온라인 매체와 댓글에 따른 영화 구전의도 및 관람의도에 관한 연구

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' 온라인 매체와 댓글에 따른 영화 구전의도 및 관람의도에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 온라인에서의 구전커뮤니케이션이 상표평가에 미치는 영향에 관한 연구: 상표사용후기와 답글을 중심으로
    박찬 유창조 소비자학연구 17 (1) : 73 ~ 93 [2006]
  • 온라인 정보 및 구전특성 요인이 고객의 구매의도에 미치는 영향 연구:인터넷 서비스 포털 사이트를 중심으로
    김준희 한국벤처창업학회 (2) : 83 ~ 97 [2010]
  • 온라인 구전과 영화 매출 간 상호영향에 관한 연구: 한국 영화 산업을 중심으로
    배정호 아시아마케팅저널 12 (2) : 1 ~ 25 [2010]
  • 영화흥행과 온라인 구전 특성의 관련성에 관한 연구 - 흥행에 성공한 영화 <우리들의 행복한 시간 >과 실패한 영화 <사랑따윈 필요없어 >를 중심으로 -
    김혜원 한국엔터테인먼트산업학회논문지 4 (2) : 1 ~ 14 [2010]
  • 영화 관람객의 영화정보채널 유형별 특성
    전범수 한국언론학회 46 (3) : 390 ~ 413 [2002]
  • 댓글의 방향성과 웹사이트의 신뢰성이 서비스 브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향:한국과 중국비교
    조춘한 한국IT서비스학회지 11 (2) : 69 ~ 91 [2012]
  • 구전정보의 특성과 구전효과의 관계
    김창호 광고연구학회 35 : 55 ~ 77 [1997]
  • http://www.em brain.com
  • WordofMouthCommunicationandTheirEffectsinConsumerNetwork
    Brister, J. M. Advances in Consumer Research 18 : 155 ~ 169 [1991]
  • The quality of Wordof-Mouth in the Online Shopping Mall
    Kim, H.K Journal of Research in Interactive Marketing 4 (4) : 376 ~ 390 [2010]
  • The Influence of Online Product Recommendations on Consumers’Online Choices
    Senecal, S Journal of Retailing 80 (2) : 159 ~ 169 [2004]
  • The Effect of Word of Mouth on Sales:Online Book Reviews
    Chevalier, J Journal of Marketing Research 43 (3) : 345 ~ 354 [2006]
  • SNS를 통한 구전정보의 특성이 구전 효과에 미치는 영향
    박진영 관광연구 27 (6) : 385 ~ 408 [2013]
  • Role of Product-Related Conversation in the Diffusion of a New Product
    Arndt, J Journal of Marketing Research 4 (3) : 291 ~ 295 [1967]
  • Personal influence, the part played by people in the flow of mass communications
    Katz E Transaction Publishers [2009]
  • Measuring word of mouth:the questions of who and when?
    Christiansen, T Journal of Marketing Communications 6 (3) : 185 ~ 200 [2000]
  • Making Sense of Credibility on the Web:Models for Evaluating Online Information and Recommendations for Future Research
    Metzger, M. Journal of the American Society for information Science and Technology 58 (13) : 2078 ~ 2091 [2007]
  • Introduction to Research Methods and Data Analysis in Psychology
    Langdridge, D Pearson Education [2009]
  • Factors Enhancing Word-of-Mouth Influence:Positive and Negative Service-Related Messages
    Jill, S. European Journal of Marketing 48 (1) : 336 ~ 359 [2014]
  • A study on the Critical Success Factors of Social Commerce through the Analysis of the Perception Gap between the Service Providers and the Users:Focused on Ticket Monster in Korea
    Kim I. J. Asia Pacific Journal of Information Systems 24 (2) [2014]
  • A Research on Effectiveness of Facebook Advertising on Enhancing Purchase Intention of Consumers
    Milad, D Computers in Human Behavior 49 : 597 ~ 600 [2015]