플랫폼 보조서비스 수용에 관한 연구

논문상세정보
' 플랫폼 보조서비스 수용에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand loyalty
  • network externality
  • platform
  • supplementary service
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 플랫폼 보조서비스 수용에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 하이테크마케팅
    김상훈 박영사 [2008]
  • 플로우(flow)의 경험집단과 인터넷 광고의 효과에 관한 연구
    이시훈 광고학연구 11 (4) : 135 ~ 164 [2000]
  • 플로우(Flow)가 인터넷 광고의 계층효과에 미치는 영향:중개변수로서의 지각된 행동통제를 중심으로
    이철선 광고학연구 15 (1) : 33 ~ 63 [2004]
  • 플랫폼의 일반적 정의가 기업의 경제적, 전략적 의사결정에 미치는 효과에 대한 연구
    최병삼 상업교육연구 25 (3) : 157 ~ 176 [2011]
  • 플랫폼 전쟁
    조용호 21세기북스 [2012]
  • 카카오톡 네트워크 외부성 효과: 지각된 상호작용성과 지각된 위험의 매개효과를 중심으로
    김해룡 마케팅연구 28 (2) : 17 ~ 38 [2013]
  • 친환경 행동의도 및 친환경 소비의도에 영향을 주는요인에 대한 탐색적 연구: 규범과 동기를 중심으로
    김종흠 소비자학연구 26 (1) : 1 ~ 22 [2015]
  • 총괄보고서 : e-플랫폼에서 소셜 플랫폼으로의 변화
    이호영 [2012]
  • 첨단기술시장에서 네트워크 외부성과 전환비용의 구조모형 : 소비자관점
    현정석 경영학연구 29 (1) : 63 ~ 87 [2000]
  • 지각된 서비스품질의 결정과정: 판단이론적 시각
    이학식 경영학연구 26 (1) : 139 ~ 154 [1997]
  • 준거가격광고의 가격단서와 사전지식에 따른 소비자의 수용가격의 변화에 관한 연구
    유필화 광고학연구 13 (1) : 235 ~ 261 [2002]
  • 주서비스와 보조서비스를 갖는 시스템 설계
    김성철 경영과학 28 (3) : 15 ~ 29 [2011]
  • 정보기술 사용에서의 놀이성, 유용성 그리고 사회적 영향: 미니홈피 사용을 중심으로
    이웅규 Asia Pacific Journal of Information Syste 15 (3) : 91 ~ 110 [2005]
  • 인터넷쇼핑에서 감정과 플로우가 웹사이트에 대한 태도 및 구전에 미치는 영향
    손준상 대한경영학회지 19 (2) : 489 ~ 509 [2006]
  • 인터넷쇼핑몰에서 Flow가 소비자 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    안운석 품질경영학회지 32 (2) : 24 ~ 36 [2004]
  • 인터넷 커뮤니티에서 사용자 참여가 밀착도와 지속적 이용의도에 미치는 영향
    고미현 Asia Pacific Journal of Information Syste 18 (2) : 41 ~ 72 [2008]
  • 인터넷 쇼핑몰에서의 패션제품 구매의도와 영향요인에 관한 연구
    김도일 유통연구 8 (1) : 69 ~ 89 [2003]
  • 인터넷 디지털 상품의 특성요인 분석 - 온라인 커뮤니티의 고객수용성을 중심으로-
    채영일 품질경영학회지 32 (4) : 15 ~ 29 [2004]
  • 이단계 군집분석을 이용한 와인의 지각된 가치에 관한 연구
    이애주 관광연구 27 (2) : 393 ~ 411 [2012]
  • 온라인 소비자행동에서 플로우(Flow) 연구에 대한 비판적 검토
    박철 소비자학연구 19 (2) : 65 ~ 92 [2008]
  • 여행상품 구매조건의 선호가치에 따른 최적 여행상품 가격설계 연구
    황명선 경영과학 31 (1) : 27 ~ 40 [2014]
  • 양면시장형 컨버전스 산업생태계에서 플랫폼 경쟁에 관한 진화게임 모형
    김도훈 한국경영과학회지 35 (4) : 55 ~ 79 [2010]
  • 아트 콜라보레이션 제품의 특성이 소비자의 지각된 가치와 제품 구매의도에 미치는 영향
    주선희 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 22 (2) : 101 ~ 123 [2014]
  • 스마트폰 앱스토어에 대한 지각특성이 지속이용에 미치는 영향
    이국용 경영과학 30 (3) : 33 ~ 54 [2013]
  • 소셜 네트워킹 사이트에서 네트워크 외부성이 지식공유 의도에 미치는 영향: 사회적 자본과 온라인 정체성 관점
    이정민 지식경영연구 13 (3) : 1 ~ 16 [2012]
  • 소비자 준거가격과 시장가격의 차이가 선택확률에 미치는 영향
    이학식 마케팅연구 10 (1) : 19 ~ 31 [1995]
  • 서비스마케팅
    이유재 학현사 [2013]
  • 사회학사전
    고영복 사회문화연구소 [2000]
  • 사회과학 연구방법론
    이군희 법문사 [2001]
  • 무선인터넷서비스 수용의 영향요인 분석: 플로우이론을 가미한 기술수용모델의 확장
    장정무 Asia Pacific Journal of Information Syste 14 (3) : 93 ~ 120 [2004]
  • 무료앱 사용경험에 따른 유료앱의 구매에 관한 연구
    민금영 e-비즈니스연구 15 (1) : 163 ~ 188 [2014]
  • 모바일서비스 플랫폼의 양면시장 형성단계에 관한 연구 : 카카오톡 사례를 중심으로
    김진영 인터넷전자상거래연구 13 (4) : 147 ~ 173 [2013]
  • 모바일 인터넷 특성이 플로우 경험에 미치는 영향에 관한 연구
    유상진 Information Syste Review 8 (1) : 125 ~ 139 [2006]
  • 모바일 메신저 서비스 충성도 형성에 있어 감정이 미치는 영향
    김병수 한국콘텐츠학회 논문지 14 (4) : 287 ~ 296 [2014]
  • 모바일 마이크로블로깅(Mobile Microblogging) 서비스의 사용요인에 관한 연구
    진정숙 경영과학 28 (3) : 83 ~ 94 [2011]
  • 마케팅
    안광호 북넷 [2012]
  • 관광지 웹사이트에서의 플로우(FLOW) 선행변수와 결과변수에 관한 연구
    박상현 관광레저연구 14 (3) : 229 ~ 248 [2002]
  • Why We Buy What We Buy : A Theory of Consumption Value
    Sheth, J.N Journal of Business Research 22 (2) : 159 ~ 170 [1991]
  • Why People Use Social Networking Sites : An Empirical Study Integrating Network Externalities and Motivation Theory
    Lin, K.Y Computers in Human Behavior 27 (3) : 1152 ~ 1161 [2011]
  • User Acceptance of Wireless Short Messaging Services: Deconstructing Perceived Value
    Turel, O Information and Management 44 (1) : 63 ~ 73 [2007]
  • User Acceptance of Agile Information System : A Model and Empirocal Test
    Hong, W Journal of Management Information Syste 28 (1) : 235 ~ 272 [2011]
  • Understanding e-learning continuance intention : An extension of the Technology Acceptance Model
    Roca, J.C International Journal of human computer studies 64 (8) : 683 ~ 696 [2006]
  • Understanding attitudes and predicting social behaviour
    Ajzen, I Prentice-Hall [1980]
  • Understanding Online Social Support and Its Antecedents : A Socio-Cognitive Model
    Lin, C.P The Science Journal 46 (4) : 724 ~ 737 [2009]
  • The effect of store name, brand name and price discounts on consumers’ evaluations and purchase intentions
    Grewal, D Journal of Retailing 74 (3) : 331 ~ 352 [1998]
  • The Role of Perceived Risk in the Quality- Value Relationship : A Study in a Retail Environment
    Sweeney, J.C Journal of Retailing 75 (1) : 77 ~ 105 [1999]
  • The Role of Perceived Enjoyment and Social Norm in the Adoption of Technology with Network Externalities
    Dickinger, A European Journal of Information System 17 (1) : 4 ~ 11 [2008]
  • The Relationships among Service Quality, Perceived Value, Customer Satisfaction, and Post-Purchase Interaction in Mobile Value-added Services
    Kuo, Y.F Computers in Human Behavior 25 (4) : 887 ~ 896 [2009]
  • The Relationship between Personal Values and Perceived Value of Education
    Ledden, L Journal of Business Research 60 (9) : 965 ~ 974 [2007]
  • The Invisible continent : Global Strategy in the New Economy
    Ohmae, K Harper Information [2000]
  • The Impact of Technology Advancement Strategies on Consumers’ Patronage Decision
    Pae, J.H Journal of Product Innovation Management 19 (5) : 375 ~ 383 [2002]
  • The Economics of Networks
    Economides, N International Journal of Industrial Organization 14 (6) : 673 ~ 699 [1996]
  • The Design and Development of Information Products
    Meyer, M.H The Journal of Product Innovation Management 14 (1) : 62 ~ 63 [1997]
  • The Antecedents and Consequences of Trust in Online-Purchase Decision
    Yoon, S. J Journal of Interactive Marketing 16 (2) : 47 ~ 63 [2002]
  • The Age of the Platform : How Amazon, Apple, Facebook, and Google Have Redefined Business
    Simon, P Motion Publishing [2013]
  • Standardization, Compatibility, and Innovation
    Farrel, J Rand Journal of Economics 16 (1) : 70 ~ 83 [1985]
  • Social Psychology : Hanbook of Basic Principles
    Olson, J.M Guilford Press [1996]
  • Social Psychology : Hanbook of Basic Principles
    Roese, N.J Guilford Press [2007]
  • Social Learning Theory
    Bandura.A Prentice-Hall [1977]
  • Social Judgment : Assimilation and Contrast Effects in Communication and Attitude Change
    Sherif, M Yale Univer, Press [1961]
  • Service Quality, Trust, Specific Asset Investment, and Expertise : Direct and Indirect Effects in a Satisfaction-Loyalty Framework
    Chiou, J Journal of the Academy of Marketing Science 34 (4) : 613 ~ 627 [2006]
  • Service Quality and Perceived Value’s Impact on Satisfaction, Intetion and Usage of Short Message Service (SNS)
    Lai, T. L Information System Frontiers 6 (4) : 353 ~ 368 [2004]
  • Response Determinants in Satisfaction Judgments
    Oliver, R.L Journal of Consumer Research 14 (4) : 495 ~ 507 [1988]
  • Reflections on Gaining Competitive Advantage through Customer Value
    Parasuraman, A Journal of the Academy of Marketing Science 25 (2) : 154 ~ 161 [1997]
  • Quantitative 1H nuclear magnetic resonance metabolite profiling as a functional genomics platform to investigate alkaloid biosynthesis in opium poppy
    Hagel, J.M Plant Physiology 147 (4) : 1805 ~ 1821 [2008]
  • Psychometric Theory
    Nunnally, J.C McGrow-Hil [1978]
  • Principle of Marketing
    Kotler, P Prentice Hall [2012]
  • Pricing : Marketing Profitable Decisions
    Monroe, K. B McGraw-Hill [2002]
  • Play, Flow, and the Online Search Experience
    Mathick, C Journal of Consumer Research 31 (2) : 324 ~ 333 [2004]
  • Platform Competition in Two-Sided Markets
    Rochet, J.C Journal of the European Economic Association 1 (4) : 990 ~ 1029 [2003]
  • Platform
    Car, H The Soup [2011]
  • Performance consequences of brand equity management : evidence from organizations in the value chain
    Baldauf, A Journal of Product and Brand Management 12 (4) : 220 ~ 236 [2003]
  • PDA 중심의 모바일 기술을 활용하는 업무에서 개인특성을 고려한 업무-기술 적합성이 성과에 미치는 영향
    정남호 지식경영연구 6 (1) : 71 ~ 84 [2005]
  • New Buyers’ Arrival Under Dynamic Pricing Market Microstructure : The Case of Group-Buying Discounts on the Internet
    Kauffman, R.J Journal of Management Information System 18 (2) : 157 ~ 188 [2001]
  • Network Externalities, Competition, and Compatibility
    Katz, M.L American Economic Review 75 (3) : 424 ~ 440 [1985]
  • Multivariate Data Analysis
    Hair, J.F., Jr Prentice-Hall International [1998]
  • Multidimensional Customer-Based Brand Equity and Its Consequences in Mid-priced Hotels
    Kim, W. G Journal of Hospitality and Tourism Research 32 (2) : 235 ~ 254 [2008]
  • Motives in fantasy, action, and society : A method of assessment and study
    Atkinson, J.W Van Nostrand [1958]
  • Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environments : Conceptual Foundations
    Hoffman, D.L Journal of Marketing 60 (3) : 50 ~ 68 [1996]
  • Managing Customer Value : Creating Quality and Service That Customers Can See
    Gale, B.T Simon and Schuster [1994]
  • Managing Brand Equity : Capitalizing on the Value of a Brand Name
    Aaker, D.A The Free Press [1991]
  • Leisure States and ‘Flow’ Experiences : Testing Perceived Freedom and Intrinsic Motivation Hypotheses
    Mannell, R. C Journal of Leisure Research 20 (4) : 289 ~ 304 [1988]
  • Inexperience and experience with online stores : the importance of TAM and trust
    Gefen, D IEEE Transactions on Engineering Management 50 (3) : 307 ~ 321 [2003]
  • Factors influencing the usage of websites: The case of a generic portal in the Netherlands
    van der Heijden, H Information and Management 40 (6) : 541 ~ 549 [2003]
  • Factors Influencing Online Auction Sellers’ Intention to Pay : An Emperical Study Integrating Network Externalities with Perceived Value
    Lu, H.P Journal of Electronic Commerce Research 13 (3) : 238 ~ 254 [2012]
  • Examining knowledge contribution from the perspective of an online identity in blogging communities
    Kim, H. W Computers in Human Behavior 27 (5) : 1760 ~ 1770 [2011]
  • Examining Mobile Instant Messaging User Loyalty from the Perspectives of Network Exteralities and Flow Experience
    Zhou, T Computers in Human Behavior 27 (2) : 883 ~ 889 [2011]
  • Evolving to a New Dominant for Marketing
    Vargo, S.L Journal of Marketing 68 (1) : 1 ~ 17 [2004]
  • Evaluating Structural Equation Model with Unobservable Variables and Measurement Error
    Fornell, C Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Elucidating Individual Intention to Use Inter-active Information Technologies : The Role of Network Exteralities
    Lin, C.P International Journal of Electronic Commerce 13 (1) : 85 ~ 108 [2008]
  • Edwards personal preference schedule
    Edwards, A.L Psychological Corp [1954]
  • Determinants of User Acceptance of Internet Banking : an Empirical Study
    Wang, Y. S International Journal of Service Industry Management 14 (5) : 501 ~ 519 [2003]
  • Customer Value:The Next Source for Competitive Advantage
    Woodruff, R.B Journal of the Academy of Marketing Science 25 (2) : 139 ~ 153 [1997]
  • Critical Service Logic : Making Sense of Value Creation and co-Creation
    Grőnroos, C Journal of the Academy of marketing Science 41 (2) : 122 ~ 150 [2013]
  • Costomer Perceived Value : A Substitute for Satisfaction in Business Markets?
    Eggert, A Journal of Business and Industrial Marketing 17 (2/3) : 107 ~ 118 [2002]
  • Contextual effects of reference prices in retail advertisements
    Biswas, A Journal of Marketing 55 (3) : 1 ~ 12 [1991]
  • Consumer Value: A Framework for Analysis and Research
    Holbrook, M. B. Owon [1999]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value : A Means-End Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V.A Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Brand Loyalty Measurement and Management
    Jacoby, J John Wiley and Sons [1978]
  • Beyond Boredom and Anxiety
    Csikzentmihalyi, M Jossey-Bass [1975]
  • B2B e-마켓플레이스 참여기업의 몰입과 이용에 영향을 미치는 요인: 신뢰, 네트워크 외부성 및 시스템 통합의 역할을 중심으로
    오상현 Korea Business Review 13 (2) : 183 ~ 209 [2009]
  • Attitudes and Persuasion : Classic and Contemporary Approaches
    Petty, R.E Wm, C. Brown Company [1981]
  • An Integrated Framework for Service Quality, Customer Value, Satisfaction Systems Frontiers
    Wang, Y Journal Information Syste Frontiers 6 (4) : 325 ~ 240 [2004]
  • An Examination of Factors Influencing Consumer Adoption of Short Message Service (SMS)
    Kim, G.S Psychology and Marketing 25 (8) : 769 ~ 786 [2008]
  • An Assessment of Advanced Mobile Services Acceptance : Contributions from TAM and Diffusion Theory Models
    López-Nicolás, C Information and Management 45 (6) : 359 ~ 364 [2008]
  • Amos 17.0 구조방정식모델링
    배병렬 도서출판 청람 [2009]
  • Adopting a Service Logic for Marketing
    Grőnroos, C Marketing Theory 6 (3) : 317 ~ 333 [2006]
  • Adaptation-level theory : An experimental and systematic approach to behavior
    Helson, H Harper and Row [1964]
  • A Structural Analysis of Value, Quality, and Price Perceptions of Business and Leisure Travelers
    Kashyap, R Journal of Travel Research 39 (1) : 45 ~ 51 [2000]