IT 보안 서비스 품질의 측정 방법에 관한 연구

논문상세정보
' IT 보안 서비스 품질의 측정 방법에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 산업경제 일반
  • e-s-qual
  • itsecurityservice
  • service quality
  • structural equation modeling
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' IT 보안 서비스 품질의 측정 방법에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 주성분 분석과 다중회귀모형을 사용한 자동차 건조 공정의 히트펌프 건조기 소모 전력 분석
    이창용 산업경영시스템학회지 38 (1) : 143 ~ 151 [2015]
  • 스마트폰 애플리케이션의 서비스품질이 사용자 만족도 및 충성도에 미치는 영향
    정원진 산업경영시스템학회지 36 (3) : 79 ~ 86 [2013]
  • 보안서비스 품질이 서비스가치, 고객만족 및 재이용 의도에 미치는 영향
    노춘민 경상대학교 경영대학원 [2013]
  • 모바일 클라우드 스토리지 서비스 이용만족에 영향을 미치는 요인에 관한 실증연구
    최광두 품질경영학회지 41 (3) : 381 ~ 394 [2013]
  • 군수목록관리시스템의 서비스 품질 요인이 서비스 신뢰에 미치는 영향에 관한 연구
    한재정 숭실대학교 대학원 [2013]
  • Understanding the Limitations of Global Fit Assessment in Structural Equation Modeling
    Steiger, J. H. Personality and Individual Differences 42 (5) : 893 ~ 898 [2007]
  • The Classification and Importance of E-S-QUAL Quality Attributes an Evaluation of Online Shoppers
    Kurt, S.D. Managing Service Quality 22 (6) : 622 ~ 637 [2012]
  • Structural equation modelling : Guidelines for determining model Fit
    Hooper, D. Electronic Journal of Business Research Methods 6 (1) : 53 ~ 60 [2008]
  • SERVQUAL,: a Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • SERVPERF versus SERVQUAL : Reconciling Performance-Based and Perceptions-Minus-Expectations Measurement of Service Quality
    Cronin, J.J. Journal of Marketing 58 (1) : 125 ~ 131 [1994]
  • Mob-rail : A Framework for Implementation of Information Security Governance Process and Evaluation
    Bhilare, D. S. International Journal of Application or Innovation in Engineering and Management 2 (11) : 39 ~ 46 [2013]
  • Methodological and Research No.s Using E-S-QUAL to Measure Online Service Quality in Irish SMEs
    Ingle, S. Irish Journal of Management 27 : 25 ~ 32 [2006]
  • Measuring the Quality of e-Service : Scale Development and Initial Validation
    Swaid, S.I. Journal of Electronic Commerce Research 10 (1) : 13 ~ 28 [2009]
  • Investigation on Determining Factors of IT Service Desk Quality and Customer Satisfaction-Concentrating on Pc, Printer, Hardware
    Han, S. U. Soongsil University [2009]
  • E-S-QUAL: A multiple-item scale forassessing electronic service quality
    Parasuraman A Journal of Service Research 7 (3) : 213 ~ 233 [2005]
  • E-S-QUAL Model in Internet Banking : A Study from Customer’s Perspectives
    Ali, M. H. The Journal of International Management Studies 7 (2) : 75 ~ 58 [2012]
  • An Integrative Approach to the Assessment of E-commerce Quality
    Barnes, S.J. Journal of Electronic Commerce Research 3 (3) : 114 ~ 127 [2002]
  • An Exploratory Study on the Service Quality of the Internet Banking Using SERVQUAL
    Park, J. O. Hanyang University [2002]
  • An Empirical Study on the Effect of Web Security Quality on User Trust and e-Loyalty
    Lee, S. H. Konkuk University [2011]
  • A Study on the Effect of Security on Service Satisfaction of Authentication Certificate
    Kim, H. S. Hongik University [2012]
  • A Psychometric Assessment of E-S-QUAL:A Scale to Measure Electronic Service Quality
    Boshoff, C. Journal of Electronic Commerce Research 8 (1) : 101 ~ 114 [2007]
  • A Framework for the Governance of Information Security in Banking System
    Ula, M. Journal of Information Assurance and Cybersecurity : 12 ~ [2011]