취학전 다문화가정, 농촌, 도시 아동의 문식성 및 인지 언어적 발달 비교

' 취학전 다문화가정, 농촌, 도시 아동의 문식성 및 인지 언어적 발달 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • cognitivelinguisticskills
  • koreanliteracy
  • multicultural families
  • 다문화가정 아동
  • 인지언어적기술
  • 한국어문식성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,568 0

0.0%

' 취학전 다문화가정, 농촌, 도시 아동의 문식성 및 인지 언어적 발달 비교' 의 참고문헌

  • 한국아동의 음운 인식발달
    홍성인 Communication Sciences and Disorders 7 (1) : 49 ~ 64 [2000]
  • 한국과 일본 만 3, 4, 5세 유아의 연령, 성, 소득수준에 따른 읽기, 쓰기 능력
    이기숙 육아지원연구 5 (2) : 211 ~ 240 [2010]
  • 코시안(Kosian)아동의 성장과 환경에 관한 사례 연구
    오성배 한국교육 32 (3) : 61 ~ 83 [2005]
  • 취학전 저소득층 다문화가정 아동의 언어능력
    김영란 언어치료연구 20 (3) : 73 ~ 88 [2011]
  • 취학 전 다문화가정 아동과 일반가정 아동의 음운인식능력 비교 연구
    양성오 언어치료연구 18 (1) : 37 ~ 57 [2009]
  • 초등학생 어휘 이해 능력 실태 분석을 통한 어휘 지도 방법 고찰 - 일반 아동과 다문화 가정 아동 어휘 이해 능력 비교를 중심으로 -
    곽철호 문법 교육 (11) : 79 ~ 117 [2009]
  • 저소득층 일반 아동과 다문화 가정 아동의음운인식능력 비교 연구
    안성우 언어치료연구 17 (4) : 81 ~ 94 [2008]
  • 유아의 음운 처리과정이 읽기에 미치는 영향 - 단어 읽기와 문장 읽고 이해하기를 중심으로-
    김선옥 유아교육연구 24 (1) : 215 ~ 240 [2004]
  • 어머니의 언어적 입력이 영아의 초기 어휘발달에 미치는 영향
    장유경 한국심리학회지: 발달 16 (4) : 227 ~ 241 [2003]
  • 아동의 이중 언어 경험과 마음이론 발달
    이귀옥 한국심리학회지: 발달 19 (4) : 77 ~ 92 [2006]
  • 도시와 농촌지역의 가정 문해환경 및 유아의 읽기능력 비교연구
    김수욱 농업교육과 인적자원개발 38 (1) : 93 ~ 110 [2006]
  • 도시와 농촌 아동의 인지 언어적 기술과 문식성 · 수학 능력과의 관계
    조증열 유아교육연구 32 (3) : 357 ~ 381 [2012]
  • 다문화가정과 저소득층 아동의 문식성 발달 비교
    조증열 다문화사회연구 5 (2) : 97 ~ 120 [2012]
  • 다문화가정 학생의 사회문화적 배경과 읽기 능력에 대한 사례 연구
    서혁 국어교육학연구 (36) : 393 ~ 423 [2009]
  • 다문화가정 어머니의 한국어능력과 유아기 자녀의 언어발달
    우현경 아동학회지 30 (3) : 23 ~ 36 [2009]
  • 다문화가정 아동의 표현어휘능력 연구 - K-BNT-C를 중심으로 -
    이수정 언어치료연구 17 (3) : 95 ~ 115 [2008]
  • 다문화가정 아동의 언어발달에 관한 연구 문헌 분석
    권회연 지체.중복.건강장애연구 53 (4) : 283 ~ 306 [2010]
  • 다문화가정 아동과 일반아동 간 음운처리에 관한 메타언어능력의 비교 분석
    권미지 언어치료연구 19 (1) : 1 ~ 23 [2010]
  • 뇌성마비아의 시지각 능력과 언어학습기능과의 관계 연구
    박순길 특수아동교육연구 8 (1) : 45 ~ 64 [2006]
  • 국내 읽기장애아 중재방법에 관한 연구동향 분석
    전병운 아시아교육연구 11 (2) : 265 ~ 296 [2010]
  • and literacy in Chinese, Korean, and Japanese
    Taylor, I. John Benjamins Publishing Co [1995]
  • Visual organization of Korean letters
    Lee, Y. A Korean Journal of Psychology: General 4 (3) : 153 ~ 170 [1984]
  • The validity and reliability of phonemic awareness tests
    Yopp, H. K. Reading Research Quarterly 23 (2) : 159 ~ 177 [1988]
  • The relationship of rapid automatized naming, phonological awareness, and reading
    Yi, J. O. Hallym University [2002]
  • The education environment and problem of Kosian children
    Oh, S. B. Educational Review 22 : 186 ~ 213 [2007]
  • The development of phonological awareness in children
    Park, H. A. Korean Journal of Child Studies 21 (1) : 35 ~ 44 [2000]
  • The development of phonological awareness in Korean children
    Hong, S. I. Yonsei University [2001]
  • The Making of a Reader. Language and Learning for Human Service Professions Monograph Series
    Cochran-Smith, M. Ablex Publishing Corporation [1984]
  • The Korean test of specific learning difficulties in reading and writing
    Cho, J. R. Guidance
  • Test of visual-perceptual skills(non-motor)-revised manual
    Gardner, M. F. Academic Therapy Publication [1996]
  • Subsyllabic units in reading : A difference between Korean and English
    Yoon, H. K. Precursors of functional literacy 11 : 139 ~ 163 [2002]
  • Study on cognitive recognition ability for prolonged sound rules through reading amongst Japanese multicultural elementary school children and average elementary school children
    Park, S. Y Myongji University [2010]
  • Study of phonological processing ability and reading ability in children with reading disabilities
    Kim, M. K. Daegu University [2003]
  • Rapid alternating stimulus naming in the developmental dyslexias
    Wolf, M. Brain and Language 27 : 360 ~ 379 [1986]
  • Phonological processing and visual deficits in reading disability
    Lim, H. S Korean Journal of Educational Research 34 (1) : 347 ~ 366 [1996]
  • Phonological awareness, visual perception and reading of Hangul in preschool children
    Kim, H. J. The Korean Journal of Developmental Psychology 14 (2) : 15 ~ 28 [2001]
  • Phonological awareness and morphological awareness : Differential associations to regular and irregular word recognition in early Korean Hangul readers
    Cho, J. Reading and Writing 21 (3) : 255 ~ 274 [2008]
  • Morphological awareness, phonological awareness, and literacy development in Korean and English : A 2-year longitudinal study
    Cho, J. R. Scientific Studies of Reading 15 (5) : 383 ~ 408 [2011]
  • Morphological aspects of language processing
    Carlisle, J. F. Erlbaum : 189 ~ 209 [1995]
  • Literacy development in the early years. Helping Children Read and Write
    Morrow, L. M. Allyn & Bacon [2005]
  • Literacy concepts of lowand middle-class four-year-olds entering preschool
    Smith, S. The Journal of Education Research 88 (4) : 243 ~ 251 [1995]
  • Learning to read and write: A longitudinal study of 54 children from first through fourth grades
    Juel, C. Journal of Educational Psychology 80 (4) : 437 ~ 447 [1988]
  • Language development, metalinguistic skills and emergent literacy in three-year-old Children
    Chaney, C. Retrieved from ERIC database (ED333988) [1991]
  • Korean Hangul literacy acquisition among children and mothers from multicultural families in Korea
    Park, S. G. Society for the Scientific Study of Reading: Twentieth Annual Meeting [2013]
  • Kindergarten prediction of reading skills : A longitudinal comparative analysis
    Schatschneider, C. Journal of Educational Psychology 96 (2) : 265 ~ 282 [2004]
  • Interrelationships among prereading and oral language skills in kindergarteners from two social classes
    Dickinson, D. Early Childhood Research Quarterly 2 (1) : 1 ~ 25 [1987]
  • Handbook of reading research Vol. 2
    Sulzby, E. Longman : 727 ~ 757 [1991]
  • Freedom from dual-discrimination
    Jeong, G. S. Journal of Women's Studies 18 (1) : 31 ~ 72 [2008]
  • Explicit syllable and phoneme segmentation in the young child
    Liberman, I. Y. Journal of Experimental Child Psychology 18 (2) : 201 ~ 212 [1974]
  • Development of morphological awareness in Chinese and English
    Ku, Y. M. Reading & Writing 16 (5) : 399 ~ 422 [2003]
  • Development of metaphonological abilities of Korean children aged from 3 to 6
    Paik, E. Phonetics and Speech Science 8 (3) : 225 ~ 234 [2001]
  • Cross-cultural similarities in the predictors of reading acquisition
    McBride-Chang, C. Child Development 73 (5) : 1392 ~ 1407 [2002]
  • Correlates of Korean Hangul acquisition among kindergartners and second graders
    Cho, J. R. Scientific Studies of Reading 9 (1) : 3 ~ 16 [2005]
  • Cognitive profiles of Korean poor readers
    Cho, J. R. Dyslexia 17 (4) : 312 ~ 326 [2011]
  • Children's literacy development
    McBride-Chang, C. Oxford University Press [2004]
  • Child development and emergent literacy
    Whitehurst, G. Child Development 69 (3) : 848 ~ 872 [1998]
  • Changing models across cultures : Associations of phonological awareness and morphological structure awareness to vocabulary and word recognition in second graders from Beijing, Hong Kong, and United States
    McBride-Chang, C. Journal of Experimental Child Psychology 92 (2) : 140 ~ 160 [2005]
  • Categorising sounds and learning to read-a causal connection
    Bradley, L. Nature 301 : 419 ~ 421 [1983]
  • Assessing phonological awareness in kindergarten children: Issues of task comparability
    Stanovich, D. E. Journal of Experimental Child Psychology 38 (2) : 175 ~ 190 [1984]
  • Acoustic-phonetic skills and reading : Kindergarten through twelfth grade
    Calfee, R. Journal of Educational Psychology 64 (3) : 293 ~ 298 [1973]
  • A study on the current status of foreign population
  • A study on the current education of children of multicultural families
    Cho, Y. D. [2006]
  • A study on the actual condition of school life in children of multicultural families and the acceptance of teachers and students
    Cho, H. Y. [2007]
  • A research study for teaching Korean to elementary school students in multi-cultural families
    Yoon, K. D. Korea National University of Education [2011]
  • 5세 다문화가정 아동과 일반가정 아동의언어, 읽기, 음운인식능력에 관한 연구
    강금화 언어치료연구 19 (1) : 143 ~ 158 [2010]