소비자의 지역 이주가 온라인 브랜드 선호변화차이에 미치는 영향

논문상세정보
' 소비자의 지역 이주가 온라인 브랜드 선호변화차이에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • consumermigration
  • offline environment
  • offline retailing
  • online brand preference
  • online retailers
  • 오프라인 소매
  • 오프라인 환경
  • 온라인 브랜드 선호
  • 온라인 소매 업체
  • 지역 이주
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 소비자의 지역 이주가 온라인 브랜드 선호변화차이에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 페이스북 사용자의 로그 데이터 분석을 통한브랜드 팬페이지 가입행동에 관한 연구: 공적자기의식, 독특성 욕구, 자존감을 중심으로
    최자영 마케팅관리연구 19 (2) : 111 ~ 128 [2014]
  • 인터넷은 시장효율성을 증대시키는가? : 온라인과오프라인 시장의 가격 비교를 통한 실증분석
    양동훈 경영학연구 32 (2) : 551 ~ 565 [2003]
  • 순수 온라인 브랜드 자산 및 충성도 구축에 있어 콘텐츠 특성지각을 통한 브랜드 경험의 영향
    김문태 경영학연구 34 (5) : 1585 ~ 1611 [2005]
  • 동네마다잘팔리는맥주-라면따로있다
  • What Induces Online Loyalty? Online Versus Offline Brand Images
    Kwon, W. S. Journal of Business Research 62 (5) : 557 ~ 564 [2009]
  • The Evolution of Brand Preferences : Evidence fromConsumer Migration
    Bronnenberg, B. J. American Economic Review 102 (6) : 2472 ~ 2508 [2012]
  • Preference Minorities and the Internet
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  • Linear Models for the Analysis of Longitudinal Studies
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  • Internet shopping. consumer search and product branding
    Ward, M. R. Journal of Product & Brand Management 9 (1) : 6 ~ 20 [2000]
  • How is the Mobile Internet Different? Search Costs and Local Activities
    Ghose, A. Information Systems Research 24 (3) : 613 ~ 631 [2012]
  • Geographic Mobility and Market Segmentation
    Andreasen, A. R. Journal of Marketing 3 (4) : 341 ~ 348 [1966]
  • Generalized Estimating Equations and Regression Diagnostics for Longitudinal Controlled Clinical Trials : A Case Study
    Vens, M. Computational Statistics &Data Analysis 56 (5) : 1232 ~ 1242 [2012]
  • Evaluating and Managing Brand Repurchase Across Multiple Geographic Retail Markets
    Echambadi, R. Journal of Retailing 89 (4) : 409 ~ 422 [2013]
  • Consumer Packaged Goods in France : National Brands, Regional Chains, and Local Branding
    Ataman, M. B. Journal of Marketing Research 44 (1) : 14 ~ 20 [2007]
  • Consumer Choice Behavior in Online and Traditional Supermarkets : The Effect of Brand Name, Price, and Other Search Attributes
    Degeratu, A. International Journal of Research in Marketing 17 (1) : 55 ~ 78 [2000]
  • Brand History, Geography, and the Persistence of Brand Share
    Bronnenberg, B. J. Journal of Political Economy 117 (1) : 87 ~ 114 [2009]
  • Analysis of Longitudinal Data
    Diggle, P. Oxford University Press [2002]
  • An Empirical Analysis of the relationship between Brand Loyalty and Consumer Price Elasticity.
    Krishnamurthi, L. Marketing Science 10 (2) : 172 ~ 183 [1991]
  • An Empirical Analysis of Shopping Behavior across Online and Offline Channels for Grocery Products : The Moderating Effects of Household and Product Characteristics
    Chu, J. Journal of Interactive Marketing 24 (4) : 251 ~ 268 [2010]
  • Advertising Dynamics and Competitive Advantage
    Doraszelski, U. The RAND Journal of Economics 38 (3) : 557 ~ 592 [2007]
  • Adding Bricks to Clicks : Predicting the Patterns of Cross-Channel Elasticities over Time
    Avery, J. Journal of Marketing 76 (3) : 96 ~ 111 [2012]
  • A logit model of brand choice calibrated on scanner data
    Guadagni, P. M. Marketing Science 2 (3) : 203 ~ 238 [1983]
  • 2014년도 주거실태조사 결과