고의적인 문법파괴 여행상품 브랜드가 인지욕구 수준에 따라 브랜드 평가 및 회상에 미치는 영향

논문상세정보
' 고의적인 문법파괴 여행상품 브랜드가 인지욕구 수준에 따라 브랜드 평가 및 회상에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand recall
  • brandevaluation
  • misspelled brand
  • need for cognition
  • travel service
  • 문법파괴
  • 브랜드 회상
  • 브랜드평가
  • 여행상품
  • 인지욕구
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 고의적인 문법파괴 여행상품 브랜드가 인지욕구 수준에 따라 브랜드 평가 및 회상에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 환경 관여도, 자기-감시 및 이성적/감성적 소구에 따른 그린 광고 효과
    이상빈 광고홍보연구 7 (1) : 79 ~ 100 [1999]
  • 확대표준 통사론
    이홍배 한신문화사 [1984]
  • 한국형 인지욕구척도 개발연구
    김완석 한국심리학회지 산업 및 조직 7 (1) : 87 ~ 101 [1994]
  • 한국어현상-의미분석
    신현숙 상명여자대학교 출판부 [1990]
  • 필수품과 사치품에 대한 소비자인지를 통해 본 소비행동의 사회․문화적 함의
    김기옥 생활과학 : 167 ~ 197 [1998]
  • 제품배치의 이론적 고찰
    이희욱 광고연구 52 : 91 ~ 111 [2001]
  • 전략적 브랜드 네이밍 개발에 관한 연구:브랜드 네임 스펙트럼을 중심으로
    김상률 경희대학교 경영대학원 [2001]
  • 인지욕구와 광고의 성적표현 유형에 따른 광고태도의 중재효과
    박희랑 광고연구 67 (67) : 33 ~ 57 [2005]
  • 인지욕구, 자기-감시, 태도 접근가능성이 소비자 구매 의도와 속성 반응 시간에 미치는 영향
    강금님 이화여자대학교 대학원 [2000]
  • 박사
  • 온라인 게임에서 PPL의 브랜드 회상도 및 태도
    손정희 경북대학교 대학원 [2008]
  • 박사
  • 소비자행동
    이학식 법문사 [2006]
  • 소비자 행동 특성이 이미테이션 브랜드태도 및구매의도에 미치는 영향
    공희숙 김광수 최원일 산업경제연구 17 (1) : 177 ~ 202 [2004]
  • 상표명이 회상과 재인에 미치는 영향 - 언어·표기 및 단어·비단어를 중심으로
    전수연 광고연구 (63) : 215 ~ 239 [2004]
  • 브랜드명의 의미성이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 실증 연구 : 신제품의 혁신성 차이를 중심으로
    이진석 동국대학교 대학원 [2006]
  • 브랜드 웹사이트의 시각적 경험에 따른 브랜드 태도 변화에 관한 연구
    권재경 브랜드디자인학연구 8 (3) : 275 ~ 288 [2010]
  • 박사
    브랜드 네임의 회상과 재인에 관한 연구
    박원식 중앙대학교 신문방송대학원 [2003]
  • 긍정선택방식과 부정선택방식에 대한 소비자 인지 및 정서반응 비교
    성영신 한국심리학회지: 소비자·광고 9 (3) : 383 ~ 405 [2008]
  • 국내 남성복 브랜드의 네임스펙트럼
    권혜숙 패션 비즈니스 15 (1) : 92 ~ 102 [2011]
  • 광고표현의 차별화에 있어 자극적인 메시지의 유용성 : 1990년대 서구의 인쇄광고 텍스트 분석을 중심으로
    이현우 연세대학교 언론홍보대학원 [1999]
  • 광고 카피의 비문법성에 관한 연구 : 의도적 문법파괴의 효과분석을 중심으로
    김운한 연세대학교 언론홍보대학원 [2001]
  • www.cirple.co.kr
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    Leclerc, F. Journal of Consumer Research 22 : 110 ~ 119 [1995]
  • The need for cognition
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  • The measurement and dimensionality of brand associations
    Low, G. S. Journal of Product & Brand Management 9 (6) [2000]
  • The Handbook of Social Psychology
    Allport, G. W. Clark University Press [1935]
  • The Effects of brand name suggestiveness on advertising recall
    Keller K. L. Journal of Marketing 62 : 48 ~ 57 [1998]
  • The Effects of Need for Cognition and Need for Affect on Partisan Evaluations
    Arceneaux, K. Political Psychology 34 (1) : 23 ~ 42 [2013]
  • Spontaneous inference processes in advertising : Effects of need for cognition and self-monitoring on inference generation and utilization
    Stayman, D. M. Journal of Consumer Psychology 1 (2) : 125 ~ 142 [1992]
  • Product placement in movies : The effect of prominence and mode on audience recall
    Gupta P. B. Journal of Current Issues and Research in Advertising [1998]
  • Product placement
  • Personality and advertising effectiveness:Exploring the utility of need for cognition
    Haugvedt, C. P. Advances in Consumer Research 15 : 209 ~ 212 [1988]
  • Observations: Creating Effective Brand Name: A Study of the Name Process
    Kohli, , C. Journal of Advertising Research : 67 ~ 75 [1997]
  • Need for cognition:Its dimensionality and personality and intelligence correlates
    Furnham, A. Journal of Individual Differences 34 (4) : 230 ~ 240 [2013]
  • Need for cognition and advertising: Understanding the role of personality variables in consumer behavior
    Haugtvedt, C. P. Journal of Consumer Psychology 1 (3) : 239 ~ 260 [1992]
  • Memory and Attentional Factors in Consumer Choice: Concepts and Research Methods
    Lynch, J. G. Journal of Consumer Research 9 : 18 ~ 37 [1982]
  • Managing brand equity
    Aaker, D. A. The Free Press [2009]
  • Managing Brand Equity Capitalizing on the Value of a Brand Name
    Aaker, D. A. The Free Press [1991]
  • Literal versus extended symbolic messages and advertising effectiveness:The moderating role of need for cognition
    Brennan, I. Psychology & Marketing 23 (4) : 273 ~ 295 [2006]
  • How brand awareness relates to market outcome, brand equity, and the marketing mix
    Huanga, R. Journal of Business Research 65 (1) : 92 ~ 99 [2012]
  • How Brand Names Affect the Demand for Twin Automobiles
    Sullivan, S. Journal of Marketing Research 35 : 154 ~ 165 [1998]
  • HotelHospitalityMarketing
    정규엽 연경문화사 [2004]
  • Getting to Global: An Evolutionary Perspective of Brand Expansion in International Markets
    Townsend, J. D. Journal of International Business Studies 40 [2009]
  • Effects of need for cognition on message evaluation, recall, and persuasion
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  • Does brand spelling influence memory? The case of auditorily presented brand names
    Lunaa, D. Journal of Consumer Psychology 23 (1) : 36 ~ 48 [2013]
  • Consumers' perceptions of the ethics and acceptability of product placements in movies : product category and individual differences
    Gupta P. B. Journal of Current Issues and Research in Advertising 19 (1) : 37 ~ 50 [1997]
  • Consumer Reaction to PPL Strategies in TV sponsorship
    d’Astous, A. European Journal of Marketing 33 (9/10) : 896 ~ 910 [1999]
  • Consumer Behavior
    Wilkie, W. L. Wiley [1994]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
    Keller K. L. Journal of Marketing [1993]
  • Communication and Persuasion: Central and Peripheral Routes to Attitude Change
    Petty, R. E. Springer-Verlag [1986]
  • Characteristics of Memory Associations: a Consumer-based Brand Equity Perspective
    Krishman, H. S. International Journal of Research in Marketing 13 [1996]
  • Central and peripheral route to persuasion:An individual difference perspective
    Cacioppo, J. T. Journal of Personality and Social Psychology 51 : 1032 ~ 1043 [1986]
  • Building Measuring, and Managing Brand Equity
    Keller, K. Prentice Hall [2003]
  • Brand experiences in service organizations: Exploring the individual effects of brand experience dimensions
    Nysveen, H. Journal of Brand Management 20 : 404 ~ 423 [2013]
  • Brand and brand equity, definition and management
    Lisa, W. Journal of Management decision 38 (9) : 662 ~ 669 [2000]
  • Brand Consumer Goods : Insights from and theory and Practice
    Kohli, , C. Journal of Consumer Research 14 (3) : 206 ~ 219 [1997]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • An experimental investigation of need for cognition
    Cohen, A. R. Journal of Abnormal and Social Psychology 51 : 291 ~ 294 [1955]
  • An Exploratory Investigation in to the Antecedents of Satisfaction, Brand Attitude and Loyalty with in the(B2B) eCRM Industrys
    Taylor, S. A. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior 16 [2003]
  • Am Empirical Examination of the Structural Antecedents of Attitude Toward the Ad in an Advertising Pretesting Context
    MacKenzie, S. B. Journal of Marketing 53 (2) : 48 ~ 65 [1989]
  • A review and investigation into the effectiveness of product placements in films
    Vollmers, S. Proceedings of 1994 Conference of the American Academy of Advertising : 97 ~ 102 [1994]