이직의도 vs 잔류의도, 단순히 반대의 개념인가?

논문상세정보
' 이직의도 vs 잔류의도, 단순히 반대의 개념인가?' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • emotional labor
  • flightattendant
  • fsc
  • intentiontostay
  • intentiontoturnover
  • jobconditions
  • lcc
  • 감정노동
  • 이직의도
  • 잔류의도
  • 직무환경
  • 항공사 객실승무원
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 이직의도 vs 잔류의도, 단순히 반대의 개념인가?' 의 참고문헌

  • 호텔직원의 감정노동이 이직의도에 미치는 영향- 대처전략의 조절효과를 중심으로 -
    심철현 외식경영연구 16 (6) : 265 ~ 283 [2013]
  • 항공사 콜센터 상담원의 감정노동과 이직의도와의 관계에서 사회적지원의 조절효과
    최은주 한국항행학회논문지 15 (2) : 171 ~ 180 [2011]
  • 항공사 종사자의 감정노동과 직무스트레스와의 관계에 있어서 성격5요인의 조절효과
    배현숙 서명선 관광레저연구 24 (8) : 143 ~ 161 [2011]
  • 항공사 승무원의 직업존중감이 직무만족, 이직성향에 미치는 영향: 대형항공사와 저비용항공사의 비교연구
    정우철 관광레저연구 22 (5) : 165 ~ 184 [2010]
  • 항공사 승무원 가치제안이 직무만족 및 이직의도에 미치는 영향
    한정혜 관광연구저널 28 (3) : 75 ~ 87 [2014]
  • 항공사 객실승무원의 감정노동이 소진 및 이직의도에 미치는 영향
    황승미 호텔경영학연구 21 (2) : 277 ~ 294 [2012]
  • 중요도-실행도 분석을 통한 국제회의 평가, ISR2001 국제회의 사례연구를 중심으로
    김성섭 관광연구 16 (2) : 257 ~ 274 [2001]
  • 소진의 원인,결과 및 완화요인에 관한 연구:국적 항공사 객실승무원을 대상으로
    김철원 오정학 이향정 호텔경영학연구 20 (4) : 271 ~ 291 [2011]
  • 서비스회복의 지각된 공정성과 진정성 그리고 회복성과: 지각된 공정성과 진정성의 상호작용효과를 중심으로
    김미정 마케팅연구 28 (3) : 151 ~ 176 [2013]
  • 서비스종사원 감정노동의 표면행위와 내면행위가 감정부조화 및 직무태도에 미치는 영향
    권혁기 인적자원관리연구 18 (1) : 311 ~ 326 [2011]
  • 서비스 종업원의 목표지향성과 고객지향성이 감정노동과 직무만족에 미치는 영향
    김경은 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 21 (1) : 1 ~ 21 [2013]
  • 박사
    노인의료복지시설 근무자들의 이직의도결정요인
    오지영 보건의료산업학회지 6 (1) : 87 ~ 103 [2008]
  • 노인요양 인력의 직무애착과 이직의도에 미치는 직무환경요인들의 한ㆍ일 비교
    전미애 노인복지연구 52 : 155 ~ 184 [2011]
  • 글로벌 항공사 객실승무원의 경력정체, 경력몰입, 이직의도의 구조적 관계
    박혜영 e-비즈니스연구 15 (4) : 405 ~ 424 [2014]
  • 근무환경의 호의성이정서적 몰입에 미치는 영향, 종업원-조직 간 사회적 교환관계의 매개효과를 중심으로
    박노윤 기업경영연구 18 (2) : 161 ~ 185 [2011]
  • 관광지출추정에 있어서 조사방법간 비교연구, 현장조사 대 우편조사
    김미경 관광ㆍ레저연구 17 (2) : 79 ~ 96 [2005]
  • 관광종사자의 감정노동이 조직유효성에 미치는 영향 연구 -리더십을 조절효과로-
    김경민 관광연구 28 (3) : 327 ~ 352 [2013]
  • 객실승무원의 직무스트레스가 경력만족에 미치는 영향-대형항공사와 저비용항공사의 비교-
    맹연호 한국항공경영학회지 12 (5) : 119 ~ 139 [2014]
  • 감정노동과 직무만족 및 감정소진과의 관계에서 감정지능의 조절효과
    이화석 한국항공경영학회지 12 (2) : 89 ~ 104 [2014]
  • 감염관리간호사의 소진과 잔류의도 경로모형, 직무요구-자원 모형을 중심으로
    이미향 대전대학교 대학원 [2014]
  • Work Values & Job Rewards, A Theory of Job Satisfaction
    Kalleberg, A. L. American Sociological Review 42 (1) : 124 ~ 143 [1977]
  • Work & the nature of man
    Herzberg, F. World [1966]
  • Why restaurant managers leave their jobs, a discriminant analysis of leavers versus stayers
    Crandall, W. Journal of Hospitality & Tourism Education 8 (3) : 80 ~ 84 [1996]
  • When we are onstage, we smile, The effects of emotional labor on employee work outcomes
    Chu, K. H. International Journal of Hospitality Management 31 : 906 ~ 915 [2012]
  • Upgrading talent
    Guthridge, M. The McKinsey Quarterly 18 [2008]
  • Understanding the influence of polychronicity on job satisfaction & turnover intention, A study of non-supervisory hotel employees
    Jang, J. International Journal of Hospitality Management 31 : 588 ~ 595 [2012]
  • Turnover & retention research, A glance at the past, a closer review of the present, & a venture into the future
    Holtom, B. C. Academy of Management Annals 21 : 231 ~ 274 [2008]
  • The role of perceived organizational support & supportive human resource practices in the turnover process
    Allen, D. G. Journal of Management 29 : 99 ~ 118 [2003]
  • The ministry as an occupational labor market, Intentions to leave an employer (church) versus intentions to leave a profession (ministry)
    McDuff, E. Work & Occupations 27 (1) : 89 ~ 116 [2000]
  • The influences of job satisfaction & organizational commitment on turnover intention
    Tnay, E. Social & Behavioral Sciences 97 : 201 ~ 208 [2013]
  • The influence of spouse on expatriate adjustment & intent to stay in overseas assignments
    Black, J. S. International Journal of Human Resource Management 3 (3) : 585 ~ 592 [1989]
  • The global “war for talent”
    Beechler, Schon Journal of International Management 15 : 273 ~ 285 [2009]
  • The determinants of service quality, satisfiers & dissatisfiers
    Johnston, J. International Journal of Service Industry Management 6 (5) : 53 ~ 71 [1995]
  • The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling
    Hochschild, A. R. University of California Press [1983]
  • Some Unanswered Questions in Turnover & With drawal Research
    Mobley, W. H. Academy of Management Review 7 (1) : 111 ~ 116 [1982]
  • Relationships between emotional labor, job performance, & turnover
    Goodwin, R. E. Journal of Vocational Behavior 79 (2) : 538 ~ 548 [2011]
  • Pay & job satisfaction, a comparative analysis of different Pakistani commercial banks
    Kamal, Y. [2009]
  • Organizational behavior(9th ed.)
    Robbins, S. P. Prentice-Hall [2001]
  • Job satisfaction, organizational commitment, turnover intention, & turnover, Path analyses based on meta-analytic findings
    Tett, R. P. Personnel Psychology 46 (2) : 259 ~ 293 [1993]
  • Job satisfaction, organizational commitment, & flight attendants' turnover intentions, A note
    Chen, C. Journal of Air Transport Management 12 (5) : 274 ~ 276 [2006]
  • High-performance human resource practices moderate flight attendants’ organizational commitment & organizational citizenship behavior
    Fu, Y. K. Society for Personality Research 41 (7) : 1195 ~ 1208 [2013]
  • General manager turnover & root causes
    Birdir, K. International Journal of Contemporary Hospitality Management 14 (1) : 43 ~ 47 [2002]
  • Favorable Job Conditions & Perceived Support, The Role of Organizations & Supervisors
    Stinglhamber, F. Journal of Applied Social Psychology 37 (7) : 1470 ~ 1493 [2004]
  • Exploring the Dimensions of Emotional Labor : The Heart of Hochschild’s Work
    Kruml, S. Management Communication Quarterly 14 (1) : 8 ~ 49 [2000]
  • Employees intent to leave, A comparison of determinants of intent to leave versus intent to stay
    Cho, S. International Journal of Hospitality Management 28 : 374 ~ 381 [2009]
  • Employee turnover, A study of private clubs in the USA
    Gustafson, C. M. International Journal of Hospitality Management 14 (3) : 106 ~ 133 [2002]
  • Emotion regulation in the workplace, A new way to conceptualize emotional labor
    Grandey, A. Journal of Occupational Health Psychology 5 (1) : 95 ~ 110 [2000]
  • Effective Strategy for Solving Voluntary Turnover Problem among Employees
    Anvari, R. Social & Behavioral Sciences 129 : 186 ~ 190 [2014]
  • Disaggregating the motives underlying turnover intentions, When do intentions predict turnover behavior?
    Vandenberg, R. J. Human Relations 52 (10) : 1313 ~ 1336 [1999]
  • Development & validation of the hospitality emotional labor scale
    Chu, K. H. Tourism Management 27 : 1181 ~ 1191 [2006]
  • Determinants of organizational commitment
    Mottaz, C. J. Human Relations 41 (6) : 467 ~ 482 [1988]
  • Determinants of MIS employees’turnover intentions, a structural equation model
    Igharia, M. Association for Computing Machinery, Communications of the ACM 35 (2) : 34 ~ 49 [1992]
  • Determinants of Job satisfaction & Employees Turnover Intentions
    Baloch, Q. B. Abasyn Journal of Social Sciences 7 (1) : 118 ~ 136 [2014]
  • Association between intention to stay on the job & job satisfaction among Japanese nurses in small & medium-sized private hospitals
    Kuto, Y. Journal of Occupational Health 48 : 504 ~ 513 [2006]
  • Antecedents & consequences of employees’ job stress in a foodservice industry, Focused on emotional labor & turnover intent
    Jung, H. S. International Journal of Hospitality Management 38 : 84 ~ 88 [2014]
  • Absenteeism & Turnover of Hospital Employees
    Price, J. L. JAI Press [1986]
  • A longitudinal analysis of the association between emotion regulation, job satisfaction, & intentions to quit
    Côté, S Journal of Organizational Behavior 23 (8) : 947 ~ 962 [2002]
  • A causal model of behavioral commitment, evidence from a study of Australian blue-collar employees
    Iverson, R. D. Journal of Management 20 (1) : 15 ~ 41 [1994]
  • A Cognition Model of the anttecedents & consequence of satisfaction decisions
    Oliver, R, L. Journal of Marketing Research 17 (4) : 460 ~ 469 [1980]