연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
언어발달장애 청소년의 과제유형에 따른 이야기 담화능력
김정아(Jung A Kim)
김영태(Young Tae Kim)
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김정아(Jung A Kim)
김영태(Young Tae Kim)
주제어
highpointanalysis
Highpoint분석
narrative discourse
Story generation
Story retelling
이야기 다시 말하기
이야기 담화
이야기 만들기
참고문헌( 33)
유사주제 논문( 14,777)
교육학 14,718건
story retelling 15건
이야기 만들기 15건
이야기 다시 말하기 13건
narrative discourse 11건
story generation 4건
이야기 담화 1건
인용/피인용
언어발달장애 청소년의 과제유형에 따른 이야기 담화 ...
' 언어발달장애 청소년의 과제유형에 따른 이야기 담화능력' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
highpointanalysis
highpoint분석
narrative discourse
story generation
story retelling
이야기 다시 말하기
이야기 담화
이야기 만들기
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,412
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
0.0%
주제어
highpointanalysis
1
0
0.0%
highpoint분석
1
0
0.0%
narrative discourse
12
0
0.0%
story generation
5
0
0.0%
story retelling
16
0
0.0%
이야기 다시 말하기
14
0
0.0%
이야기 담화
2
0
0.0%
이야기 만들기
16
0
0.0%
계
14,786
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 언어발달장애 청소년의 과제유형에 따른 이야기 담화능력'
의 참고문헌
학령기 아동의 이야기 말하기와 이야기 쓰기 특징 - 어휘다양성과 품사별 빈도를 중심으로 -
박은실
언어치료연구 21 (3) : 69 ~ 83
[2012]
학령기 아동의 설명담화 말하기와 쓰기 발달 - 구문, 의미, 결속장치를 중심으로 -
이혜연
언어치료연구 22 (2) : 145 ~ 161
[2013]
학령기 아동의 구문 발달 : 대화 및 이야기과제를 중심으로
이지현
나사렛대학교 재활복지대학원
[2009]
학교문법의 이해
이영택
형설출판사
[2004]
초등 저학년 아동의 학년에 따른 이야기 산출 능력
박은숙
배소영
신수진
이기학
Communication Sciences and Disorders 12 (1) : 16 ~ 31
[2007]
이야기 다시말하기(story-retelling) 과제를 통한 초등 저학년 아동의 이야기 능력
권유진
Communication Sciences and Disorders 11 (2) : 72 ~ 89
[2006]
담화 화용론
송경숙
한국문화사
[2003]
박사
담화 유형에 따른 학령기 단순언어장애 아동의 구문사용 특성: 대화와 설명 담화를 중심으로
이현정
Communication Sciences and Disorders 13 (1) : 103 ~ 122
[2008]
그림어휘력검사
김영태
서울 장애인 종합복지관
[1995]
Use of abstracts, orientation, and codas in narration by language-disordered and nondisordered children
Sleight, C. C.
Journal of Speech and Hearing Disorders 50 : 361 ~ 371
[1985]
The strong narrative assessment procedure
Strong, J. C.
Thinking Publications
[1998]
The index of narrative microstructure : A clinical tool for analyzing school-age children's narrative performances
Justice, L. M.
American Journal of Speech-Language Pathology 15 : 177 ~ 191
[2006]
The expressive elaboration of imaginative narratives by children with specific language impairment
Ukrainetz, T. A.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 52 : 883 ~ 898
[2009]
The development of expressive elaboration in fictional narratives
Ukrainetz, T. A.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 48 : 1363 ~ 1378
[2005]
Syntactic maturity in school children and adults
Hunt, K. W.
Monographs of the Society for Research in Child Development 35 : 1 ~ 67
[1970]
Story grammar ability in children with and without language disorder : Story generation, story retelling, and story comprehension
Merritt, D. D.
Journal of Speech and Hearing Research 30 : 539 ~ 553
[1987]
Narrative discourse in children with language disorders and children with normal language : A critical review of the literature
Liles, Z. B.
Journal of Speech and Hearing Research 36 : 868 ~ 882
[1993]
Narrative assessment for Cantonese-speaking children
To, C. K. S.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 53 : 648 ~ 669
[2010]
Narrative analysis : clinical application of story generation and story retelling
Merritt, D. D.
Journal of Speech and Hearing Disorders 54 : 438 ~ 447
[1989]
Narrative abilities of children with learning disabilities and nondisabled children : Story structure, cohesion, and propositions
Ripich, D. N.
Journal of Learning Disabilities 21 : 165 ~ 173
[1988]
Literate language features in spoken narrative of children with typical language and children with language impairments
Greenhalgh, K. S.
Language, Speech, and Hearing Services in Schools 32 : 114 ~ 125
[2001]
Language samples using three story elicitation tasks and maturation effects
Morris-Frieche, M. J.
Journal of Communication Disorders 25 : 107 ~ 124
[1992]
Language in the inner city
Labov, W.
University of Pennsylvania Press
[1972]
Language disorders
Owens, R.
Pearson
[2004]
General language performance measures in spoken and written narrative and expository discourse of school-age children with learning disabilities
Scott, M. C.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 43 : 324 ~ 339
[2000]
Frog goes to dinner
Mayer, M.
Dial Books
[1974]
Emerging procedures in narrative assessment
Petersen, D. B.
Topics in Language Disorders 28 : 115 ~ 130
[2008]
Developmental psycholinguistics: Three ways of looking at a child’s narrative
Peterson, C.
Plenum Press
[1983]
Conversational versus expository discourse: a study of syntactic development in children, adolescents, and adults
Nippold, M. A.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 48 : 1048 ~ 1064
[2005]
Conversational and narrative speaking in adolescents: Examining the use of complex syntax
Nippold, M. A.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 57 : 876 ~ 886
[2014]
Assessment of complex sentence production in a narrative context
Gummersall, D. M.
Language, Speech, and Hearing Services in Schools 30 : 152 ~ 164
[1999]
A comparison of the oral narrative abilities of underachieving and high-achieving gifted adolescents
Hayes, P. A.
Language, Speech, and Hearing Services in Schools 29 : 158 ~ 171
[1998]
'다시말하기'를 통해 본 학령기 단순언어장애아동의 이야기 이해 및 산출 특성
윤혜련
이화여자대학교 대학원
[2005]
' 언어발달장애 청소년의 과제유형에 따른 이야기 담화능력'
의 유사주제(
) 논문