사회적 기업가정신이 CSR 활동과 사회적 성과에 미치는 영향에 관한 연구

장성희 2014년
' 사회적 기업가정신이 CSR 활동과 사회적 성과에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • corporatesocialresponsibility(csr)
  • social enterprise
  • social entrepreneurship
  • social performance
  • 기업의 사회적 책임
  • 사회적 기업
  • 사회적 성과
  • 사회적기업가 정신
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,158 1

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' 사회적 기업가정신이 CSR 활동과 사회적 성과에 미치는 영향에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 한국기업 CSR활동의 공유가치창출에 관한 실증연구
    김세중 로고스경영연구 10 (4) : 1 ~ 28 [2012]
  • 한국 벤처기업의 기업가정신과 기업내부상황특성이 해외진출에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구
    임재오 벤처창업연구 7 (4) : 87 ~ 100 [2012]
  • 한.일 기업의 전략적 CSR 활동과 기업성과
    김진욱 변선영 국제경영연구 22 (1) : 83 ~ 110 [2011]
  • 창업가의 특성, 환경적 특성과 사회적 기업가정신이 사회적 기업의 성과에 영향을 미치는 요인
    장성희 경영연구 27 (3) : 223 ~ 245 [2012]
  • 지역벤처기업의 Entrepreneurship과 사회적 책임에 관한 실태분석
    황인표 국제지역연구 11 (3) : 734 ~ 758 [2007]
  • 인터넷 커뮤니티에서 사용자 참여가 밀착도와지속적 이용의도에 미치는 영향
    고미현 권순동 Asia Pacific Journal of Information Systems 18 (2) : 41 ~ 72 [2008]
  • 스마트폰 위치기반서비스에서 정보제공의도: 프라이버시 계산 관점을 중심으로
    김종기 정보시스템연구 21 (4) : 55 ~ 79 [2012]
  • 사회적 기업의 기업가 지향성과 시장 지향성이 경제적 성과와 사회적 성과에 미치는 영향에 관한 연구
    장성희 대한경영학회지 23 (6) : 3479 ~ 3496 [2010]
  • 사회적 기업가정신과 성과와의 관련성에 관한 연구
    이용탁 인적자원관리연구 18 (3) : 129 ~ 150 [2011]
  • 사회적 기업가정신(Social Entrepreneurship) 개념 구성에 관한 연구:구조방정식 모형을 중심으로
    배귀희 한국정책과학학회보 15 (2) : 199 ~ 227 [2011]
  • 무리행동과 지각된 유용성이 이러닝 컨텐츠 구매의도에 미치는 영향: 구매경험에 의한 비교분석
    유철우 Asia Pacific Journal of Information Systems 18 (4) : 105 ~ 130 [2008]
  • 기업의 사회적 책임활동을 통한 이미지 형성이 기업성과에 미치는 영향에 관한 연구
    박상록 대한경영학회지 26 (4) : 961 ~ 985 [2013]
  • 글로벌 기업가정신과 공급사슬 내 사회적 자본이 수출성과에 미치는 영향
    윤현덕 벤처창업연구 7 (3) : 1 ~ 16 [2012]
  • 관광산업에서 사회적 책임 활동과 사회적 기업의 연계 방향
    김균목 관광연구 26 (5) : 43 ~ 61 [2011]
  • Toward and Integrative Theory of Business and Society: A Research Strategy for Corporate Social Performance
    Swanson, D. L. Academy of Management Review 24 (3) : 506 ~ 521 [1999]
  • The role of market orientation and entrepreneurial orientation for new product development performance in manufacturing firms
    Frishammar, J. Technology Analysis & Strategic Management 19 (6) : 765 ~ 788 [2007]
  • The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stake-holders
    Carroll, A. B. Business Horizons 34 (4) : 39 ~ 48 [1991]
  • The Relationship between Entrepreneurship and Marketing in Established Firms
    Morris, M. H. Journal of Business Venturing 2 (3) : 247 ~ 259 [1987]
  • The Futility of Community Sustainability in an Interdependent World
    Beckley, T. M. Ecoforestry 13 (1) : 34 ~ 40 [1998]
  • The Effects of Corporate Social Responsibility on the Performance: Impact on Market Orientation and Executive Support
    Jang, J. W. Korean Academic Society of Business Administration: The Ninth Conference [2007]
  • The Association Between Corporate Social Responsibility and Financial Performance : The Paradox of Social Cost
    Pava, M. Journal of Business Ethics 15 (3) : 321 ~ 357 [1996]
  • Sustainability and Entrepreneurship in Social Enterprise
    Choi, J, S. Korean Studies Information Press [2012]
  • Social entrepreneurship:towards conceptualization
    Mort, G. S. International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing 8 (1) : 77 ~ 88 [2003]
  • Social Responsibility in New Ventures : Profiting from a Long-Term Orientation
    Wang, T. Strategic Management Journal 33 (10) : 1135 ~ 1153 [2012]
  • Social Entrepreneurship: A critical review of the concept
    Peredo, A. M. Journal of World Business 41 (1) : 56 ~ 65 [2006]
  • Social Entrepreneurship and Corporate Social Responsibilities
    Crisan, C. M. International Business Research 5 (2) : 106 ~ 113 [2012]
  • Social Enterprise in Korea
    Chung, S. H. DaWoo Press [2007]
  • Social Enterprise Directory
    Korea Social Enterprise Promotion Agency
  • Role of Entrepreneurship and Market Orientation in Firms' Success
    Gonzalez-Benito, O. European Journal of Marketing 43 (3/4) : 500 ~ 522 [2009]
  • Modeling Reflective Higher-Order Constructs using Three Approaches with PLS Path Modeling : A Monte Carlo Comparison
    Wilson, B. Australian and New Zealand Marketing Academy Conference : 791 ~ 800 [2007]
  • Investigating social entrepreneurship : A multidimensional model
    Weerawardena, J. Journal of World Business 41 (1) : 21 ~ 35 [2006]
  • How corporate social re sponsibility is defined: An analysis of 37 definitions
    Dahlsrud, A. Corporate Social Responsibility and Environmental Management 15 (1) : 1 ~ 13 [2008]
  • Gauging the success of social ventures initiated by individual social entrepreneurs
    Sharir, M. Journal of World Business 41 (1) : 6 ~ 20 [2006]
  • Does Doing Good Always Lead to Doing Better-Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
    Sen, S. Journal of Marketing Research 38 (2) : 225 ~ 243 [2007]
  • Does Corporate Social Responsibility Influence Firm Performance of Indian Companies?
    Mishra, S. Journal of Business Ethics 95 (4) : 571 ~ 601 [2010]
  • Corporate Social Responsibility: An Issues Paper : 1 ~ 33
    Hopkins, M. [2004]
  • Corporate Social Responsibility in the 21st Century: A View from the World’s Most Successful Firms
    Snider, J. Journal of Business Ethics 48 (2) : 175 ~ 187 [2003]
  • Consumers’ perceptions of corporate social responsibilities: A cross-cultural comparison
    Maignan I. Journal of Business Ethics 30 (1) : 57 ~ 72 [2001]
  • Community Social Responsibility and Its Consequences for Family Business Performance
    Niehm, L. S. Journal of Small Business Management 46 (3) : 331 ~ 350 [2008]
  • Clarifying the Entrepreneurial Orientation Construct and Linking Its Performance
    Lumpkin, G. T. Academy of Management Review 2 (1) : 135 ~ 172 [1996]
  • An Empirical Study on the Success Factors of Sustainable Social Enterprise
    Lee, K. W. Soongsil University [2008]
  • An Empirical Study on the Affecting Factors of Social Enterprise Entrepreneurial Performance
    Kim, Y. T. Chung-Ang University [2012]
  • An Effect Exerting over Business Achievement of Franchise by Entrepreneurship and CSR Activity of Restaurant Business Franchisees
    Chung, S. H. Chung-Ang University [2011]
  • A Study on the Effect of CSR and Entrepreneurship on Business Management Performance
    윤종원 국제회계연구 50 (50) : 87 ~ 106 [2013]