학교혁신을 위한 교사 전문적 정체성의 의미와 중요성 : 자유학기제와 혁신학교 사례를 중심으로

송경오 2015년
' 학교혁신을 위한 교사 전문적 정체성의 의미와 중요성 : 자유학기제와 혁신학교 사례를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • free semester
  • innovative school
  • professional identity
  • professional responsibility
  • 내적 책무성
  • 자유학기제
  • 전문적 정체성
  • 집단적 자율성
  • 혁신학교
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
714 0

0.0%

' 학교혁신을 위한 교사 전문적 정체성의 의미와 중요성 : 자유학기제와 혁신학교 사례를 중심으로' 의 참고문헌

  • 행복한 학교를 위한 교육행정의 과제
    송경오 교육정책환경변화에 따른 교육행정의 과제, 2014년 한국교육행정학회 제171차 추계학술대회 주제발표논문 : 99 ~ 116 [2014]
  • 한국교육행정론
    이종재 교육과학사 [2012]
  • 한국교육책무성 탐구
    김병찬 교육과학사 [2014]
  • 한국교육책무성 탐구
    송경오 교육과학사 [2014]
  • 학교와 전문성 문화
    허병기 교육행정학연구 15 (3) : 217 ~ 244 [1997]
  • 학교교육 제 4의 길(The fourth way)
    Hargreaves, A 21세기교육연구소 [2009]
  • 질적연구방법론
    김영천 아카데미프레스 [2010]
  • 전문직으로서의 교직 정체성 찾기 공공성의 정치학으로
    오정란 Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 9 (4) : 129 ~ 161 [2006]
  • 마음 챙김 학습의 힘
    Langer, E. 동인 [2011]
  • 듀이의 교사론:교직의 전문성을 중심으로
    박균섭 교육철학 23 (23) : 65 ~ 87 [2003]
  • 노동하는 영혼: 소외에서 자율로
    Berardi, F. 갈무리 [2009]
  • 교직사회: 교직과 교사의 삶
    Lortie, D. 양서원 [1974]
  • 교직과 교사의 전문적 자본: 학교를 바꾸는 힘
    Hargreaves, A 교육과학사 [2012]
  • 가르칠 수 있는 용기
    Palmer, J. P. 한문화 [2007]
  • Understanding data use practices among teachers : The contribution of micro-process studies
    Little, J. W. American Journal of Education 118 (2) : 143 ~ 166 [2012]
  • The reflective practitioner : How professionals think in action
    Shön, D. A. Basic Books [1983]
  • The art of case study research
    Stake, R. E. Sage [2000]
  • Teaching as a Performing Art
    Seymour, B. Sarason Teacher's College Press [1999]
  • Teaching : A Performing Art
    Dawe, A. H. The Phi Delta Kappan 65 (8) : 548 ~ 552 [1984]
  • Teachers Professional Development in the Context of High School Reform: Findings from a three-year study of restructuring schools
    Little, J. W. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal, April [1999]
  • Teachers Caught in the Action: Professional development that matters
    Cochran-Smith, M Teachers College Press [2001]
  • Reconsidering research on teachers' professional identity
    Beijaard, D. Teaching and Teacher Education 20 : 107 ~ 128 [2004]
  • Qualitative research for education: an introduction to theories and. methods
    Bogdan, R. C Pearson Education group [2003]
  • Power, knowledge and the rationalization of teaching : A genealogy of the movement to professionalize teaching
    Labaree, D. Harvard Educational Review 62 (1) : 123 ~ 153 [1992]
  • Participant Observation
    Spradley, J. P. Holt. Rinehart and Winston [2006]
  • Learning from Experience : Lessons from Policy Implementation
    McLaughlin, W. Educational Evaluation and Policy Analysis 9 (2) : 171 ~ 178 [1987]
  • In defense of teacher professionalism as a policy choice
    Sykes, G. Educational Policy 5 (2) : 137 ~ 149 [1991]
  • Finnish lessons
    Sahlberg, F. Teachers College Press [2012]
  • Ecological Niches and Geographic Distributions
    Peterson, T. Princeton University Press [2011]
  • Change Forces:Probing the Depths of Educational Reform
    Fullan,M. Falmer Press [1993]
  • Case study research: Design and methods
    Yin, R. K. Sage [2009]
  • Case study research in education: A qualitative approach
    Merriam, S. B. Jossey-Bass [1988]
  • Case Studies : Types, Designs, and Logics of Inference
    Levy, S. J. Conflict Management and Pease Science 25 : 1 ~ 18 [2008]
  • Authentic Achievement : Restructuring Schools for Intellectual Quality
    Newmann, F. M. Jossey-Bass [1996]
  • 1844년 경제학 철학초고, 칼 맑스 프리드리히 엥겔스 저작 선집 제 1권
    Marx, K. 박종철 출판사 [1844]