, and behavioral intentions, The role of familiarity in korean restaurants
    Ha, J. International Journal of Hospitality Management 29 (1) : 2 ~ 13 [2010]
  • Patterns Of Tourist Expenditure And Types Of Vacation Across The Family Life Cycle
    Lawson, R. Journal of Travel Research 29 (4) : 12 ~ 18 [1991]
  • Nature-based tourists: the relationship between their trip expenditures and activities
    Mehmetoglu, M. Journal of Sustainable Tourism 15 (2) : 200 ~ 216 [2007]
  • Multivariate data analysis (6 ed.)
    Hair, J. F. Prentice Hall [2006]
  • Modelling perceived quality, visitor satisfaction and behavioural intentions at the destination level
    Žabkar, V. Tourism Management 31 (4) : 537 ~ 546 [2010]
  • Measuring tourist satisfaction by attribute and motivation: The case of a nature-based resort
    Meng, F. Journal of Vacation Marketing 14 (1) : 41 ~ 56 [2008]
  • Measuring festival quality and value affecting visitors’ satisfaction and loyalty using a structural approach
    Yoon, S. Y. International Journal of Hospitality Management 29 (2) : 335 ~ 342 [2010]
  • Marketing overseas tour packages to the youth segment: an empirical analysis
    Kale, S. H. Journal of Travel 25 (4) : 20 ~ 24 [1987]
  • Lebenbslanges Urlaubsreiseverhalten: Erste Ergebnisse einer Pilotstudie
    Becker, C. Materilisen zur Fremdenverkehrgeographie 25 : 70 ~ 82 [1992]
  • Ireland’s image as a tourism destination in France: Attribute importance and performance
    O’leary, S. J of Travel Research 43 (3) : 247 ~ 256 [2005]
  • Investigating the relationships among perceived value, satisfaction and recommendations : the case of the Korean DMZ
    Lee, C. K. Tourism Management 28 (1) : 204 ~ 214 [2007]
  • Household composition and the importance of experience attributes of nature based tourism activity products -a Norwegian case study of outdoor recreationists
    Tangeland, T. Tourism Management 32 (4) : 822 ~ 832 [2011]
  • Fact sheet: Global ecotourism
  • Environmentally responsible behavior in ecotourism : Antecedents and implications
    Chiu, Y. T. H. Tourism Management 40 : 321 ~ 329 [2014]
  • Environmental concern and knowledge of ecotourism among three groups of Swedish tourists
    Wurzinger, S. Journal of Travel Research 45 (11) : 217 ~ 226 [2006]
  • Efficiency and Quality as Economic Dimensions of Perceived Value : Conceptualization, Measurement, and Effect on Satisfaction
    Sánchez-Fernández, R. Journal of Retailing and Consumer Services 16 (6) : 425 ~ 433 [2009]
  • Ecotourism-related products and activities, and the economic sustainability of small and medium island chalets
    Jaafar, M. Tourism Management 33 (3) : 683 ~ 691 [2012]
  • Ecotourism experiences reported online: Classification of satisfaction attributes
    Lu, W. Tourism Management 33 (3) : 702 ~ 712 [2012]
  • Ecotourism and the empowerment of local communities
    Scheyvens, R. Tourism Management 20 (2) : 245 ~ 249 [1999]
  • Demographic Contributions to Marketing : An Assessment
    Pol, L. G. Journal of the Academy of Marketing Science 19 (1) : 53 ~ 59 [1991]
  • Application of destination choice model: Factors influencing domestic tourists destination choice among residents of Nairobi, Kenya
    Mutinda, R. Tourism Management 33 (6) : 1593 ~ 1597 [2012]
  • A framework of tourist attractions research
    Lew, A. A. Annals of Tourism Research 14 (4) : 553 ~ 575 [1987]
  • A benefit segmentation of tourists in rural areas: A Scottish perspective
    Frochot, I. Tourism Management 26 (3) : 335 ~ 346 [2005]