유아의 그림 표상 재 기술에 미치는 실행기능의 영향

논문상세정보
' 유아의 그림 표상 재 기술에 미치는 실행기능의 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 그림의 순서의 고정성(procedural rigidity in drawing)
  • 실행 기능(executive function)
  • 표상의 재 기술 모형(representational redescription model)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9 0

0.0%

' 유아의 그림 표상 재 기술에 미치는 실행기능의 영향' 의 참고문헌

  • 표상 재 기술에 언어화가 미치는 영향: 균형과제를 중심으로
    박희숙 한국심리학회지: 발달 19 (1) : 69 ~ 87 [2006]
  • 유아의 마음이해능력과 정보처리 실행기능
    김진경 서울대학교 대학원 [2008]
  • 유아의 마음이론, 가장놀이 주제 표상 수준, 실행기능 발달과의 관계
    신은수 열린유아교육연구 9 (3) : 239 ~ 264 [2004]
  • 유아의 기질, 인지능력, 실행기능이 또래관계에 미치는 영향
    장수진 울산대학교 교육대학원 [2008]
  • 박사
  • 아동의 수 보존 개념에서의 표상 재 기술 과정
    박희숙 인간발달연구 16 (1) : 41 ~ 58 [2009]
  • 박사
  • 수 보존 표상 재 기술에 언어화가 미치는 영향
    박희숙 유아교육연구 28 (6) : 119 ~ 141 [2008]
  • 국내 실행기능연구의 동향분석
    공영숙 아동교육 20 (1) : 61 ~ 75 [2011]
  • Visual order: The nature and development of pictorial representation
    Barrett, M. Cambridge University Press : 176 ~ 187 [1985]
  • Theory of mind and rule-based resoning
    Frye, D. Cognitive Development 10 : 483 ~ 527 [1995]
  • The relationship between cognition and action : Performance od children 3. 5-7 years old a Stroop-like day-night test
    Gerstadt, C. L. Cognition 53 : 129 ~ 153 [1994]
  • The effects of explaining another's actions on children's implicit theories of balance
    Pine, K. J. Cognition and Instruction 18 (1) : 35 ~ 51 [2000]
  • The effect of conscious controlled verbalization of a cognitive strategy on transfer in problem solving
    Ahlum-Heath, M. E. Memory & Cognition 14 (3) : 281 ~ 285 [1986]
  • The Development of Cognitive Flexibility : Evidence from Children's Drawings
    Spensley, F. Human Development 42 : 300 ~ 324 [1999]
  • The Child′s Conception of Number
    Piaget, J. Humanities Press [1969]
  • Rigidity in children's drawings and its relation with representational change
    Barlow, C. M. Journal of Experimental Child Psychology 86 : 12 ~ 152 [2003]
  • Representational flexibility in children’s drawing : Effects of age and verbal instructions
    Picard, D. British Journal of Educational Psychology 17 : 605 ~ 622 [1999]
  • Representational change in resources for pictorial innovation : A three component analysis
    Berti, A. E. Cognitive Development 12 : 405 ~ 426 [1997]
  • Protocol analysis
    Ericsson, K. A. MIT Press [1984]
  • Precis of Beyond modularity : A developmental perspective on cognitive science
    Karmiloff-Smith, A. Behavioral and Brain Sciences 17 : 693 ~ 745 [1994]
  • Metacognition and Problem Solving: A Process-Oriented Approach
    Berardi-Coletta, B. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 21 (1) : 205 ~ 223 [1995]
  • Karmiloff-Smith’s RRM distinction between adjunctions and redescriptions : It’s about time(and children’s drawings)
    Hollis, S. British Journal of Developmental Psychology 23 : 623 ~ 644 [2005]
  • Inhibitory self control in preschool children
    Reed, M. Merrill-Palmer Quarterky 30 : 131 ~ 147 [1984]
  • Inhibitory control in young children and its role in emerging internalization
    Kochanska, G. Child Development 67 : 490 ~ 507 [1996]
  • If you want to get ahead, get a theory
    Inhelder Karmiloff-Smith Karmiloff-Smith, A. Cognition 3 (3) : 195 ~ 212 [1974]
  • Getting developmental differences or studying child development?
    Karmiloff-Smith, A. Cognition 10 : 151 ~ 158 [1981]
  • Decomposing and connecting object representations in 5-to 9-year-old children’s drawing behavior
    Picard, D. British Journal of Developmental Psychology 24 : 529 ~ 545 [2006]
  • Constraints on representational change : Evidence from children's drawing
    Karmiloff-Smith, A. Cognition 34 : 57 ~ 83 [1990]
  • Cognitive aspects of change in drawings : A neo-Piagetian theoretical account
    Morra, S. British Journal of Developmental Psychology 23 : 317 ~ 341 [2005]
  • Children & Pictures, drawing and understanding
    Jolley, R. P. Wiley & Sons [2010]
  • Beyond modularity: A developmental perspective on cognitive science
    Karmiloff-Smith, A. The MIT Press [1992]
  • Advances in developmental psychology
    Karmiloff-Smith, A. Erbaum : 39 ~ 90 [1984]
  • 4-7세 유아의 인지능력, 기질 및 실행기능 간의 관계에 대한 연구
    이현주 울산대학교 대학원 [2008]
  • 3, 4, 5세 유아의 마음이론 발달과 가장놀이, 언어의 표상 능력, 실행기능, 그리고 중앙통합 능력과의 관계
    신은수 유아교육연구 25 (1) : 65 ~ 90 [2005]