G/T 250톤급 양방향 차도선의 차량갑판 구조 최적설계에 관한 기초연구

' G/T 250톤급 양방향 차도선의 차량갑판 구조 최적설계에 관한 기초연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • designofexperiments(doe)
  • doubleendedcarferry
  • regression analysis
  • regression model formula
  • response surface
  • 반응표면법
  • 실험계획법(doe)
  • 양방향 차도선
  • 회귀 모형식
  • 회귀분석
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
957 0

0.0%

' G/T 250톤급 양방향 차도선의 차량갑판 구조 최적설계에 관한 기초연구' 의 참고문헌

  • 다목적 최적화 기법을 이용한 고출력 원심압축기 형상 최적설계
    김윤제 대한기계학회논문집 B 39 (5) : 435 ~ 441 [2015]
  • Rules for the Classification of Steel Ships Pt 7:Ships of Special Service : 1 ~ 167
    KR [2015]
  • Rules for the Classification of Steel Ships : 219 ~ 241
    BV [2012]
  • Rules for the Classification of Ships Part B:Hull and Stability : 77 ~ 110
    RINA [2012]
  • Rules for Classification of Ships Pt 5 Ch 2:Passenger and Dry Cargo Ships : 7 ~ 61
    DNV [2012]
  • Influence of longitudinal stiffeners on elastic stability of girder webs
    Emanuele, M. Journal of Constructional Steel Research 67 : 51 ~ 64 [2010]
  • G/T 250톤 양방향 차도선 축계의 동특성에 관한 고찰
    강병모 해양환경안전학회지 21 (1) : 83 ~ 90 [2015]
  • Better design of wheel-loaded decks
    Berg, J KTH Engineering Sciences : 1 ~ 31 [2012]
  • ANSYS theory manual : 120 ~ 132
    ANSYS Inc [2000]
  • A parametric study on the longitudinal stiffeners of web panels
    Alinia, M. M Thin-Walled Structures 46 : 1213 ~ 1223 [2008]
  • A parametric study for the structural behaviour of a lightweight deck
    Junbo, J. Engineering Structures 26 : 963 ~ 977 [2004]