스토리텔링을 통한 DMZ관광 상품화에 관한 탐색적 연구

' 스토리텔링을 통한 DMZ관광 상품화에 관한 탐색적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • dmztourism
  • dmz관광
  • merchandising
  • storyelling
  • 상품화
  • 스토리텔링
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 스토리텔링을 통한 DMZ관광 상품화에 관한 탐색적 연구' 의 참고문헌

  • 한류의 문화콘텐츠 브랜드 개성이 한국관광재방문에 미치는 영향: 중국 관광객을 중심으로
    여정경 관광레저연구 26 (2) : 23 ~ 44 [2014]
  • 지역8경을 이용한 지역성 분석 -강원도를 사례로-
    김창환 한국사진지리학회지 24 (3) : 41 ~ 55 [2014]
  • 중소도시 문화관광자원의 상품화 전략: 동해시 사례를 중심으로
    허중욱 관광레저연구 23 (6) : 533 ~ 547 [2011]
  • 제주 관광목적지 매력요인에 의한 시장세분화
    장혜원 관광레저연구 22 (5) : 497 ~ 515 [2010]
  • 접경지역 관광지 이미지와 관광제약이 만족에 미치는 영향: 관광지 이미지와 관광제약의 영향관계 비교
    신진옥 관광레저연구 26 (5) : 41 ~ 61 [2014]
  • 와인의 스토리텔링이 브랜드인지와 구매행동에 미치는 영향
    김도영 관광레저연구 24 (1) : 513 ~ 532 [2012]
  • 스토리텔링을 활용한 다크 투어리즘 코스 형상화에 관한 연구- 제주4ㆍ3사건의 서사구조를 중심으로 -
    송재호 관광연구저널 26 (5) : 165 ~ 182 [2012]
  • 스토리텔링을 활용한 관광자원 개발에 관한 선호도 연구
    고계성 관광레저연구 25 (5) : 169 ~ 182 [2013]
  • 스토리텔링 체험활동 기법을 적용한 도시 공간 개발 전략 -강남 스타일의 중심 청담⋅압구정 패션 특구와 신사동 가로수 길을 중심으로-
    이두현 한국사진지리학회지 24 (3) : 87 ~ 104 [2014]
  • 북악산 서울성곽 방문객의 문화유산 인식에 관한 연구: 수정된 신환경패러다임 척도를 중심으로
    윤설민 관광레저연구 22 (1) : 133 ~ 150 [2010]
  • 문화관광해설사의 역량에 관한 연구 : S지역을 대상으로
    서헌 관광레저연구 24 (6) : 137 ~ 154 [2012]
  • 노스탈지아 자극을 통한 테마파크 방문객들의 감성적 변화 및 재방문의도 형성에 관한 연구
    현성협 관광레저연구 24 (5) : 361 ~ 378 [2012]
  • 관광지 스토리텔링이 관광 태도와 만족도에 미치는 영향
    오상훈 관광레저연구 26 (1) : 131 ~ 149 [2014]
  • the relationship between culture & tour guide's interpretation and tourist satisfaction and loyalty
    Park, C. K. Journal of tourism research 24 (3) : 5 ~ 23 [2012]
  • statistical analysis of social science, SPSS17.0
    Kang. B. S. Hannarae Publishing CO [2012]
  • Trends in Travel and Tourism Marketing : The Changing Structure of Distribution Channels
    Bitner, M. J. Journal of Travel Research 20 (4) : 39 ~ 44 [1982]
  • Tourism, Capital, and Place : towards a critical geography of tourism
    Britton. S. Environment and Planning D : Society and space 9 (4) : 451 ~ 478 [1991]
  • Tourism Products
    Choi, S. H. DaeWang Sa Press [1999]
  • The storytelling organization : A study of storytelling performance in an office supply firm
    Boje, D. M. Administrative Science Quarterly 36 (1) : 106 ~ 126 [1991]
  • The language of tourism
    Dann, H. [1996]
  • The effectiveness of storytelling in enhancing communicative skills
    Mokhtar, N. H. Procedia-Social and Behavioral Sciences 18 : 163 ~ 169 [2011]
  • The Dream Society 2: Heartstorm
    Rolf, J. McGraw-Hill Book Company [2005]
  • Succession sense making and organizational change : A story of deviant college president
    Gephart. R. P. Jr Journal of organizational change management 4 (3) : 35 ~ 44 [1991]
  • Storytelling with children
    Wright, A. Oxford University Press [1995]
  • Storytelling in Earth sciences : The eight basic plots
    Phillips, J. Earth-Science Reviews 115 (3) : 153 ~ 162 [2012]
  • Storytelling during retail sales encounters
    Gilliam, D. A. Journal of Retailing and Consumer Services 20 (5) : 488 ~ 494 [2013]
  • Storytelling and wine experience as a marketing strategy: the case of Chateau Lynch-Bages in Bordeaux
    Sexton, A. 7th AWBR International Conference [2013]
  • Shined through tourism storytelling, 1
    KNTO KNTO [2006]
  • Psychometric Theory(2nd ed.)
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill Book Company [1978]
  • Marketing for Tourism
    Holloway, J. C. Pitman Published [1992]
  • Marketing cultural heritage, does it work within Europe?
    Thorburn, A. Travel and Tourism Analyst 6 : 39 ~ 48 [1986]
  • Interpreting our Heritage
    Tilden, F. The University of North Carolina Press [1997]
  • How storytelling shapes memory and impressions of relationship events over time
    Ian. M. Journal of Personality, and Social Psychology 76 (3) : 403 ~ 419 [1999]
  • Distribution structure and travel products, 2
    KNTO KNTO [1979]
  • Digital storytelling in an elementary classroom : Going beyond entertainment
    Campbell, T. A. Procedia-Social and Behavioral Sciences 69 : 385 ~ 393 [2012]
  • Destinations in change: The transformation process of tourist destinations
    Saarinen, J. Tourist Studies 4 (2) : 161 ~ 179 [2004]
  • Decisions with Multiple Objectives Preference Tradeoffs
    Keeney, R. L. Cambridge University Press [1993]
  • Cultural Tourism :The partnership between tourism and cultural heritage management
    Mckercher, B. Haworth Hospitality Press [2002]
  • A study on relational among perceived value, attitude, and behavior intention according to Yes or No Recognition of Native Local Foods' Storytelling
    Kang, J. K. Journal of Tourism & Leisure Research 23 (1) : 317 ~ 334 [2011]
  • A basic data research of development of travel products of visit to korea, 1
    KATA Korea Association of Travel Agent [2009]
  • A Study of theory and application of storytelling in organizations
    James, C. H. Business horizons 47 (4) : 23 ~ 32 [2004]