연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
서비스 접점에서 종업원의 관계투자가 감사, 신세 그리고 구매행동에 미치는 영향
조상리
강명주
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
조상리
강명주
제어번호
101719885
학술지명
경영과 정보연구
권호사항
Vol. 34 No. 4 [ 2015 ]
발행처
대한경영정보학회
자료유형
학술저널
수록면
83-95 ( 13쪽)
언어
Korean
출판년도
2015
등재정보
KCI등재
판매처
학술교육원
주제어
gratitude
Indebtedness
Purchase behaviors
Relational Efforts
감사
관계투자
구매행동
신세
참고문헌( 30)
유사주제 논문( 502)
구매행동 210건
감사 188건
gratitude 88건
indebtedness 9건
관계투자 4건
purchase behaviors 3건
인용/피인용
서비스 접점에서 종업원의 관계투자가 감사, 신세 그 ...
' 서비스 접점에서 종업원의 관계투자가 감사, 신세 그리고 구매행동에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
gratitude
indebtedness
purchase behaviors
relational efforts
감사
관계투자
구매행동
신세
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
510
1
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
gratitude
89
0
0.0%
indebtedness
10
0
0.0%
purchase behaviors
4
0
0.0%
relational efforts
1
0
0.0%
감사
189
0
0.0%
관계투자
5
0
0.0%
구매행동
211
0
0.0%
신세
1
0
0.0%
계
510
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
' 서비스 접점에서 종업원의 관계투자가 감사, 신세 그리고 구매행동에 미치는 영향'
의 참고문헌
판매원의 성격과 감사성향이 심리적 안녕감과친소비자행동에 미치는 영향
조상리
경영과 정보연구 33 (4) : 119 ~ 135
[2014]
서비스인카운트 상황에서 소비자의 감동이 충성도에 미치는 영향
고재중
경영과 정보연구 31 (2) : 231 ~ 251
[2012]
서비스 제공자 공감능력의 영향요인과 결과요인에 관한 연구
김유경
경영과 정보연구 34 (1) : 121 ~ 142
[2015]
Three Rs of Interpersonal Consumer Guilt: Relationship, Reciprocity, Reparation
Dahl, Darren W.
Journal of Consumer Psychology 15 (4) : 307 ~ 315
[2005]
The role of gratitude in sponsorship: the case of participant sports
Kim, Yu Kyoum
Kim, Yu Kyoun
International Journal of Sports Marketing and Sponsorship : 53 ~ 75
[2010]
The grateful disposition : A conceptual and empirical topography
McCullough, M. E.
Journal of Personality and Social Psychology 82 (1) : 112 ~ 127
[2002]
The Role of Customer Gratitude in Relationship Marketing
Palmatier, Robert W.
Journal of Marketing 73 : 1 ~ 18
[2009]
The Psychology of Gratitude
Emmons, Robert A.
Oxford University Press
[2004]
The Importance of Consumer Market Interactions as a Form of Social Support for Elderly Consumers
Kang, Y.
Journal of Public Policy & Marketing 15 : 108 ~ 117
[1996]
The Effects of Helper Intention on Gratitude and Indebtedness
Tsang, Jo-Ann
Motivation and Emotion 30 : 199 ~ 205
[2006]
Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
Anderson, J. C.
Psychological Bulletin (Fall) : 411 ~ 423
[1988]
Social Exchange:Advances in Theory and Research
Greenberg, Martin S.
Plenum
[1980]
Reflections on Relationship Marketing in Consumer Markets
Bagozzi, Richard P.
Journal of the Academy of Marketing Science 23 (Fall) : 272 ~ 277
[1995]
Power and exchange in social life
Blau, P.
John Wiley & Sons
[1964]
Passion and reason: Making Sense of our Emotions
Lazarus R. S.
Oxford University Press
[1994]
Organizational behavior: Affect in the workplace
Brief, A. P.
Annual Review of Psychology 53 : 279 ~ 307
[2002]
On the Evaluation of Structural Equation Models
Bagozzi, Richard P.
Journal of the Academy of Marketing Science 16 (Spring) : 74 ~ 94
[1988]
Newdirections in helping
Fisher, J. D.
Academic Press
[1983]
Levels of Analysis and The Organisation of Affect
Rosenberg, E. L.
Review of General Psychology 2 : 247 ~ 270
[1998]
Investments in Consumer Relationships : A Cross-Country and Cross-Industry Exploration
De Wulf, Kristof
Journal of Marketing 65 : 33 ~ 50
[2001]
Gratitude in intermediate affective terrain : Links of grateful moods to individual differences and daily emotional experience
McCullough, M. E.
Journal of Personality and Social Psychology 86 (2) : 295 ~ 309
[2004]
Gratitude and Prosocial Behaviorhelping when it costs you
Bartlett, Monica Y
Psychological Science 17 (4) : 319 ~ 325
[2006]
Giving Firms an"E"for Effort : Consumer Responses to High-Effort Firms
Morales, Andrea C.
Journal of Consumer Research 31 (1) : 806 ~ 812
[2005]
Factors Influencing the Effectiveness of Relationship Marketing : A Meta-Analysis
Palmatier, Robert W.
Journal of Marketing 70 : 136 ~ 153
[2006]
Customer Benefits and Company Consequences of Customer-Salesperson Relationships in Retailing
Reynolds, Kristy E
Journal of Retailing 75 (1) : 11 ~ 32
[1999]
Consumer's Emotional Response to Service Encounters
Price L.
International Journal of Service Industry Management 10 (3) : 121 ~ 132
[1995]
Buyer–Seller Relationships: Similarity, Relationship Management, and Quality
Smith, J. Brock
Psychology &Marketing 15 (1) : 3 ~ 21
[1998]
An Application of Equity Theory to Buyer-Seller Exchange Situations
Huppertz, J. W.
Journal of Marketing Research 15 : 250 ~ 260
[1978]
Affective and Cognitive Factors in Preferences
Zajonc, Robert B.
Journal of Consumer Research 9 : 123 ~ 131
[1982]
A Comparative Longitudinal Analysis of Theoretical Perspectives of Interorganizational Relationship Performance
Palmatier, Robert W.
Journal of Marketing 71 : 172 ~ 194
[2007]
' 서비스 접점에서 종업원의 관계투자가 감사, 신세 그리고 구매행동에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문