외식복합문화공간으로서의 플래그십 스토어 고객경험이 감정적 몰입과 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구

' 외식복합문화공간으로서의 플래그십 스토어 고객경험이 감정적 몰입과 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • affective commi tment
  • customer experience
  • customer loyalty
  • flagshipstore
  • multiplex cultural space
  • 감정적 몰입
  • 브랜드 충성도
  • 외식복합문화공간
  • 총체적 경험
  • 플래그십 스토어
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,402 5

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' 외식복합문화공간으로서의 플래그십 스토어 고객경험이 감정적 몰입과 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 플래그십 스토어의 브랜드 이미지 특성과 디자인 표현경향에 관한 연구
    강소연 홍익대학교 [2007]
  • 패션브랜드의 카페 & 레스토랑
    김지원 럭셔리 잡지. 디자인하우스
  • 패밀리레스토랑에서의 체험 마케팅이 브랜드 태도 및브랜드 충성도에 미치는 영향
    가정혜 서선희 정수연 외식경영연구 12 (2) : 229 ~ 252 [2009]
  • 커피전문점에서의 소비경험이 고객의 감정반응과 소비자 태도에 미치는 영향- 프랜차이즈 가맹점과 독립점포의 비교 -
    권기준 외식경영연구 17 (2) : 27 ~ 48 [2014]
  • 인터넷 쇼핑몰에서의 관계효익이 고객충성도에 미치는영향에 관한 연구: 고객가치, 신뢰, 전환비용의 매개역할을 중심으로
    윤성준 서비스경영학회지 5 (3) : 107 ~ 137 [2004]
  • 유통시장의 플래그십 스토어 트렌드: 현황을 통한 고찰
    박경애 한국의류산업학회지 13 (6) : 917 ~ 925 [2011]
  • 우먼센스
  • 외식서비스접점에서의 고객경험관리(CEM)와 지각된 감정 및 브랜드태도, 관계지향성의 구조적관계에 관한 연구
    손영재 외식경영연구 14 (1) : 181 ~ 200 [2011]
  • 외식 플래그십 스토어(Flagship store)에서의 체험이브랜드태도와 행동의도에 미치는 영향
    이지안 호텔경영학연구 24 (1) : 1 ~ 22 [2015]
  • 온라인 브랜드의 총체적 체험이 소비자-브랜드 관계 및 브랜드 애착, 브랜드 몰입에 미치는 영향 - 네이버 브랜드 카페 사용자들을 중심으로 -
    한광석 경영과 정보연구 30 (1) : 159 ~ 185 [2011]
  • 소비자 행동 경향에 따른 플래그십스토어 계획 요소에 관한 연구 - 코오롱스포츠 플래그십스토어를 중심으로 -
    안현정 한국실내디자인학회 논문집 20 (2) : 72 ~ 84 [2011]
  • 브랜드 성격이 브랜드 애착에 미치는 영향:커뮤니티 몰입도에 따른 차이 비교
    성영신 한국심리학회지: 소비자·광고 5 (3) : 2 ~ 2 [2004]
  • 뭉치면 산다. 공간의 스토리 텔링 프리미엄 외식브랜드
    김지선 Hotel & Rest aurant
  • 명품브랜드-자아 동일시가 브랜드 애착과 브랜드 몰입에 미치는 영향 - 조절초점의 조절효과 -
    안광호 아시아마케팅저널 10 (4) : 1 ~ 33 [2009]
  • 명품 브랜드의 플래그십 스토어를 통한 아트 마케팅 특성에 관한 연구 -루이비통, 프라다 매장을 중심으로-
    이수철 한국디자인문화학회지 17 (1) : 400 ~ 412 [2011]
  • 리테일마케팅 트렌드, 플래그십 스토어
    박경애 유통저널 : 24 ~ 27 [2010]
  • 국립국어원의 국어 순화 활동
    이대성 국어연감
  • 국내 프랜차이즈 베이커리기업의 사회적책임(CSR) 진정성이 브랜드 신뢰 및 브랜드 충성도에 미치는 영향- 대학생을 중심으로 -
    허경석 외식경영연구 17 (6) : 7 ~ 28 [2014]
  • 고객경험관리(CEM) 기법을 이용한한식당 세계진출 방안에 관한 연구 - 미국, 중국, 일본 고객을 중심으로 -
    이승연 관광학연구 34 (7) : 133 ~ 157 [2010]
  • 고객경험 분석을 통한 커피전문점 서비스 중점관리요인 도출 : 고객경험관리(CEM)기법의 적용
    양일선 외식경영연구 17 (5) : 157 ~ 186 [2014]
  • Whence consumer loyalty?
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 63 (4) : 33 ~ 44 [2010]
  • When does Commitment Lead to Loyalty?
    Fullerton, G. Journal of service research 5 (4) : 333 ~ 344 [2003]
  • What Influences the relationship between customer satisfaction and repurchase
    Yi, Y. Psychology & Marketing 21 (5) : 351 ~ 373 [2004]
  • Themed flagship brand stores in the new millennium : theory, practic, prospects
    Kozinets, R. V. Journal of Retailing 78 (1) : 17 ~ 29 [2002]
  • The roles of nalue, satisfation, and commitment in the effect of service quality on customer loyalty in Hong Kong-style tea rrestaruants
    Lai, Ivan, K. W. Cornell Hospitality Quarterly 56 (1) : 118 ~ 138 [2015]
  • The role and measurement of attachment in consumer behavior
    Ball, A. D. Journal of Consumer Psychology 1 (2) : 155 ~ 172 [1992]
  • The relationships of customer satisfaction, customer loyalty, and profitability : An empirical study
    Halloweel, R. International Journal of Service industry managmenet 7 (4) : 27 ~ 42 [1996]
  • The moderating effect of relational norms on the buyer-supplier dependence-opportunism relationship
    Joshi, A. Psychology and Marketing 14 (8) : 823 ~ 845 [1997]
  • The moderating effect of brand commitment on the evaluation of competitive brands
    Raju, S. H. Journal of Advertising 38 (2) : 21 ~ 35 [2009]
  • The measurement of word-of-mouth communication and an investigation of service quality and customer commitment as potential antecedents
    Harrison-Walker, L. J. Journal of service research 4 (1) : 60 ~ 75 [2001]
  • The flagship store: the luxury fashion retailing perspective
    Moore, C. M. Flagship Marketing : 63 ~ 73 [2009]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M The Journal of Marketing : 20 ~ 38 [1994]
  • The Ties That Bind: Measuring the Strength of Consumers’ Emotional Attachments to Brands
    Thomson, M Journal of consumer psychology 15 (1) : 77 ~ 91 [2005]
  • The Measurement and Antecedents of Affective. Continuance and Normative Commitment to the Organization
    Allen, N. J. Journal of occupational psychology 63 (1) : 1 ~ 18 [1990]
  • Relationships between providers and users of marketing research : the nature of trust within and between organizations
    Moorman, C. Journal of Marketing Research 10 : 404 ~ 409 [1992]
  • Relationship drivers of customer commitment
    Lacey, R. The Journal of Marketing Theory and Practice 15 (4) : 315 ~ 333 [2007]
  • Relationship Marketing Activities, Commitment, and Membership Behaviors in Professional Associations
    Gruen, T. W. Journal of marketing 64 (3) : 34 ~ 49 [2000]
  • Relational Benefits in Services Industries : The Customer’s Perspective
    Gwinner, K. P. Journal of the academy of marketing science 26 (2) : 101 ~ 114 [1998]
  • Marketing in an experience culture
    Schmitt, B. H. Prentice Hall [2003]
  • Lasting customer loyalty: A total customer experience approach
    Mascarenhas, O. A. Journal of Consumer Marketing 23 (7) : 397 ~ 405 [2006]
  • Identifying the dimensions of the guest’s hotel experience
    Knutson, B. J. Cornell Hospitality Quarterly 50 (1) : 44 ~ 55 [2009]
  • Identifying the dimensions of the experience construct
    Knutson, B. J. Journal of Hospitality &Leisure Marketing 15 (3) : 31 ~ 47 [2007]
  • I want to helpversus"I am just mad" : how affective commitment influences customer feedback decisions
    Liu, S. Q. Cornell Hospitality Quarterly 56 (2) : 213 ~ 222 [2015]
  • Heavy users of e-banking and Customer Experience Management : Evidenes on intrinsic motivation
    Cruz, P. International Journal of Electronic Business 8 (2) : 187 ~ 209 [2010]
  • Flaship Marketing
    Kent, T. Routledge [2009]
  • Flagship stores as a market entry method: The perspective of luxury fashion retailing
    Moore, C. M. European Journal of Marketing 44 (1/2) : 139 ~ 161 [2010]
  • Flagship Markeging
    Webb, B. Routledge : 20 ~ 31 [2009]
  • Emotional bonding and restaurant loyalty
    Mattila, A. S. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 42 (6) : 73 ~ 79 [2001]
  • Developing Buyer-SellerRelationships
    Dwyer Dwyer, F. R. Dwyer, F. Robert S.Oh The Journal of marketing : 11 ~ 27 [1987]
  • Customers’ Motivations for Maintaining Relationships with Service Providers
    Bendapudi, N Journal of retailing 73 (1) : 15 ~ 37 [1997]
  • Customer value: the next source for competitive advantage
    Wooduff, R. B. J Acad Mark Sci 25 (2) : 139 ~ 153 [1997]
  • Customer experience management : A critical review of an emerging idea
    Palmer, A. Journal of Service Marketing 24 (3) : 196 ~ 208 [2010]
  • Customer Loyalty : Toward an integrated conceptual framework
    Dick. A. S. Journal of the Academy of Marketing Science 22 (2) : 99 ~ 113 [1994]
  • Changes in the Theory of Inter-Organizational Relations in Marketing:Toward a Network Paradigm
    Achrol, R. S. Journal of the academy of marketing science 25 (1) : 56 ~ 71 [1997]
  • Building, Measuring, and Managing Brand Equity
    Keller, K. L. Prentice Hall [2003]
  • Brand Experience : What is it? How is it Measured? Does it Affect Loyalty?
    Brakus, J. J. Journal of marketing 73 (3) : 52 ~ 68 [2009]
  • Art infusion : The influence of visual art on the perception and evaluation of consumer products
    Hagtvedt, H. Journal of Marketing Research 45 (3) : 379 ~ 389 [2008]
  • Antecedents of True Brand Loyalty
    Kim, J. Y. Journal of Advertising 37 (2) : 99 ~ 117 [2008]
  • An extension of technology acceptance model : Analysis of the adoption of mobile data services in China
    Purcarea, I. Systems Research and Behavioral Science 26 (3) : 391 ~ 407 [2009]
  • An examination of the nature of trust in buyer-seller relationships
    Doney P. M. The Journal of Marketing : 35 ~ 51 [1997]
  • An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty. A structural model
    Yoon, Y. Tourism Management 26 (1) : 45 ~ 56 [2005]
  • A three component model of customer commitment to service prociders
    Bansal, H. Jourantl of the Academy of Marketing Science 32 (3) : 234 ~ 250 [2004]