서비스경영의 경험경제 설계에 관한 연구

논문상세정보
' 서비스경영의 경험경제 설계에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • experience economy
  • service context
  • service engagement
  • service time
  • 경험경제
  • 서비스 배경
  • 서비스 시간
  • 서비스 참여상태
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
51 2

2.5%

' 서비스경영의 경험경제 설계에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 플로우 경험측정척도개발 및 타당성 검증
    신명희 고황논집 34 : 173 ~ 189
  • 테마파크 방문에 대한 플로우 구성개념 간 영향관계 및 특성에 관한 연구
    이태희 서비스경영학회지 10 (4) : 143 ~ 171 [2009]
  • 축제 참가자의 서비스 품질지각, 축제 영향지각, 재방문 의도의 관계
    정철 서비스경영학회지 10 (4) : 121 ~ 141 [2009]
  • 자동차정비서비스 기업의 서비스스케이프에 관한 연구
    임재화 경영컨설팅연구 13 (4) : 169 ~ 188 [2013]
  • 박사
  • 서비스운영관리
    임재화 도서출판 청람 [2012]
  • 뮤지컬 관객의 플로우 경험 구조모델에 관한 연구
    김소영 통합학술대회 발표집 : 1 ~ 21 [2008]
  • 레스토랑 실내음악의 템포가 서비스시간 지각에 미치는 영향
    고동우 전병길 관광학연구 26 (1) : 231 ~ 246 [2002]
  • 관광목적지 방문경험과 정보수준이 기대-만족에 미치는 영향
    박민숙 서비스경영학회지 11 (3) : 165 ~ 186 [2010]
  • 고객수요 불확실성이 제품개발 유연성과 고객만족성과에 미치는 영향 : 시장지향성의 매개효과를 중심으로
    서창적 한국생산관리학회지 23 (3) : 213 ~ 229 [2012]
  • Will Service Follow Manufacturing into Decline?
    Quinn, J. Harvard Business Review : 95 ~ 103 [1986]
  • Welcome to your Customer Experience, Where ‘You Can Check Out Anytime you’d Like, But You Can Never Leave’
    Pullman, M. Journal of Business And Management 9 (3) : 215 ~ 232 [2003]
  • Welcome to the Experience Economy
    Pine B. Harvard Business Review : 97 ~ 105 [1998]
  • Want to Perfect Your Company’s Service? Use Behavioral Science
    Chase, R. Harvard Business Review (June) : 79 ~ 84 [2001]
  • To Do or to Have? That is the Qusetion
    Vna Boven, L. Journal of Personality and Social Psychology 85 (6) : 1193 ~ 1202 [2003]
  • The Experience Economy
    Pine B. Harvard Business School Press [1999]
  • The Contextual and Dialectical Nature of Experience
    Gupta, S. Sage Publications Inc. : 31 ~ 51 [1999]
  • Technology in Service : Creating Organizational Revolutions
    Quinn, J. Sloan Management Review (Winter) : 67 ~ 78 [1990]
  • Structural Equation Models With Unobservable Variables and Measurement Error: Algebra and Statistics
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (3) : 382 ~ 388 [1981]
  • Servicescapes : the impact of physical surroundings on customers and employees
    Bitner M. J. Journal of Marketing 56 : 60 ~ [1992]
  • Service Under Siege- The Restructuring Imperative
    Roach, S. Business Review : 82 ~ 91 [1991]
  • Service Operations Management
    Metter R. Thomson [2005]
  • Service Companies : Focus or Falter
    Davidow, W. H. Harvard Business Review : 77 ~ 85 [1989]
  • Psychometric theory
    Nunally, J. C. McGraw Hill book Company [1967]
  • Measuring the Customer Experience in Online Environments: A Structural Modeling Approach
    Novac T. P. Marketing Science 19 (1) : 22 ~ 44 [2000]
  • From Scientific Management to Service Management : a Management Perspective for the Age or Service Competition
    Gronroos, C. International Journal of Service Industry Management 5 (1) : 5 ~ 20 [1994]
  • Experience-Based Design : Toward a Science of Artful Business Innovation
    Cain, J. Design Management Journal (Fall) : 10 ~ [1998]
  • Customer Satisfaction is Worthless : Customer Loyalthis Priceless
    Gitomer J. Bard Press [1998]
  • Consumer Knowledge Measure as Predictors in Product Evaluation
    Cordell, V. V. Psychology and Marketing 14 (3) : 241 ~ 260 [1997]
  • Clicking-16 Trends to Future Fit Your Life, Your Work and Your Business
    Popcorn F. Harper Collins [1996]
  • A Service Quality Model and its Marketing Implication
    Gronroos, C. European Journal of Marketing 18 (4) [1984]