IT 컨설턴트의 컨설팅 서비스 역량 평가모형 지표의 가중치 연구

논문상세정보
' IT 컨설턴트의 컨설팅 서비스 역량 평가모형 지표의 가중치 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • capabilityevaluationmodel
  • it service
  • itconsultant
  • itconsulting
  • itproject
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' IT 컨설턴트의 컨설팅 서비스 역량 평가모형 지표의 가중치 연구' 의 참고문헌

  • 컨설턴트의 역량이 컨설팅 서비스 품질과 컨설팅 성과에 미치는 영향
    신동주 디지털융복합연구 10 (4) : 63 ~ 78 [2012]
  • 컨설턴트 코스웨어
    여호영 마음의 고향 [1995]
  • 컨설턴트 등급 및 자격기준
  • 비즈니스 컨설팅 서비스의 품질과 편익이 고객과의 결속관계에 미치는 영향에 관한 연구
    강형모 한국IT서비스학회지 7 (1) : 1 ~ 22 [2008]
  • 공공분야 융합 서비스 개발 Framework에 대한 연구:서울시 스마트교통카드 서비스와 싱가포르 CFC 사례를 중심으로
    이진휘 한국IT서비스학회지 12 (2) : 387 ~ 410 [2013]
  • a Empresasy Eficacia del Sistema Productivo. De la Transacción a la Valorización
    Bonamy, J Economía Industrial 313 : 59 ~ 66 [1997]
  • What it Takes to Succeed in Information Technology Consulting:Exploring the Gender Typing of Critical Attributes
    Joshi, K.D Information Technology and People 20 (4) : 400 ~ 424 [2007]
  • The Role of Management Consultants in the Development of Information Technology:The Indissolublennature of Socio-political and Technical Skill
    Bloomfield, B.P Journal of Management Studies 32 (1) : 23 ~ 46 [1995]
  • The Marketing of Professional Services an Organisational Dilemma
    Gummesson, E European Journal of Marketing 13 (5) : 308 ~ 318 [1978]
  • The IT Consultant
    Freedman, R James-Bass Pfeffer [2000]
  • The Generality of Overgenerality
    Cohen, W.A Proceedings of the Eighth International Workshop on Machine Learning : 490 ~ 494 [1991]
  • The Economist :Business Consulting:A Guide to How it Works and How to Make it Work
    Czerniawska, F Profile Books [2010]
  • The Analytic Hierarchy Process
    Saaty, T. L. McGraw-Hill [1980]
  • TOPSIS를 이용한 서비스 품질 측정 및 평가
    김준석 한국경영학회 통합학술발표논문집 : 1 ~ 9 [2010]
  • Some Imperfections in the Market Exchanges for Professional and Executive Services
    Dornstein, M. The American Journal of Economics and Sociology 36 (2) : 113 ~ 128 [1977]
  • Quality in the Consulting Service-Evaluation and Impact:a Survey in Spanish Firms
    Domingo, R. S. Managing Service Quality 11 (1) : 40 ~ 48 [2001]
  • Perceived Importance of Systems Analysts’ Job Skill, Roles, and Non-Salary Incentives
    Green, G.I MIT Quarterly 13 (2) : 115 ~ 133 [1989]
  • On the Relativity of Relative Measures:Accommodating Both Rank Preservation and Rank Reversals in the AHP
    Saaty, T. L. European Journal of Operational Research 121 (1) : 205 ~ 212 [2000]
  • Multiple Attributes Decision Making:Methods and Applications
    Hwang, C.L Springer [1981]
  • Market Share Analysis:Consulting Services
    Gartner https://www.gartner.com/doc/2733920/market-share-analysis-consulting-services
  • MIS 커리큘럼 현황 및 발전모델
    이국희 Information Systems Review 9 (3) : 1 ~ 32 [2007]
  • Job Characteristics, Motivators and Stress Among Information Technology Consultants:A Structural Equation Modeling Approach
    Wallgren, L.G International Journal of Industrial Ergonomics 37 (1) : 51 ~ 59 [2007]
  • Information Systems Success Factors in Small Business
    Yap, C.S Omega 20 (5/6) : 597 ~ 609 [1992]
  • IT컨설팅에서 인지적 신뢰와 정서적 신뢰에 관한 연구
    박준기 한국IT서비스학회지 12 (3) : 39 ~ 54 [2013]
  • IT컨설팅 서비스 품질 측정에 대한 타당성 검증에 관한연구
    서현석 Journal of Information Technology Applications & Management 12 (3) : 111 ~ 128 [2005]
  • IT서비스품질과 경영교육의 성과
    강만수 한국IT서비스학회지 11 (2) : 169 ~ 183 [2012]
  • IT서비스 유형별 경쟁력요인이 IT서비스 기업의 비즈니스 성과에 미치는 영향에 관한 연구:재무적 및 비재무적 성과 관점으로
    이지운 Journal of Information Technology Applications & Management 17 (4) : 157 ~ 180 [2010]
  • IT서비스 산업의 정의와분류체계
  • IT서비스 기업의 창의성 및 지식경영 요인이경영성과에 미치는 영향
    안연식 한국IT서비스학회지 12 (3) : 95 ~ 109 [2013]
  • IT 컨설팅 서비스의서비스 품질 및 고객만족에 관한 연구
    임호순 서비스경영학회지 6 (2) : 3 ~ 19 [2005]
  • 박사
  • IT 컨설턴트의 컨설팅 역량: 컨설턴트와 고객의인식 차이를 중심으로
    박소현 이국희 Information Systems Review 11 (1) : 107 ~ 132 [2009]
  • ISP(정보 전략 계획) 개념을 이용한 디지털 생산 적용 프레임워크 연구
    우종훈 한국CAD/CAM학회 논문집 15 (2) : 94 ~ 105 [2010]
  • Forecast Enterprise IT Spending by Vertical Industry Market Worldwide
    Gartner [2011]
  • Entrue Consulting 2003
  • Enterprise Systems Integration
    Mische, M. A. Auerbach : 873 ~ 885 [2000]
  • Ensuring IT Consulting SERVQUAL and User Satisfaction:A Modified Measurement Tool
    Yoon, S.C Information Systems Frontiers 6 (4) : 341 ~ 351 [2004]
  • Developing Consulting Skills
    Markham, C. Consulting To Management 16 (4) : 33 ~ 37 [2005]
  • Critical Elements for a Successful Enterprise Resource Planning Implementation in Small-and Medium-Sized Enterprises
    Loh, T.C International Journal of Production Research 42 (17) : 3433 ~ 3455 [2004]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value A Means End Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Business Competence of Information Technology Professionals:Conceptual Development and Influence on IT Business Partnerships
    Bassellier, G MIS Quarterly 28 (4) : 673 ~ 694 [2004]
  • A Fuzzy Approach for Supplier Evaluation and Selection in Supply Chain Management
    Chen, C.T International Journal of Production Economics 102 (2) : 289 ~ 301 [2006]