스마트폰을 활용한 온라인 시대에서 오프라인 매장의 선택요인에 관한 연구

논문상세정보
' 스마트폰을 활용한 온라인 시대에서 오프라인 매장의 선택요인에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 1인 가구
  • attractiveness
  • fastfoodrestaurant
  • measurementdevelopments
  • single-person households
  • 매력
  • 측정지표 개발
  • 패스트푸드 레스토랑
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
631 0

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' 스마트폰을 활용한 온라인 시대에서 오프라인 매장의 선택요인에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 한일 양국 1인 가구의 사회구조적 특징 연구
    정희순 한국일본어문학회 학술발표대회논문집 [2011]
  • 패밀리 레스토랑 및 패스트푸드 레스토랑의 선택속성과 대학생 고객이 지각한 만족도에 관한 연구
    손일락 한국산학기술학회논문지 10 (10) : 2864 ~ 2872 [2009]
  • 장래가수추계 시도편: 2010~2035
    통계청 [2012]
  • 싱글 마케팅
    이연수 비즈니스 북스 : 20 ~ 23 [2005]
  • 소매기업 CSR 활동의 형성적 평가지표개발에 관한 연구
    조춘한 숭실대학교 대학원 [2014]
  • 배달음식 및 배달앱(App) 관련 인식 조사
  • 박사
    도시지역 1인 가구 식생활 실태조사
    허윤경 숙명여자대학교 전통문화예술대학원 [2013]
  • 구조방정식모델 개념과 이해
    우종필 한나래아카데미 [2012]
  • 가족 가치에 대한 재고(再考)
    서선희 한국가족자원경영학회지 15 (1) : 137 ~ 155 [2011]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill [1978]
  • The relative importance of food, atmosphere, and fairness of wait : The case of a full-service restaurant
    Sulek, J. M. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 2004 (45) : 235 ~ 247 [2004]
  • The Structural Relationship between Consumer Values, Attitude and Purchase Intention towards Healthy Menu Items at Fast Food Restaurants
    박상희 관광연구 27 (2) : 179 ~ 194 [2012]
  • The Single Consumer
    Gilliand, D. L. Journal of Advertising Research 42 (6) : 77 ~ 84 [2002]
  • The Segmentation of Single-Person Households Based on Sheth`s Theory of Consumption Values
    Won, J. H. Korean Society Of Consumer Studies Proceeding [2014]
  • The Market for Consumer Lifestyles in the USA
  • The Evolving Concept of Retail Attractiveness: What Makes Retail Agglomerations Attractive When Customers Shop at Them?
    Teller, C. Journal of Retailing and Consumer Services 15 (3) : 127 ~ 143 [2008]
  • The Case of McDonald's in France = A Study on the Marketing Strategy of Fastfood Industry and Cosmopolitanism
    Kang, D. W. Journal of Foodservice Management 3 (2) : 5 ~ 23 [2000]
  • Store-, Market-, and Consumer-Characteristics : The Drivers of Store Performance
    Reinartz, W. J. Marketing Letters 10 (1) : 5 ~ 23 [1999]
  • Restaurant Advertising : Appeals and Consumer’s Intentions
    Lewis, R. C. Journal of Advertising Research 21 (5) : 69 ~ 74 [1981]
  • Quality-Circles: a Brand New Time Tested Strategy
    Hart, W. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly : 52 ~ 63 [1985]
  • QSR Choice: Key Restaurant Attributes and the Role of Gender, Age and Dining Frequency
    Harrington, R. J. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism 14 (1) : 81 ~ 100 [2013]
  • Paradigm for Developing Better Measures of Marketing Constructs
    Churchill, G. A. A. Journal of Marketing Research 16 : 64 ~ 73 [1979]
  • Multi-Attribute Dimensions of Service Quality in the Fast Food Restaurant Industry
    Oyewole, P. Journal of Restaurant & Food Service Marketing 3 (3-4) : 65 ~ 91 [1999]
  • HMR selection motive and behaviorism by lifestyle type
    Kwon, T. S. Journal of Hotel & Resort 4 (2) : 395 ~ 408 [2005]
  • Fine-Dining Restaurant Selection : Direct and Moderating Effects of Customer Attributes
    Harrington, R. J. Journal of Food service Business Research 14 (3) : 272 ~ 289 [2011]
  • Efficient or enjoyable? Consumer Values of eating-out and fast food restaurant consumption in Korea
    Park, C. International Journal of Hospitality Management 23 (1) : 87 ~ 94 [2004]
  • Determining the complexity of patient satisfaction with foodservices
    Dubé L Journal of the American Dietetic Association 94 (4) : 394 ~ 401 [1994]
  • Consumer Attitudes and Satisfaction for Fast - Food Restaurants in Busan
    Park, C. Journal of Foodservice Management 4 (2) : 73 ~ 90 [2001]
  • Consumer Attitude and Behavior Study
  • Biplot 분석을 이용한 패스트푸드점의 리포지셔닝에 관한 연구
    설상철 관광레저연구 25 (3) : 331 ~ 348 [2013]
  • Attractiveness Assessment of Mt. Kumgang Tourists` Destination Using Importance-Performance Analysis
    Kim, S. W The journal of tourism studies 20 (1) : 101 ~ 115 [2008]
  • Atratividade de Shopping Centers: Uma Abordagem com o Pbúlico Jovem
    Lundberg, F. A. C. Anais Simpoi [2010]
  • An Empirical Study on the Impacts of Life Style on the Customers' Choice Behavior of Restaurants
    Kim, H. B. Korea Marketing Review 12 (1) : 27 ~ 47 [1997]
  • A Study on the relation between family restaurant choice attributes and the influential factors
    Baik, Y. C Korea Academic Society of Hotel Administration 10 (1) : 95 ~ 116 [2001]
  • A Study of the Lifestyle for Single Professional Female
    Lee, S. Y. Journal of human life sciences 6 : 267 ~ 281 [2003]
  • A Multi-Attribute Approach to Understanding Shopper Segments
    Yavas, U. International Journal of Retail & Distribution Management 31 (11) : 541 ~ 548 [2003]
  • A Cross-Cultural Comparison of Fast Food Restaurant Selection Criteria Between Korean and Filipino College Students
    Baek, S. H. International Journal of Hospitality Management 25 (4) : 683 ~ 698 [2006]
  • 1인 전용 레스토랑에 대한 고객의 방문의도 연구: 확장된 계획행동이론을 중심으로
    김서연 외식경영연구 17 (3) : 53 ~ 75 [2014]
  • 1인 가구의 인구·경제·사회학적 특성에 따른 성장패턴과 공간분포
    이희연 대한지리학회지 46 (4) : 480 ~ 500 [2011]
  • 1인 가구의 가치인식이 추구혜택과 상품속성에 미치는 영향
    이정훈 한국항공경영학회 춘계학술대회 [2014]
  • 1인 가구 증가 소비지형도 바꾼다 : ~
    고가영 [2014]