콘텐츠 특성과 자아특성이 소비자 공감반응에 미치는 영향

윤대홍 2015년
' 콘텐츠 특성과 자아특성이 소비자 공감반응에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • affection
  • attractiveness
  • empathy
  • familiarity
  • flow
  • identification
  • interactivity
  • self-congruence
  • sympathy
  • 공감
  • 동감
  • 동일시
  • 매력성
  • 몰입
  • 상호 작용성
  • 애착
  • 자아일치성
  • 친숙성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,430 0

0.0%

' 콘텐츠 특성과 자아특성이 소비자 공감반응에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 프로구단의 사회공헌활동 영향력과 기업이미지, 제품구매의도와의 관계분석
    김민철 한국체육학회지 49 (6) : 351 ~ 361 [2010]
  • 텔레비전 광고음악의친숙성과 적합성이 제품유형에 따라 광고태도에 미치는 영향
    양윤 사회과학연구논총 17 : 43 ~ 74 [2007]
  • 콘텐츠비즈니스 아는 만큼 돈이 보인다
    콘텐츠비즈니스연구소 조선일보사 [2000]
  • 콘텐츠 비즈니스 입문
    김종하 커뮤니케이션북스 [2012]
  • 중요도-성취도 분석(IPA)을 이용한 관광지 매력성 평가: 금강산 관광을 대상으로
    김성우 관광연구논총 20 (1) : 101 ~ 115 [2008]
  • 인터넷쇼핑에서 감정과 플로우가 웹사이트에 대한 태도 및 구전에 미치는 영향
    손준상 대한경영학회지 19 (2) : 489 ~ 509 [2006]
  • 인터넷쇼핑몰 서비스품질이 소비감정과 플로우 경험에 미치는 영향에 관한 연구 – PAD 모형을 활용한 Flow 이론 정교화 관점에서 -
    이승인 소비자학연구 24 (1) : 1 ~ 29 [2013]
  • 인터넷 쇼핑몰의 서비스스케이프가 고객의 내적반응과 재방문의도에 미치는 영향
    박명호 한국산업경영학회 : 351 ~ 373 [2012]
  • 인지적 동일시와 감정적 동일시의 상호작용 효과를 이용한 기부금 조성 전략
    노정식 대한경영학회지 22 (3) : 1651 ~ 1677 [2009]
  • 영화의 태도에 영향을 미치는 동감과 감정이입의 드라마적 요인에 관한 연구
    최낙환 소비자학연구 20 (3) : 243 ~ 271 [2009]
  • 박사
  • 스크린광고 유형과 소비자 광고몰입이 광고효과에 미치는 영향
    이명형 광고학연구 23 (1) : 27 ~ 45 [2012]
  • 소비자의 불평보상에 따른 인지와 감정반응이 재구매 및 구전의도 회복에 미치는 영향
    이영일 하영원 경영학연구 37 (1) : 225 ~ 246 [2008]
  • 소비자 감정의 유형(Valence)이 구매의사결정에 미치는 영향에 관한 연구- 감정의 환기수준과 지식수준의 조절효과를 중심으로 -
    김문섭 소비자학연구 17 (2) : 35 ~ 63 [2006]
  • 소구속성유형별로 유발되는 감정과 마음가짐의 제품평가효과
    최낙환 소비자학연구 22 (2) : 23 ~ 59 [2011]
  • 상업스포츠시설의 서비스품질이 고객의 감정, 만족, 태도, 관계지속의도에 미치는 영향
    박찬규 한국체육학회지 48 (3) : 227 ~ 237 [2009]
  • 브랜드-자아이미지 일치성 결정요인이 브랜드 충성도에 미치는 영향: 자아-동기의 역할을 중심으로
    권민택 최낙환 소비자학연구 20 (2) : 221 ~ 254 [2009]
  • 브랜드 퍼스낼리티-브랜드 동일시-브랜드자산 모형:이용자와 비이용자간 차이에 대한 탐색적 연구
    이유재 마케팅연구 17 (3) : 1 ~ 33 [2002]
  • 브랜드 커뮤니티 내 상호작용을 통한 동일시 및 성과에 관한 연구: 커뮤니티 경로와 브랜드 경로를 중심으로
    김병재 서울대학교 대학원 [2007]
  • 박사
  • 레스토랑 고객의 서비스 인카운터에 대한 인지적 감정적 반응이 서비스충성도 형성에 미치는 영향
    조미나 연세대학교 대학원 [2006]
  • 고객 가치창조, 상상력과공감에달렸다
    김도정 LG 경제연구원 [2008]
  • 감성광고에 대한 소비자 공감(empathy)의효과
    성영신 광고학연구 18 (5) : 75 ~ 90 [2007]
  • Toward Understanding The Role of Affect in Cognition
    Isen, A. M. Handbook of Social Cognition 3 : 179 ~ 236 [1984]
  • Tourist attraction systems
    Leiper, N. Annals of Tourism Research 17 (3) : 367 ~ 384 [1990]
  • Theory of Buyer Behavior
    Howard, J. A. The Wiley marketing series [1969]
  • The making and breaking of affectional bonds
    Bowlby, J. Tavistock Publications Limited [1979]
  • The effect of perceived challenges and skills on the quality of subjective experience
    Moneta, G. B. Journal of Personality 64 (2) : 275 ~ 310 [1996]
  • The dynamic selfconcept : A social psychological perspective
    Markus, H. Annual review of psychology 38 (1) : 299 ~ 337 [1987]
  • The Role of Affect in Consumer Behavior: Emerging Theories and Applicationsd
    Peterson, R C. Heath, Lexington [1980]
  • The Nature of Human Values(438)
    Rokeach, M. Free Press [1973]
  • The Impact of Feelings On Ad-Based Affect and Cognition
    Burke, Ni. C. Journal of Marketing Research 26 (1) : 69 ~ 83 [1989]
  • The Experiential Aspects of Consumption : Consumer Fantasies, Feelings and Fun
    Holbrook, M. B. Journal of consumer research 9 (2) : 132 ~ 140 [1982]
  • The Evolution of Situational Leadership Theory: A Critical Review
    Graeff, C. L. The 55Th Annual Academy of Management Meetings, Vancouver, B.C. Distinguished Poster Session Paper [1995]
  • The Dimensionality of Consumption Emotion Patterns and Consumer Satisfaction
    Westbrook, Robert A. Journal of Consumer Research 18 : 84 ~ 91 [1991]
  • Sympathy and Empathy: Emotional Response to Advertising drama
    Escalas Journal of Consumer Research 29 (4) : 566 ~ 578 [2003]
  • Store Atmosphere and Purchasing Behavior
    Donovan, R. J. Journal of Retailing 70 (3) : 283 ~ 294 [1994]
  • Statistical power analysis for the behavioral science
    Cohen Cohen, J. Lawrence Erlbaum Associates [1988]
  • Some antecedents and outcomes of brand love
    Carroll, B. Marketing Letters 17 (2) : 79 ~ 89 [2006]
  • Social Identity Theory and the Organization
    Ashforth, B. E. Academy of management review 14 (1) : 20 ~ 39 [1989]
  • Self-concept in consumer behavior:A critical review
    Sirgy, M. J. Journal of Consumer Research 9 (3) : 287 ~ 300 [1982]
  • Self-perception and attitudebehavior consistency
    Zanna, M. P. Personality and Social Psychology Bulletin 7 (2) : 252 ~ 256 [1981]
  • PLS path modeling
    Tenenhaus, M. Computational Statistics and Data Analysis 48 (1) : 159 ~ 205 [2005]
  • Organizational identification : A meta-analysis
    Riketta, M. Journal of Vocational Behavior 66 (2) : 358 ~ 384 [2005]
  • Organizational commitment and psychological attachment, The effects of compliance, identification and internalization on prosocial behavior
    O'Reilly, C. A. Journal of Applied Psychology 71 (3) : 492 ~ [1986]
  • Measures of Perceived interactivity : An Exploration of The Role of Direction of Communication, User Control, and Time in Shaping Perceptions of interactivity
    Mcmillan, S. J. Journal of Advertising 31 (3) : 29 ~ 42 [2002]
  • Marketing in Hypermedia Computermediated Environments: Conceptual Foundations
    Hoffman, D. L. Journal of Marketing 60 (3) : 50 ~ 68 [1996]
  • Marketing Communication and The Hierarchy of Effects
    Ray, M. New Models For Communication Research 2 : 146 ~ 175 [1973]
  • Le Paroxyste indifférent
    Baudrillard, J. Editions Grasset, Paris [1997]
  • Interactivity: From new media to communication
    Rafaeli, S. Sage annual review of communication research: Advancing communication science 16 : 110 ~ 134 [1988]
  • Interactive advertising and presence: A framework
    Lombard, M Journal of interactive Advertising 1 (2) : 56 ~ 65 [2001]
  • Imagine yourself in the product : Mental simulation, narrative transportation, and persuasion
    Escalas, J. E. Journal of Advertising 33 (2) : 37 ~ 48 [2004]
  • Identification and the postwar world
    Tolman, E. C. The Journal of Abnormal and Social Psychology 38 (2) : 141 ~ 148 [1943]
  • Human emotions
    Izard, C. E. Plenum Press [1977]
  • Flow-the psychology of optimal experience
    Csikszentmihalyi, M. Harper Perennial [1990]
  • Evaluating Structural Equation Models With Unobservable Variables and Measurement Error: Algebra and Statistics
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 382 ~ 388 [1981]
  • Empathy is Interpretation(and who ever said it wasn't?)
    Stern, D. B. Commentary on papers by Hayes, Kiersky and Beebe, and Feiner and Kiersky : 441 ~ 471 [1994]
  • Empathy and Its Development
    Strayer, J. Cambridge University Press : 218 ~ 244 [1987]
  • Empathy and Helping Behavior : Retail Setting
    Comer Conference of the American Markeing Association 13 : 87 ~ [2002]
  • Emotion: A psychoevolutionary synthesis
    Plutchik, R. Harper and Row, Ny [1980]
  • Dimensions of Consumer Expertise
    Alba, J. W Journal of consumer research 13 (4) : 411 ~ 454 [1987]
  • Destination Personality : An Application of Brand Personality to Tourism Destinations
    Ekinci, Y. Journal of Travel Research 45 (2) : 127 ~ 139 [2006]
  • Consumers and Their Brands : Developing Relationship
    Fournier, S. Journal of Consumer Research 24 (4) : 343 ~ 373 [1998]
  • Consumercompany identification: a framework for understanding consumers’ relationships with companies
    Bhattacharya, C. B. Journal of marketing 67 (2) : 76 ~ 88 [2003]
  • Conceiving the self
    Rogenberg, M. Basic Books [1979]
  • Cognitive and emotional predictors of predisposition to hallucinations in non‐patients
    Morrison, A. P. British Journal of Clinical Psychology 41 (3) : 259 ~ 270 [2002]
  • Cognitive and Affective Identification in Organizational Settings
    Johnson, M. D. Academy of Management Proceedings 8 (1) : 1 ~ 6 [2005]
  • Characteristics of Virtual Experience in Electronic Commerce : A Protocol Analysis
    Daugherty, T Journal of Interactive Marketing 15 (3) : 13 ~ 30 [2001]
  • Beyond boredom and anxiety
    Csikszentmihalyi, M. Jossey-Bass, San Francisco [1975]
  • Becoming famous overnight : Limits on the ability to avoid unconscious influences of the past
    Jacoby, L. L. Journal of personality and social psychology 56 (3) : 326 ~ [1989]
  • An introduction To Theory and Research. Reading
    Fishbein, M. Addison-Weslry [1975]
  • Alumni and their alma mater : A partial test of the reformulated model of organizational identification
    Mael, F. A. Journal of organizational Behavior 13 (2) : 103 ~ 123 [1992]
  • Affective and Cognitive Factors in Preferences
    Zajonc, R. B. Journal of Consumer Research 9 (2) : 123 ~ 131 [1982]
  • A partial least squares latent variable modeling approach for measuring interaction effects : Results from a monte carlo simulation study and an electronic-mail emotion/adoption study
    Chin, W. W. Information Systems Research 14 (2) : 189 ~ 217 [2003]
  • A Test of Nonverbal Receiving Ability : Preliminary Studies
    Buck, R. Human Communication Research 2 (2) : 162 ~ 171 [1976]
  • A Model For The Predictive Measurements of Advertising Effectiveness
    Lavidge, R. Journal of Marketing 25 (6) : 59 ~ 62 [1961]
  • A Framework of Tourist Attraction Research
    Lew, A. A Annals of tourism research 14 (4) : 553 ~ 575 [1987]