호텔의 서비스스케이프 요인과 특성에 관한 연구

논문상세정보
' 호텔의 서비스스케이프 요인과 특성에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • hotelfacilities
  • planning
  • servicescape
  • servicescape characteristics
  • 계획
  • 서비스스케이프
  • 서비스스케이프 특성
  • 호텔 시설
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
613 1

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' 호텔의 서비스스케이프 요인과 특성에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 총체적 서비스 경험을 만드는 서비스스케이프 디자인과정 연구
    안주영 한국실내디자인학회 논문집 17 (6) : 63 ~ 70 [2008]
  • 공공서비스시설의 서비스케이프 특성분석 및 평가
    이소영 대한건축학회논문집 계획계 26 (01) : 55 ~ 63 [2010]
  • 공간마케팅의 관점에서 본 도시호텔에 관한연구- 부티크 호텔사례를 중심으로 -
    차재경 한국실내디자인학회 논문집 21 (3) : 119 ~ 127 [2012]
  • The influence of store environment on quality inferences and store image
    Baker, J. Journal of the Academy of Marketing Science 22 (2) [1994]
  • The importance of servicescape in leisure service settings
    Wakefield, K. L Journal of Services Marketing 10 (6) [1996]
  • The effects of atmospheric elements on customer impression : the case of hotel lobbies
    Cary C, Countryman International Journal of Contemporary Hospitality Management 18 (7) [2006]
  • The Design of Servicescape Based on Benefit Sought in Hotel Facilities
    S, H, Lee Journal of Asian Architecture and Building Engineering 14 (3) [2015]
  • Store atmosphere-an environmental psychology approach
    Donovan, R. J. Journal of Retailing 58 (1) [1982]
  • Seeking the ultimate hotel experience, research paper
    Freund de Klumbis, D ESADE Escuela Universitaria de Turismo Sant Ignasi, Ramon Llull University [2005]
  • Evaluating a servicescape : the effect of cognition and emotion
    Lin, I, Y International Journal of Hospitality Management 23 (2) [2004]
  • Environmental effects on interpersonal affective behavior : Ambient effective temperature and attraction
    William, G Journal of Personality and Social Psychology 15 (3) [1970]
  • Atmospheric effects on shopping behavior: A review of the experimental evidence
    Turley, L. W. Journal of Business Research 49 (2) [2000]
  • 2014 국민여행 실태조사