고속 4행정 디젤엔진을 갖는 선박 추진시스템에서 토크변동에 의한 감속기어 안정성 평가

논문상세정보
' 고속 4행정 디젤엔진을 갖는 선박 추진시스템에서 토크변동에 의한 감속기어 안정성 평가' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • highseedfourstrokedieselengine(고속4행정디젤엔진)
  • marinereductiongear(선박용감속기어)
  • torque variation(토크 변동)
  • torsional vibration(비틀림 진동)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
24 0

0.0%

' 고속 4행정 디젤엔진을 갖는 선박 추진시스템에서 토크변동에 의한 감속기어 안정성 평가' 의 참고문헌

  • 선박용 엔진 진동 분석 및 모니터링 시스템(EVAMOS) 개발에 관하여
    이돈출 한국소음진동공학회논문집 19 (2) : 155 ~ 161 [2009]
  • 고무 탄성커플링을 갖는 선박 추진축계 비틀림의 동특성 개선
    이돈출 한국소음진동공학회논문집 13 (12) : 923 ~ 929 [2003]
  • Vibration Characteristics of Reduction Gear by Propeller Excitation on the Marine Propulsion Shafting System
    Kim, J. S. Proceedings of the KSNVE Annual Autumn Conference : 378 ~ 379 [2012]
  • Shaft Failure Statistics
    American Bureau of Shipping CIMAC Working Group 14 Meeting [2002]
  • Propulsion System (dis)Integration
    Kloppenburg, P. CIMAC Congress Shanghai [2013]
  • Harmonisation of Rules Regarding Vibration Analysis and Shafting Layout
    Germanischer Lloyd International Council on Combustion Engines(CIMAC) Working Group 14 Meeting [2002]
  • Cylindrical Gears - ISO System of Flank Tolerance Classification, Part 1: Definitions and Allowable Values of Deviations Relevant to Flanks of Gear Teeth
    ISO [2013]
  • Calculation of Load Capacity of Spur and Helical Gears
    ISO [2003]
  • (Rev. 2), Marine Gears-load Capacity of Involute Parallel Axis Super and Helical Gears(M56) in Requirements Concerning Machinery Installations