호텔기업의 고객경험품질(EXQ)이 고객감정을 매개로 고객행동의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 호텔기업의 고객경험품질(EXQ)이 고객감정을 매개로 고객행동의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brandaffect
  • customer loyalty
  • customerexperiencequality
  • relation affect
  • willingness to pay more
  • 고객 충성도
  • 고객경험품질
  • 관계감정
  • 브랜드 감정
  • 프리미엄 지불의사
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 호텔기업의 고객경험품질(EXQ)이 고객감정을 매개로 고객행동의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔고객의 인지적, 감정적, 감각적 경험속성이 재방문의도에 미치는 영향
    김도희 호텔경영학연구 21 (6) : 61 ~ 83 [2012]
  • 호텔고객의 소셜커머스 특성 인식에 따른 브랜드 이미지와 고객충성도의 차이분석
    이채은 호텔경영학연구 22 (3) : 35 ~ 53 [2013]
  • 호텔 고객이 지각하는 종사원의 감정노동이 관계감정 및 행동의도에 미치는 영향, 진정성의 조절효과를 중심으로
    박향숙 호남대학교 대학원 [2013]
  • 호텔 고객의 총체적 경험 프로세스에 대한 인과분석
    김지희 관광레저연구 27 (3) : 57 ~ 76 [2015]
  • 축제참가 후의 감정과 미래 행동간 관계에서 자기결정성의 조절효과검증
    손해경 호텔경영학연구 21 (3) : 189 ~ 204 [2012]
  • 재개념화에 따른 브랜드 감정의 유형화에 관한 연구
    이은미 전중옥 마케팅연구 25 (4) : 25 ~ 53 [2010]
  • 인터넷 쇼핑몰 특징과 감정적 반응과의 관계에 관한 연구
    서문식 마케팅연구 17 (2) : 113 ~ 145 [2002]
  • 의료 서비스 충성도 형성과정의 인지적, 감성적 경로 모형: 브랜드 개성과 브랜드 감정의 역할을 중심으로
    이해영 서비스경영학회지 13 (1) : 179 ~ 205 [2012]
  • 소비자의 브랜드 몰입에 관한 연구: 감정적, 행동적 몰입을 중심으로
    최순화 한국심리학회지: 소비자·광고 9 (1) : 45 ~ 67 [2008]
  • 사회적 시나리오를 찾기 위한 예비연구, 관계감정을 느끼게 하는 상황의 탐구
    차재호 한국심리학회지: 사회 및 성격 13 (1) : 203 ~ 217 [1999]
  • 브랜드 동일시, 브랜드감정, 브랜드 로얄티의 관계에 관한 연구
    이유재 광고연구 65 : 101 ~ 125 [2004]
  • 누가 돈을 내고 뉴스를 이용할 것인가?: 디지털 뉴스 콘텐츠 지불의사에 대한 탐색적 연구
    김균수 한국언론학보 55 (4) : 134 ~ 161 [2011]
  • 관계마케팅활동에서 관계감정의 역할에 관한 연구
    김영예 부산대학교 대학원 [2011]
  • 고객의 지각 된 가치가 만족과 신뢰를 매개로 사랑의 차원에 미치는 영향
    박소영 호텔경영학연구 22 (5) : 241 ~ 260 [2013]
  • 고객경험관리, 고객의 영혼을 사로잡는 일등 기업의 마케팅 비법
    김영한 밀리언하우스 [2009]
  • 고객경 험관리(CEM) 기법을 이용한 한식당 세계진출 방안에 관한 연구
    이승연 관광학연구 34 (7) : 257 ~ 276 [2010]
  • 감정의 전이: 관계 감정이 장소와 브랜드점포감정에 미치는 영향
    박지혜 오창환 마케팅연구 25 (4) : 1 ~ 23 [2010]
  • Whence consumer loyalty
    Oliver, R. Journal of Marketing 63 (4) : 33 ~ 44 [1999]
  • Welcome to the experience economy
    Pine, B. Harvard Business Review 76 : 97 ~ 105 [1998]
  • Using Multivariate Statistics(3rd ed)
    Tabachnick, B. G. Harper Collins [1996]
  • Understanding the relationships among brands, consumers, & resellers
    Webster, F. E. Journal of the Academy of Marketing Science 28 (1) : 17 ~ 23 [2000]
  • The use of extrinsic cues to facilitate product adoptions
    Bearden, W. O. Journal of Marketing research 19 (2) : 229 ~ 239 [1982]
  • The service -91- experience in tourism
    Otto, J. Tourism Management 17 : 165 ~ 174 [1996]
  • The power of feelings in understanding advertising effects
    Edell, J. A. Journal of Consumer Research 14 : 421 ~ 433 [1987]
  • The microeconomics of customer relationships
    Reichheld, F. MIT Sloan Management Review 47 (2) : 73 ~ 78 [2006]
  • The hotel minibar is dying, long live the nearby convenience store
    In, N. H. CNN Travel : 172 ~ 176 [2014]
  • The experience economy & commercial experiences
    Poulsson, S. H. Marketing Review 4 : 267 ~ 277 [2004]
  • The effects of brand affect & brand trust on the customer satisfaction & brand loyalty through brand commitment
    Undrakh, B. Korea Industrial Economic Association 4 (2) : 135 ~ 158 [2012]
  • The chain of effects from brand trust & brand affect to brand performance, The role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 : 81 ~ 93 [2001]
  • Structural equation modelling in practice, a review & recommended approach
    Anderson, J. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Service Quality, beyond cognitive assessment
    Edvardsson, B. Managing Service Quality 15 (2) : 127 ~ 131 [2005]
  • Recovering & learning from service failure
    Tax, S. Sloan Management Review 40 (1) : 75 ~ 88 [1998]
  • Promises & problems with the circumplex model of emotion
    Larsen, R. J. Review of Personality & Social Psychology 13 : 25 ~ 59 [1992]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Prentice Hall [1995]
  • Measuring consumer willingness to pay at point of purchase
    Wertenbraoch, K. Journal of marketing research 39 (3) : 228 ~ 241 [2002]
  • Managing what consumers learn from experience
    Hoch, S. J. Journal of Marketing 53 (2) : 1 ~ 20 [1989]
  • Lasting customer loyalty, a total customer experience approach
    Mascarenhas, O. Journal of Consumer Marketing 23 : 397 ~ 405 [2006]
  • Incorporating choice dynamics in models of consumer behaviour
    McAlisser, L. Marketing Letters 2 (3) : 241 ~ 252 [1991]
  • Identifying the dimensions of the experience construct
    Knutson, B. J. Journal of Hospitality & Leisure Marketing 15 (3) : 31 ~ 47 [2007]
  • How to sustain the customer experience, An overview of experience components that co-create value with the customer
    Gentile, C. European Management Journal 25 (5) : 395 ~ 410 [2007]
  • How do respondents explain WTP responses? A review of the qualitative evidence
    Baker, R. The Journal of Socio-Economics 37 (4) : 1427 ~ 1442 [2008]
  • From relationships to experiences in retail financial services
    O'Loughlin, D. International Journal of Bank Marketing 22 (7) : 522 ~ 539 [2004]
  • From commodity to brand, antecedents & outcomes of consumers' label perception
    Norberg, H. M. Journal of Product & Brand management 20 (5) : 368 ~ 378 [2011]
  • Fee-based online services, exploring consumers' willingness to pay
    Ye, L. R. Journal of International Technology & Information Management 13 (2) : 133 ~ 141 [2004]
  • Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense Feel Think Act Relate to Your Company & Brands
    Schmitt, B. H. , Free Press [1999]
  • Evidence of the effect of trust building technology in electronic markets, Price premiums & buyer behavior, Trust Building Technology in Electronic Markets
    Ba, S. MIS Quarterly 26 (3) : 243 ~ 268 [2002]
  • Evaluative & relational influences on service loyalty
    Butchter, K. International Journal of Service Industry Management 12 (4) : 310 ~ 327 [2001]
  • Emotions in service satisfaction
    Liljander, V. International Journal of Service Industry Management 8 (2) : 148 ~ 169 [1997]
  • Effects of Customer Experience on Customer Loyalty in Upscale Hotels in China
    이개선 호텔경영학연구 21 (4) : 107 ~ 132 [2012]
  • Customer’s motivations for maintaining relationships with service providers
    Bendapudi, N. Journal of Retailing 73 (1) : 15 ~ 37 [1997]
  • Customer loyalty, toward an integrated conceptual framework
    Dick, S. Journal of the Academy of Marketing Science 22 (2) : 99 ~ 113 [1994]
  • Customer experience, Are we measuring the right things?
    Maklan, S. International Journal of Market Research 53 (6) : 771 ~ 792 [2011]
  • Consumer perceptions of price, quality, & value, a means-end model & synthesis of evidence
    Zeithaml, V. Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1998]
  • Are product attribute beliefs the only mediator of advertising effects on brand attitude?
    Mitchell, A. A. Journal of Marketing Research 18 (3) : 318 ~ 332 [1981]
  • Affect in interpersonal relations, A Theory of Interdependence
    Kelley, H. H. Wiley [1984]
  • Affect & managerial performance, A test of the sadder-but-wiser versus happier-and-smarter hypotheses
    Staw, B. M. Administrative Science Quarterly 38 (2) : 304 ~ 331 [1993]
  • A conceptual framework of hotel experience & customer-based brand equity
    Xu, J. B. International Journal of Contemporary Hospitality Management 22 (2) : 174 ~ 193 [2009]