호텔기업 종사원의 감성지능에 따른 감정노동이 직무성과 및 이직의도에 미치는 영향

' 호텔기업 종사원의 감성지능에 따른 감정노동이 직무성과 및 이직의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • emotional intelligence
  • emotional labor
  • job performance
  • turn over intention
  • 감성지능
  • 감정노동
  • 이직의도
  • 직무성과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 호텔기업 종사원의 감성지능에 따른 감정노동이 직무성과 및 이직의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔종업원의 감정노동이 직무관계태도에 미치는 영향
    김민주 관광학연구 21 (2) : 129 ~ 141 [1998]
  • 호텔종사원이 지각하는 고객관련 스트레스가 감정노동과 이직의도에 미치는 영향에 있어 감성지능의 조절효과
    한기완 호남대학교 대학원 [2014]
  • 호텔종사원의 라포르에 따른 감정노동이 직무만족, 조직몰입에 미치는 영향
    박종철 호텔관광연구 16 (3) : 192 ~ 217 [2014]
  • 호텔종사원의 감성지능이 성과에 미치는 영향
    최금창 최우성 관광학연구 30 (6) : 113 ~ 133 [2006]
  • 호텔종사원에 있어 개인적 감성지능이 성과에 미치는 영향에 관한 연구 -호텔식음료 서비스종사원의 성격을 중심으로-
    원유석 호텔경영학연구 16 (3) : 97 ~ 120 [2007]
  • 박사
  • 호텔고객이 지각하는 종사원의 감정노동이 관계감정 및행동의도에 미치는 영향:진정성의 조절효과를 중심으로
    박향숙 호남대학교 대학원 [2013]
  • 호텔 종사원의 감성지능과 자기오락화능력이 서비스 지향성에 미치는 영향 : 중국 5성급 호텔 종사원을 대상으로
    조자남 대구대학교 대학원 [2014]
  • 박사
  • 박사
  • 외식업체 종사원의 감성지능 요인이 조직시민행동 및 직무성과에 미치는 영향
    박종랑 경희대학교 관광대학원 [2009]
  • 영업사원의 지각된 감정노동 활동이 직무소진, 직무열의에 의한 이직의도와 고객지향성에 미치는 영향: 감정지능의 조절효과를 중심으로
    김남기 전북대학교 대학원 [2011]
  • 박사
  • 스키리조트 종사원들의 감성지능이 직무성과에 미치는 영향- 창의성의 매개효과를 중심으로 -
    나용근 관광연구 30 (4) : 387 ~ 409 [2015]
  • 박사
  • 서비스종사원 감정노동의 표면행위와 내면행위가 감정부조화 및 직무태도에 미치는 영향
    권혁기 인적자원관리연구 18 (1) : 311 ~ 326 [2011]
  • 서비스 종사자의 감정노동이 직무스트레스에 미치는 영향에 관한 연구
    최진숙 경희대학교 경영대학원 [2008]
  • 서비스 실패상황에서 여행기업 종사원의 감성지능이서비스회복노력에 미치는 영향- 고객지향성의 매개효과를 중심으로 -
    나용근 관광연구 30 (2) : 249 ~ 273 [2015]
  • 상사의 감성지능이 호텔종사원의 창의성과 직무만족에 미치는 영향
    윤영일 관광연구 29 (2) : 205 ~ 222 [2014]
  • 박사
  • 사회복지시설 종사자의 감정표현요구가 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김운화 한영신학대학교 대학원 [2012]
  • 미용서비스업 종사자의 감정노동과 직무만족 및 이직의도의 관계분석
    강주아 이영주 복식문화연구 20 (5) : 664 ~ 678 [2012]
  • 레스토랑 고객불평 해소를 위한 대응 전략에 관한 연구 -서울시내 P호텔 레스토랑을 중심으로-
    이정자 관광연구저널 23 (3) : 277 ~ 292 [2009]
  • 감정노동이 종사자의 서비스 제공수준과 기업성과에 미치는 영향
    김보성 경기대학교 대학원 [2009]
  • 감정노동의 결과에 대한 한국과 미국간의 비교연구- 호텔종업원의 감정노동과 직무스트레스와의 관계를 중심으로 -
    김민주 호텔경영학연구 15 (1) : 35 ~ 57 [2006]
  • 감정노동, 감성지능이 종업원의 감정고갈에 미치는 영향에 관한 연구
    홍용기 경영과 정보연구 (25) : 243 ~ 273 [2008]
  • 박사
  • 감성지능이 직무스트레스와 직무만족 및 직무성과에 미치는 영향에 관한 연구
    유효근 인적자원관리연구 15 (4) : 127 ~ 146 [2008]
  • 간호사의 감성지능이 자기효능감과 직무스트레스에 미치는 영향 - 자기효능감의 매개효과 검증 -
    이경희 간호행정학회지 16 (1) : 17 ~ 25 [2010]
  • Workplace SUEIT: Swinburne University Emotional Intelligence Test
    Palmer, B. Organizational Psychology Researcg Unit, Swinburne University [2001]
  • Working with Emotional Intelligence
    Goleman, D. Bantam [1998]
  • When The Show must Go on: Surface Acting and Deep Acting as Determinents of Emotional Exhaustion and Peer-Rated Service Delivery
    Grandey, A. Academy of Management Journal 46 (1) : 86 ~ 96 [2003]
  • The dimensions, Antecedents, and Consequences of Emotional Labor
    Morris, J. A. Academy of Management Review 21 : 986 ~ 1010 [1996]
  • The dimensionality and antecedents of emotional labor strategies
    Diefendorff, J. M. Journal of Vocational Behavior 66 (2) : 339 ~ 357 [2005]
  • The consequences of emotional labor : Effects on work stress, job satisfaction, and well-being
    Pugliesi, K. Motivation and Emotion 23 (2) : 125 ~ 154 [1999]
  • The Support of Autonomy and the Control of Behavior
    Deci, E. L Journal of Personality nd Social Psychology 53 (6) : 1024 ~ 1037 [1987]
  • The Sociology of Emotions
    Thoits, R. E. Annual Review of Sociology 15 : 317 ~ 342 [1990]
  • The Measurement and Antiecedents of Affective, Continuance and Normative Commitment to the Organization
    Allen, N. J. Journal of Occupational Psychology 63 (3) : 235 ~ 243 [1990]
  • The Managed Heart: Commercialization oh Human Feeling
    Hochschild, A. R. University of California Press : 89 ~ 136 [1983]
  • The Important Effect of Employee' Emotion Management Ability on His/Her Service Behavior in the International Tourist Hotel
    Tsai, C. W. The Service Industries Journal 29 (10) : 1437 ~ 1449 [2009]
  • The Emotionally Intelligent Manager: How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership
    Caruso, D. Jossey-Bass [2004]
  • The Effects of Leader and Follower Emotional Intelligence on Performance and Attitude: An Exploratory Study?
    Wong, C. S. The Leadership Quarterly 13 : 243 ~ 274 [2002]
  • The Changing Role of the Sales Force
    Cravens, D. W. Marketing Management 4 (2) : 45 ~ 57 [1995]
  • Sources of Occupational Stress: An Examination of British Prison Officers
    Rutter, D. R. Work and Stress 2 : 291 ~ 299 [1988]
  • Research in Organizational Behavior : 235 ~ 281
  • Organizational citizenship behavior and objective productivity as determinants of managerial evaluations of salespersons’ performance
    MacKenzie, S. B. Organizational Behavior and Human Decision Processes 50 : 123 ~ 150 [1991]
  • MICE산업종사자 직무스트레스요인이 이직의도에 미치는 영향 : 직무만족·조직몰입 매개효과 및 사회적 지원의 조절효과 탐구
    박종표 호서대학교 벤처전문대학원 [2012]
  • Job satisfaction, organizational commitment, turnover intention and turnover : Path analysis based on meta-analytic findings
    Tett, R. P. Personnel Psychology 46 : 259 ~ 293 [1993]
  • 박사
  • Health, Performance and Emotional Intelligence: An Exploratory Study of Retail Managers
    Slaski, A. M. Stress and Health 18 : 63 ~ 68 [2002]
  • Executive EQ:Emotional intelligence in leadership and organizations
    Cooper, R. K. Grosset/Putnam [1997]
  • Examining the Effects of Role Stress on Customer Orientation and Job Performance of Retail Salespeople
    Knight, D. K. International Journal of Retail & Distribution Management 35 (5) : 381 ~ 392 [2007]
  • Emotionl Intelligence: What Does the Research Really Indicate?
    Cherniss, C. Educational Psychologist 41 (4) : 239 ~ 245 [2006]
  • Emotionl Intelligence in Organization: A Conceptualization
    Abraham, R. Genetic, Social, and General Psychology Monographs 125 (2) : 209 ~ 219 [1999]
  • Emotional labor in service roles: The influence of identity
    Ashforth, B. E. Academy of management Review 19 (1) : 88 ~ 115 [1993]
  • Emotional intelligence as a moderator of emotional and behavioral reactions to job insecurity
    Jordan, P. J. Academy of Management Review 27 : 361 ~ 372 [2002]
  • Emotional intelligence and life satisfaction
    Palmer, B. Personality and Individual Differences 33 : 109 ~ 119 [2002]
  • Emotional intelligence : Why it can matter more than IQ
    Goleman, D. Bantam Books [1995]
  • Emotional Regulation in the Workplace, A New Way to Conceptualize Emotional Labor
    Grandey, A. Journal of Occupational Psychology 5 (6) : 95 ~ 110 [2000]
  • Emotional Labor of the Tour Leaders: An Exploratory Study
    Wong, J. Y. Tourism Management 30 (2) : 1 ~ 11 [2008]
  • Emotional Labor in Service Work
    Leider, R. Annals of the American Academy of Political and Social Science : 81 ~ 95 [1999]
  • Emotional Labor and Burnout: Comparing Two Perspecctives of People Work
    Brotheridge, C. M. Journal of Vocational Behavior 60 : 17 ~ 39 [2002]
  • Emotional Intelligence: Can It be Measured Reliably and Validity Using Competency Data?
    Dulewicz, V. Competency 6 (1) : 1 ~ 15 [1998]
  • Emotional Intelligence: A Meta-Analytic Investigation of Predctive Validity and Nomological Net
    Van Rooy, D. L. Journal of Vocational Behavior 66 (1) : 71 ~ 95 [2004]
  • Emotional Intelligence, Its Measurement and Implications for the Workplace
    Cartwright, S. International Journal of Management Review 10 (2) : 149 ~ 171 [2008]
  • Emotional Intelligence, Cognitive Intelligence and Job Performance
    Cote, S. Administrative Science Quarterly 51 : 1 ~ 28 [2006]
  • Emotional Intelligence in the Workplace : Exploring its Effects on Occupational Stress and Organizational Commitment
    Nikolaou, I. International Journal of Organizational Analysis 10 (4) : 327 ~ 342 [2002]
  • Emotional Intelligence and Dispositional Affectivity as Moderators of Workplace Aggression: The Impact on Behvior Choice
    Quebbeman, A. J. Human Resource Management Review 12 (1) : 125 ~ 143 [2002]
  • Emotional Competence and Leadership Excellence at Johnson:The Emotionl Intelligence and Leadership Study
    Cavallo, K. [2004]
  • Disaggreatives the Motives Underlying Turnover Intentions: When do Intentions Predict Turnover Behavior
    Vandenberg, J. R. Human Relations 52 : 1340 ~ 1352 [1999]
  • Communication Satisfaction: Job Satisfaction and Job Performance
    Pincus, J. D. Human Communication Research 12 (3) : 395 ~ 419 [1986]
  • Brining Your Soul to Work: An Everyday Practice
    Peppers Personal Growth/Business Berrett Koehler Publishers. Inc [2000]
  • Antecedents of Work Place Emotional Labor Dimensionss and Moderators of Their Effects on Physical Symptoms
    Schaubroeck, J Journal of Organizational Behavior 21 : 163 ~ 183 [2000]
  • Antecedents and consequences of role stress of retail sales persons
    Wetzels, M. Journal of Retailing and Consumer Services 7 : 65 ~ 75 [2000]
  • Antecedents and Consequences of Salesperson Job Satisfaction: A Meta-Analysis and Assesment of Causal Effects
    Brown, S. P. Journal of Marketing Research 30 (1) : 63 ~ 77 [1993]
  • An investigation of the role of job resources in mitigating customer-related social stressors and emotional exhaustion
    Karatepe, O. M. Service Marketing Quarterly 31 (1) : 72 ~ 88 [2010]
  • A comparison of training priorities of local government employees and their supervisors
    Hass, P. J. Public Personnel Management 20 : 224 ~ 241 [1991]