컴퓨팅 사고력 신장을 위한 프로그래밍학습 기반 중학교 과학교과 프로그램 개발

논문상세정보
' 컴퓨팅 사고력 신장을 위한 프로그래밍학습 기반 중학교 과학교과 프로그램 개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • computational thinking
  • programming learning
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
357 0

0.0%

' 컴퓨팅 사고력 신장을 위한 프로그래밍학습 기반 중학교 과학교과 프로그램 개발' 의 참고문헌

  • 융합적사고력 신장을 위한 초등학생용 CT 기반융합인재교육(CT-STEAM) 프로그램 개발
    함성진 컴퓨터교육학회 논문지 17 (6) : 81 ~ 91 [2014]
  • 스크래치 프로그래밍을 활용한 게임중독 치료 프로그램의 개발
    한선관 정보교육학회논문지 14 (1) : 61 ~ 68 [2010]
  • 스크래치 프로그래밍 학습이 학습자의 동기와 문제해결력에 미치는 영향
    송정범 정보교육학회논문지 12 (3) : 323 ~ 332 [2008]
  • fundamental research for Introduction of primary and secondary stage of computational thinking
  • functional element consideration of learning tools, the calculation principles for computer science education
    HyungChoel Kim JEJU National University [2011]
  • The Development of Learning Program Using Scratch to Foster Logical Thinking Ability of Middle School Students in Technology Education
    Jun-Pil Cho Korea National University of Education [2012]
  • STEAM Education Program based on Programming to Improve Computational Thinking Ability, a thesis for a doctorate
    TaeHun Kim JEJU National University [2015]
  • Robot Programming Teaching and Learning Model to Enhance Computational Thinking Ability
    EunKyung Lee Korea National University of Education [2009]
  • Information science curriculum proposed amendment public hearing : 4 ~ 5
  • Computational thinking and thinking about computing
    Wing, J. M. Philosophical Transactions of the Royal Society 366 : 3717 ~ 3725 [2008]
  • Computational thinking
    Wing, J. M. Communications of the ACM 49 (3) : 33 ~ 35 [2006]
  • CPS에 기반한 스크래치 EPL이 문제해결력과 프로그래밍 태도에 미치는 효과
    조성환 정보교육학회논문지 12 (1) : 77 ~ 88 [2008]
  • 박사