무역지원기관 서비스의 활용과 기업역량 및수출성과 간의 영향관계에 대한 연구

논문상세정보
' 무역지원기관 서비스의 활용과 기업역량 및수출성과 간의 영향관계에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경제학
  • corporatecompetency
  • customer-orientation
  • export performance
  • exportcommitment
  • organization capacity
  • service quality
  • technology competitiveness level
  • trade support organization
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,128 0

0.0%

' 무역지원기관 서비스의 활용과 기업역량 및수출성과 간의 영향관계에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 초기중소벤처의 기술혁신과 기업성과의 관계에 관한 연구
    양동우 지식경영연구 7 (1) : 49 ~ 63 [2006]
  • 중소수출기업의 조직특성, 정보기술역량 및 수출성과간의 관계에 관한 연구
    황경연 무역학회지 35 (1) : 177 ~ 199 [2010]
  • 중소기업의 시장지향성과 마케팅역량이 경쟁우위와 기업성과에 미치는 영향에 관한 연구
    박주영 대한경영학회지 24 (2) : 1115 ~ 1137 [2011]
  • 중소기업 수출지원기관의 조직성과에 영향을 미치는 요인에 관한 실증연구
    김재우 통상정보연구 14 (4) : 273 ~ 293 [2012]
  • 전시회 참가목적, 서비스품질 인식, 만족도 간의 관계 연구: 참가업체 중심으로
    김흥렬 호텔관광연구 13 (1) : 167 ~ 178 [2011]
  • 서비스 부문의 기술혁신목적별 정부 지원제도의 활용도 분석 연구
    황두현 산업공학(IE interfaces) 21 (2) : 237 ~ 246 [2008]
  • 무역지원기관의 서비스품질과 기업특성이 수출기업의 무역지원기관서비스 만족도, 활용도 및 수출성과에 미치는 영향
    황경연 통상정보연구 13 (3) : 277 ~ 300 [2011]
  • 무역지원기관 서비스 활용요인이 중소수출기업의 수출성과에 미치는 영향
    배명렬 무역학회지 37 (5) : 347 ~ 368 [2012]
  • 기업내·외부 환경요인과 수출지원정책 활용도가 수출성과에 미치는 영향 - 중소수출기업을 중심으로 -
    김영일 통상정보연구 12 (1) : 299 ~ 325 [2010]
  • WTO 서비스무역에 관한 일반협정(GATS) 하의보조금의 정의 및 상계조치 적용가능성에 관한 연구
    유희진 법학논총 33 (3) : 321 ~ 350 [2013]
  • Variables Associated with Export Profitability
    Bilkey, W. J. Journal of International Business Studies 13 (2) : 39 ~ 55 [1982]
  • Toward a Contingency Framework of Export Entrepreneurship Conceptualisations and Empirical Evidence
    Ibeh, K. Small Business Economics 20 (1) : 49 ~ 68 [2003]
  • The core competence of the corporation
    Prahalad, C. K. Harvard Business Review 68 (3) : 79 ~ 91 [1990]
  • The Determinants of the Internationalization Speed of Small New Ventures
    Park, Keun-Ho Autumn Conference Collection of Dissertations, Korean Academy of International Business Management : 303 ~ 325 [2007]
  • The Determinants of Export Performance a Review of the Empirical Literature between 1987 and 1997
    Zou, S. International Marketing Review 15 (5) : 333 ~ 356 [1998]
  • Swtting Objectives and Evaluating the Effectiveness of Trade Show Exhibits
    Cavanaugh, S. Journal of Marketing 40 (4) : 100 ~ 103 [1976]
  • Small and Medium Business Administration
  • Ministry of Trade, Industry & Energy
  • Marketing Strategy-Performance Relationship, An Investigation of the Empirical Link in Export Market Ventures
    Cavusgil, S. T. Journal of Marketing 58 (1) : 1 ~ 21 [1994]
  • Market Orientation, Knowledgerealted Resources and Firm Performance
    Olavarrieta, S. Journal of Business Research 61 (6) : 623 ~ 630 [2008]
  • Korea Trade insurance Corporation
  • Korea International Trade Association
  • Exporting as an Entrepreneurial act-An Empirical Study of Nigerian Firms
    Ibeh, K. European Journal of Marketing 35 (5) : 566 ~ 586 [2001]
  • An Empirical Investigation of the Factors Influencing Exporting Success of Brazilian Firms
    Christensen, C. H. Journal of International Business Studies 18 (3) : 61 ~ 77 [1987]
  • An Assessment of the Relationship between Service Quality and Customer Satisfaction in the Formation of Consumers Purchase Intentions
    Taylor, S. A. Journal of Retailing 70 (2) : 163 ~ 178 [1994]
  • A Study on the Use of Export Assistance Programs of Small Exporting Firms
    Park Kwang-Seo Korea Trade Review 26 (1) : 149 ~ 167 [2001]
  • A Study on Mutual Relationship Between Export Marketing Strategies and Export Performances
    Choi, Hak-Soo Mokwon University [2005]
  • A Study on Determining Factors Affecting Service Quality and Performance of Trade Support Organizations
    Bae, Myong-Ryeol Chungnam National University Graduate School [2011]
  • A Conceptual Model of Entrepreneurship as Firm Behavior : A Critique and Extension
    Zahra, S. A. Entrepreneurship Theory and Practice 17 (4) : 5 ~ 21 [1993]