문화적 차이에 따른 관광객의 한국 음식점 방문 시 지각된 위험과 위험 완화 행동 비교

' 문화적 차이에 따른 관광객의 한국 음식점 방문 시 지각된 위험과 위험 완화 행동 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • cultural difference
  • informationsearchactivity
  • korean restaurant
  • perceived risk
  • risk relief
  • 문화적 차이
  • 소비 행동 수정
  • 위험 완화 행동
  • 지각된 위험
  • 한국음식점
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 문화적 차이에 따른 관광객의 한국 음식점 방문 시 지각된 위험과 위험 완화 행동 비교' 의 참고문헌

  • 해외여행상품 구매 시 여행사 브랜드가치와 지각위험이구매 후 의심에 미치는 영향 연구
    박중환 관광레저연구 21 (4) : 371 ~ 388 [2009]
  • 한식에 대한 인식, 이미지, 태도, 세계화에 대한 차이분석: 일본인, 중국인, 미국인을 중심으로
    신봉규 외식경영연구 13 (3) : 311 ~ 332 [2010]
  • 한식당에 대한 중국인 관광객의 지각된 위험에 따른위험감소 전략 차이 분석
    서선희 관광학연구 38 (8) : 249 ~ 269 [2014]
  • 일본과 중국 관광객의 한국 화장품 구매행동 비교
    김찬주 복식 62 (6) : 127 ~ 138 [2012]
  • 일본 및 중국인의 한국관광동기와 관광이미지 인식차이 연구
    허범영 동북아관광연구 8 (2) : 1 ~ 13 [2012]
  • 위험지각이 관광객의 걱정과 태도에 미치는 영향
    김홍범 호텔경영학연구 19 (6) : 171 ~ 193 [2010]
  • 여행상품의 위험지각과 위험지각 감소행위의 관계: 중국여행 한국인 여행자를 중심으로
    이승철 관광연구저널 21 (1) : 373 ~ 387 [2007]
  • 방한 외국인 쇼핑관광 서비스품질에 따른 시장세분화 연구
    김기현 호텔경영학연구 23 (4) : 181 ~ 196 [2014]
  • 문화적 가치와 외식가치의 관계에 대한 탐색적 연구
    이상건 관광연구 27 (3) : 225 ~ 242 [2012]
  • 라이프스타일에 따른 여행상품 선택 시 위험지각에 관한 연구
    김충효 서원석 이순구 호텔경영학연구 17 (3) : 137 ~ 156 [2008]
  • 금융서비스에 대한 지각위험과 위험감축행동에 관한 연구
    이장홍 전남대학교 대학원 [2000]
  • 관광위험지각이 관광행동선호에 미치는 영향
    허지현 관광연구 22 (3) : 1 ~ 23 [2007]
  • 가족 관광객의 향토음식에 대한 지각된 위험, 관여도, 만족과 충성도에 관한 연구
    김정현 동아시아식생활학회지 20 (5) : 802 ~ 811 [2010]
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  • Understanding barriers to leisure travel : Tourist fears as a marketing basis
    Dolnicar, S. Journal of Vacation Marketing 11 (3) : 197 ~ 208 [2005]
  • Tourist roles, perceived risk and international tourism
    Lepp, A. Annals of Tourism Research 30 (3) : 606 ~ 624 [2003]
  • The Effect of Self-Confidence and Anxiety on Information Seeking in Consumer Risk Reduction
    Locander, W. B. Journal of Marketing Research : 268 ~ 274 [1979]
  • The Components of Perceived Risk
    Jacoby, J. Advances in Consumer Research 3 (3) : 382 ~ 383 [1972]
  • Subjective food-risk judgements in tourists
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  • Societal risks as seen by a Norwegian public
    Teigen, K. H. Journal of Behavioral Decision Making 1 (2) : 111 ~ 130 [1988]
  • Risk-reduction processes in repetitive consumer behavior
    Sheth, J. N. Journal of Marketing Research : 307 ~ 310 [1968]
  • Risk, uncertainty and the theory of planned behavior:A tourism example
    Quintal, V. A. Tourism Management 31 (6) : 797 ~ 805 [2010]
  • Risk perceptions and pleasure travel : An exploratory analysis
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  • Risk and Culture: An Essay on The Selection of Technical and Environmental Dangers
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  • Risk Perception and Reduction in thePurchase of Consumer Services
    M.Greatorex Mitchell Mitchell, V. W. Service Industries Journal 13 (4) : 179 ~ 200 [1993]
  • Profiling risk perceptions of tourists
    Floyd, M. F. Annals of Tourism Research 31 (4) : 1051 ~ 1054 [2004]
  • Problems and strategies in services marketing
    Zeithaml, V. A. The Journal of Marketing : 33 ~ 46 [1985]
  • Perceived travel risks : The traveller perspective and manageability
    Simpson, P. M. International Journal of Tourism Research 10 (4) : 315 ~ 327 [2008]
  • Perceived risk, risk-reduction strategies(RRS)and consumption occasions : Roles in the wine consumer’s purchase decision
    Bruwer, J. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics 25 (3) : 369 ~ 390 [2013]
  • Perceived risk and risk reduction strategies in the choice of beef by Irish consumers
    McCarthy, M. Food Quality and Preference 16 (5) : 435 ~ 445 [2005]
  • Management of perceived risk in the context of destination choice
    Slevitch, L. International Journal of Hospitality & Tourism Administration 9 (1) : 85 ~ 103 [2008]
  • Making Tourists Feel Safe: Whose Responsibility is It?
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  • Information searching and the travel behaviours of MICE travellers : a cross‐cultural study
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  • Food in tourism : Attraction and impediment
    Cohen, E. Annals of Tourism Research 31 (4) : 755 ~ 778 [2004]
  • Does cultural background of tourists influence the destination choice? An empirical study with special reference to political instability
    Seddighi, H. R. TourismManagement 22 (2) : 181 ~ 191 [2001]
  • Difference in shopping satisfaction levels : a study of tourists in Hong Kong
    Wong, J. Tourism Management 24 (4) : 401 ~ 410 [2002]
  • Determining future travel behavior from past travel experience and perceptions of risk and safety
    Sönmez, S. F. Journal of Travel Research 37 (2) : 171 ~ 177 [1998]
  • Destination image as a mediator between perceived risks and revisit intention : A case of post-disaster Japan
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  • Cultural differences in travel risk perception
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  • Consumer perceived risk : Conceptualisations and models
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  • Consumer behaviour in tourism
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  • Consumer Rankings of Risk Reduction Methods
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  • Consumer Behavior as Risk Taking
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  • Chinese consumer perceived risk and risk relievers in e-shopping for clothing
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  • Backpackers’ risk perceptions and risk reduction strategies in Ghana
    Adam, I. Tourism Management 49 : 99 ~ 108 [2015]
  • Australia as a holiday Destination : Young Americans’ vs. young Chinese Malaysians’ decision making
    Summers, J. Journal of Hospitality & Leisure Marketing 5 (4) : 33 ~ 55 [1998]
  • An exploratory inquiry into destination risk perceptions and risk reduction strategies of first time vs. repeat visitors to a highly volatile destination
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  • An exploration of cross cultural destination image assessment
    MacKay, K. J. Journal of Travel Research 38 (4) : 417 ~ 423 [2000]
  • A taste of wales Blas AR Gymru:Institutional malaise in promoting welsh food tourism products
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  • A model of perceived risk and intended risk-handling activity
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  • A Multivariate Analysis of Perceived Risk, Self-Confidence and Information Sources
    Zikmund, W. G Advances in Consumer Research 1 (1) : 406 ~ 416 [1973]
  • 2015 관광동향 분석