IoT 서비스의 성공적 수용에 관한 연구

논문상세정보
' IoT 서비스의 성공적 수용에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • elaboration likelihood model
  • ibeacon
  • internet of things
  • nearby
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' IoT 서비스의 성공적 수용에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 인지적 몰입이 개인의 기술 수용에 미치는 영향 : MP3 플레이어에 대한 실증 연구
    강민철 김보연 이상근 Asia Pacific Journal of Information Systems 16 (1) : 45 ~ 69 [2006]
  • 이모티콘의 지속적 사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구:모바일 메신저 서비스를 중심으로
    이소라 한국IT서비스학회지 13 (4) : 289 ~ 308 [2014]
  • 의료서비스 품질지각 정보가 서비스 만족, 신뢰, 행동의도에 미치는 영향 연구 - 정교화 가능성 모델의 관점에서 -
    한용준 고객만족경영연구 15 (3) : 155 ~ 178 [2013]
  • 유비쿼터스 컴퓨팅 서비스 수용에 영향을 미치는 요인 연구
    유호선 한국전자거래학회지 13 (2) : 117 ~ 147 [2008]
  • 웹 2.0 환경에서 사회적 영향이 사용자의 인지적 평가와 몰입, 사용수준에 미치는 영향
    문윤지 한국산학기술학회논문지 11 (12) : 4752 ~ 4759 [2010]
  • 소셜 네트워크 서비스의 보안기능 사용의도에 영향을 미치는 요인: Facebook을 중심으로
    김협 한국IT서비스학회지 13 (2) : 1 ~ 17 [2014]
  • 빅데이터 시대의 개인정보 과잉이 사용자 저항에 미치는 영향
    이환수 지능정보연구 19 (1) : 125 ~ 139 [2013]
  • 관광정보 공유를 위한 소셜 미디어의 역할: 정보와 사회적 영향의 통합모형
    한희정 경영학연구 43 (4) : 1197 ~ 1220 [2014]
  • 공공부문 클라우드 컴퓨팅 서비스 사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    전새하 Entrue Journal of Information Technology 10 (2) : 97 ~ 112 [2011]
  • 개인-조직 적합성과 직무태도 간 관계에서 프로세스 갈등의 매개역할
    고수경 박원우 경영학연구 35 (2) : 521 ~ 555 [2006]
  • Why Are You Sharing Others’Tweets? : The Impact of Argument Quality and Source Credibility on Information Sharing Behavior
    Ha, S ICIS (4) [2011]
  • Using UTAUT to Explore the Behavior of 3G Mobile Communication Users
    Wu, Y 2007 IEEE International Conference : 199 ~ 203 [2007]
  • User Acceptance of Information Technology:Toward a Unified View
    Venkatesh, V. MIS Quarterly 27 (3) : 425 ~ 478 [2003]
  • User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models
    Davis, F. D. Management Science 35 (8) : 982 ~ 1003 [1989]
  • UTAUT를 적용한 전자정부 서비스 채택 요인에 관한 연구 : 인터넷과 Kiosk의 비교를 중심으로
    안운석 서비스경영학회지 11 (4) : 245 ~ 268 [2010]
  • UTAUT 이론을 기반으로 한 인터넷뱅킹의 이용에 영향을 미치는 요인: 한국과 중국의 비교연구
    이동만 정보시스템연구 19 (4) : 111 ~ 136 [2010]
  • Trend and Implications of O2O(Online-To-Offline)
    Kim, D.G Telecommunications and Broadcasting Policy 26 (22) : 1 ~ 20 [2014]
  • The Psychological Origins of Perceived Usefulness and Ease-of-Use
    Karahanna, E Information and Management 35 (4) : 237 ~ 250 [1999]
  • The Effects on Information of Micro-Blog to the Continuous Intention-Focus on the Elabortion Likelihood Model
    Kim, I.H 2011 Fall Korea Quality Congress : 267 ~ 272 [2011]
  • The Effects of Involvement on Responses to Argument Quantity and Quality : Central and Peripheral Routes to Persuasion
    Petty, R.E Journal of Personality and Social Psychology 46 (1) : 69 ~ 81 [1984]
  • Survey Questions: Handcrafting the Standardized Questionnaire
    Converse, J.M Sage [1986]
  • Study on How Service Usefulness and Privacy Concern Influence on Service Acceptance
    Lee, Z.K The Journal of Society for e-Business Studies 12 (4) : 37 ~ 51 [2007]
  • Source Factors and the Elaboration Likelihood Model of Persuasion
    Petty, R.E Advances in Consumer Research 11 (1) : 668 ~ 672 [1984]
  • SNS 이용자의 프라이버시 염려도와 수용후 행동 간의 구조적 관계에 관한 연구
    정철호 경영과 정보연구 30 (3) : 85 ~ 105 [2011]
  • Persuasion : Theory and Research
    O’keefe, D.J Sage [2002]
  • Personal Computing:Toward a Conceptual Model of Utilization
    Thompson, R.L MIS Quarterly 15 (1) : 125 ~ 143 [1991]
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Internet Banking Adoption in Kuala Lumpur : An Application of UTAUT Model
    Foon, Y.S International Journal of Business and Management 6 (4) : 161 ~ 167 [2011]
  • Informational Influence in Organizations : An Integrated Approach to Knowledge Adoption
    Sussman, S. W. and W. S. Siegal Information Systems Research 14 (1) : 47 ~ 65 [2003]
  • Information Privacy : Measuring Individuals’Concerns about Organizational Practices
    Smith, H.J MIS Quarterly 20 (2) : 167 ~ 196 [1996]
  • Influence Processes for Information Technology Acceptance : An Elaboration Likelihood Model
    Bhattacherjee, A MIS Quarterly 30 (4) : 805 ~ 825 [2006]
  • Google, Development of Nearby User-Device Auto-search Function … Smart Home-Potential in O2O Service Domain is Getting Bigger
  • Extrinsic and Intrinsic Motivation to Use Computers in the Workplace1
    Davis, F. D. Journal of Applied Social Psychology 22 (14) : 1111 ~ 1132 [1992]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobser- vable Variables and Measurement Error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 9 ~ 50 [1981]
  • Does Big Data Matter to Value Creation?:오라클(Oracle) 솔루션을 중심으로
    김용희 한국IT서비스학회지 11 (3) : 39 ~ 48 [2012]
  • Development of an Instrument to Measure the Perceptions of Adopting an Information Technology Innovation
    Moore, G.C Information Systems Research 2 (3) : 192 ~ 222 [1991]
  • Concept of O2O Transactions and Understanding of Related Issues
    Jeong, H KB Knowledge Vitamin 15 (3) : 1 ~ 6 [2015]
  • Computer Self-Efficacy:Development of a Measure and Initial Test
    Compeau, D.R MIS Quarterly 19 (2) : 189 ~ 211 [1995]
  • Communication and Persuasion : Central and Peripheral Routes to Attitude Change
    Petty, R.E Springer-Verlag [1986]
  • Common Method Biases in Behavioral Research : A Critical Review of the Literature and Recommended Remedies
    Podsakoff, P.M Journal of Applied Psychology 88 (5) : 879 ~ 903 [2003]
  • College of Business
    Chin, W.W University of Houston [2004]
  • Causes and Remedies of Common Method Bias
    Park, W.-W Korean Journal of Management 15 (1) : 89 ~ 133 [2007]
  • Attitude Change: Persuasion and Social Influence
    Wood, W Annual Review of Psychology 51 (1) : 539 ~ 570 [2000]