가교문항-고정 다집단 IRT 추정을 위한 BILOG-MG 프로그램의 적용 가능성 진단

논문상세정보
' 가교문항-고정 다집단 IRT 추정을 위한 BILOG-MG 프로그램의 적용 가능성 진단' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • bilog-mg
  • fixed-anchorirtestimation
  • item response theory(irt)
  • multiple-group test data
  • 가교문항-고정 irt 모수 추정
  • 다집단 검사 자료
  • 문항반응이론(irt)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,374 0

0.0%

' 가교문항-고정 다집단 IRT 추정을 위한 BILOG-MG 프로그램의 적용 가능성 진단' 의 참고문헌

  • 혼합형 검사를 사용한 피험자 능력모수 추정에서 가중우도 방법과 사후기대 방법의 기능 비교
    김성훈 교육평가연구 23 (3) : 665 ~ 685 [2010]
  • 단일집단 및 다집단 검사자료의 IRT 문항모수 추정을 위한 BILOG-MG, ICL, PARSCALE 프로그램의 기능 비교
    김성훈 교육평가연구 27 (2) : 327 ~ 356 [2014]
  • 국가수준 학업성취도 평가의 척도 개발
    반재천 교육평가연구 19 (2) : 113 ~ 135 [2006]
  • Vertical equating using the Raschmodel
    Hoover Loyd Loyd, B. H. Journal of Educational Measurement 17 (2) : 179 ~ 193 [1980]
  • The NAEP 1996 technical report
  • Test equating, scaling, and linking: Methods and practices
    Kolen, M. J. Springer [2004]
  • Software note : Using BILOG for fixed-anchor item calibration
    DeMars, C. E. Applied Psychological Measurement 36 (3) : 232 ~ 236 [2012]
  • STUIRT: A computer program for scale transformation under unidimensional item response theory models [Computer Software]
    Kim, S. The University of Iowa, Iowa Testing Programs [2004]
  • Robustness to format effects of IRT linking methods for mixed-format tests
    Kim, S. Applied Measurement in Education 19 (4) : 357 ~ 381 [2006]
  • Methods for obtaining a common scale under unidimensional IRT models: A technical review and further extensions
    Kim, S. [2005]
  • IRT fixed parameter calibration and other approaches to maintaining item parameters on a common ability scale
    Kim, S. Paper presented at Measured Progress for Visiting Scholars Program [2008]
  • Effects on scale linking of different definitions of criterion functions for the IRT characteristic curve methods
    Kim, S. Journal of Educational and Behavioral Statistics 32 (4) : 371 ~ 397 [2007]
  • Educational measurement
    Mazzeo, J. American Council on Education and Praeger : 681 ~ 699 [2006]
  • Educational measurement
    Yen, W. M. American Council on Education and Praeger : 111 ~ 153 [2006]
  • Developing a common metric in item response theory
    Stocking, M. L. Applied Psychological Measurement 7 (2) : 201 ~ 210 [1983]
  • BILOG-MG의 고정모수 추정 기능에 대한진단과 그 활용
    김성훈 교육평가연구 19 (1) : 323 ~ 345 [2006]
  • BILOG-MG: Multiple-group IRT analysis and test maintenance for binary items (version 3.0) [Computer software]
    Zimowski, M. F. Scientific Software International [2003]
  • BILOG 3: Item analysis and test scoring with binary logistic models
    Mislevy, R. J. Scientific Software [1990]
  • Applications of Item Response Theory to Practical Testing Problems
    Lord, F. M. Erlbaum [1980]
  • An extension of four IRT linking methods for mixed-format tests
    Kim, S. Journal of Educational Measurement 43 (1) : 53 ~ 76 [2006]
  • A comparative study of IRT fixed parameter calibration methods
    Kim, S. Journal of Educational Measurement 43 (4) : 355 ~ 381 [2006]