광고모델로 이전되는 브랜드특성 전이효과에 관한 연구

논문상세정보
' 광고모델로 이전되는 브랜드특성 전이효과에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brandtraittransference
  • celebrityendorser
  • meaning transfer model
  • spontaneous trait transfer
  • 광고모델 효과
  • 브랜드 특성전이
  • 의미전이모델
  • 정보원 효과
  • 조화가설
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
26 0

0.0%

' 광고모델로 이전되는 브랜드특성 전이효과에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 유명인 광고모델 중복출연이 소비자태도에 미치는 영향:적합성의 조절효과
    송환웅 광고학연구 20 (6) : 205 ~ 221 [2009]
  • 유명 광고모델의 겹치기 광고출연 효과: 모델과 제품의 부합도가 광고태도, 브랜드태도에 미치는 영향
    유재웅 광고학연구 23 (2) : 57 ~ 79 [2012]
  • 메타분석에 의한 국내 유명인 모델의 광고효과 연구 현황 및 개관
    손영곤 한국광고홍보학보 16 (2) : 183 ~ 220 [2014]
  • 광고의 사회·문화적 의미
    석현민 오늘의 문예비평 30 : 226 ~ 242 [1998]
  • http://en.seoul.co.kr//news/newsView.php?code =seoul&id=20150521500115&keyword=창렬스럽다
  • http://biz.heraldcorp.com/view.php?ud= 2015021 7000770
  • Who is the Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endorsement process
    G. McCracken J. of Consumer Research 16 (3) : 310 ~ 321 [1989]
  • The Match-up Hypothesis : Physical Attractiveness, Expertise, and the Role of Fit on Brand Attitude, Purchase Intent and Brand Beliefs
    B. D. Till J. of Advertising 29 (3) : 1 ~ 13 [2000]
  • The Effects of Negative Information Transference in the Celebrity Endorsement Relationship
    D. W. White International J. of Retail & Distribution Management 37 (4) : 322 ~ 335 [2009]
  • TV 광고의 모델 사용 유형에 대한 내용분석
    도선재 광고학연구 19 (5) : 49 ~ 74 [2008]
  • Spontaneous Trait Transference : Communicators Take on the Qualities They Describe in Others
    J. Skowronski J. of Personality and Social Psychology 74 : 837 ~ 848 [1998]
  • Spontaneous Trait Associations and the Case of the Superstitious Banana
    R. D. Brown J. of Experimental Social Psychology 38 : 87 ~ 92 [2002]
  • Linking versus Thinking : Evidence for the Different Associative and Attributional Bases of Spontaneous Trait Transference and Spontaneous trait inference
    D. E. Carlston J. of Personality and Social Psychology 86 (6) : 884 ~ 898 [2005]
  • Handbook of Social Psychology
    W. J. McGuire Random House : 233 ~ 346 [1986]
  • Endorsement effectiveness by product type
    H. H. Friedman J. of Advertising Research 19 (5) : 63 ~ 71 [1979]
  • Dimesion of Brand Personality
    J. Aaker J. of Marketing Research 34 (3) : 347 ~ 356 [1997]
  • Congruence between Spokesperson and Product Type : A Match-up Hypothesis Perspective
    M. A. Kamins J. of Psychology and Marketing 11 (6) : 569 ~ 586 [1994]
  • Celebrity and Noncelebrity Advertising in a Two-sided Context
    M. A. Kamins J. of Advertising Research 29 (3) : 34 ~ 42 [1989]
  • Brand Trait Transference : When Celebrity Endorsers Acquire Brand Personality Traits
    A. Arsena J. of Business Research 67 : 1537 ~ 1543 [2014]
  • Attitude Importance and Resistance to Persuasion : It's Not Just the Thought that Counts
    J. R. Zuwerink J. of Personality and Social Psychology 70 (5) : 931 ~ 944 [1996]
  • Advertising Spokesperson Effects : An Examination of Endorser Type and Gender on Two Audiences
    J. B. Freiden J. of Advertising Research 24 (5) : 33 ~ 41 [1984]