액션러닝 기반 간호전문직 수업설계 및 운영에 관한 연구

논문상세정보
' 액션러닝 기반 간호전문직 수업설계 및 운영에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • action learning
  • action research
  • communication
  • professionalism
  • 간호전문직관
  • 실행연구
  • 액션러닝
  • 의사소통능력
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
17,224 0

0.0%

' 액션러닝 기반 간호전문직 수업설계 및 운영에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 핵심간호능력 중심 간호학실습교육목표 개발
    김미원 Journal of Korean Academy of Nursing 36 (2) : 389 ~ 402 [2006]
  • 해결중심 의사소통훈련이 간호대학생의 문제해결능력과 대인관계에 미치는 효과
    김현미 정신간호학회지 18 (4) : 399 ~ 408 [2009]
  • 집단역동성
    권기성 형설출판사 [2010]
  • 조직 및 지역의 창조적 변화를 이끄는 체계적 액션러닝
    박수홍 학지사 [2010]
  • 자기이해를 강화한 의사소통 간호교육의 효과
    박영숙 정신간호학회지 18 (3) : 361 ~ 368 [2009]
  • 액션러닝의 힘
    Marquardt, M. J. 패러다임컨설팅 [2009]
  • 실천학습(Action Learning) 프로그램이 공통 기본역량 향상에 미치는 효과: H사를 중심으로
    김영원 연세대학교 교육대학원 [2003]
  • 실천학습 적용에 따른 간호관리자의 공통 기본역량 변화와 반응 분석
    장금성 간호행정학회지 12 (3) : 424 ~ 433 [2006]
  • 성찰일지에 기초한 간호학생의 문제중심학습 경험
    황선영 Journal of Korean Academy of Nursing 35 (1) : 65 ~ 76 [2005]
  • 생애능력 측정도구 개발연구: 의사소통 능력, 문제해결능력. 자기주도적 학습능력을 중심으로
    이석재 [2003]
  • 문제중심학습이 간호학생의 비판적 사고성향과 문제해결과정에 미치는 효과
    양진주 간호행정학회지 12 (2) : 287 ~ 294 [2006]
  • 대학의 최신 교수-학습 방법
    Fry, H. 학지사 [2006]
  • 교육 현장 개선과 함께 하는 실행연구 방법
    이용숙 학지사 [2005]
  • 간호학생의 간호전문직관과 진로준비행동 간의 관계
    고영지 한국간호교육학회지 17 (1) : 62 ~ 71 [2011]
  • 간호학생의 간호전문직관과 전공만족, 사회성, 자아존중감간의 관계
    권영미 간호행정학회지 13 (3) : 285 ~ 292 [2007]
  • 간호학 특성을 반영한 4년제 간호교육 평가인정 표준 및 기준 개발
    김조자 Journal of Korean Academy of Nursing 36 (6) : 1002 ~ 1011 [2006]
  • 간호전문직관 측정도구 개발
    윤은자 Journal of Korean Academy of Nursing 35 (6) : 1091 ~ 1100 [2005]
  • 박사
  • 간호교육을 통하여 학생들에게 육성해야하는 능력에 대한 고찰 - 학제 및 일반적인 대학교육과의 차이를 중심으로 -
    박정혜 간호행정학회지 17 (1) : 74 ~ 87 [2011]
  • Working together : supporting projects through action learning
    Booth, A. Health Information and Libraries Journal 20 : 225 ~ 231 [2003]
  • Work-based learning : a leadership development example from an action research study of shared governance implementation
    Williamson, T. Journal of Nursing Management 13 : 490 ~ 499 [2005]
  • The value of nursing : a literature review
    Horton, K. Nursing Ethics 14 (6) : 716 ~ 740 [2007]
  • The action research guidebook : a four-stage process for educators and school teams
    Sagor, R. Corwin [2004]
  • Supporting undergraduate nursing students through structured personal tutoring : some reflections
    Watts, T. E. Nurse Education Today 31 : 214 ~ 218 [2011]
  • Robert Wood Johnson Foundation publication
  • Professional values in Korean undergraduate nursing students
    Bang, K. S. Nurse Education Today 31 : 72 ~ 75 [2011]
  • Professional values held by baccalaureate and associate degree nursing students
    Martin, P. Journal of Nursing Scholarship 35 (3) : 291 ~ 296 [2003]
  • Power distance and group dynamics of an international project team : A case study
    Paulus, T. M. Teaching in Higher Education 10 (1) : 43 ~ 55 [2005]
  • Nursing shortage driven by nurses' dissatisfaction with the profession, lack of appeal among men and minorities, report finds
  • Nurse practitioner education : a research-based curriculum structure
    Gardner, G. Journal of Advanced Nursing 47 (2) : 143 ~ 152 [2004]
  • Learning strategies of first year nursing and medical students; a comparative study
    Salamonson, Y. International Journal of Nursing Studies 46 (12) : 1541 ~ 1547 [2009]
  • Internalizing action learning : a company perspectives. Establishing critical success factors of action learning courses
    Ingram, H. Internal Journal of Contemporary Hospitality Management 12 (2) : 107 ~ 113 [2000]
  • Health care’'s human crisis
    Kimball, B. The American nursing shortage [2002]
  • Handbook of mixed methods
    Tashakkori, A. Sage Publication [2003]
  • Group dynamics and team building (2nd ed)
    Nazzaro, A. World Federation of Hemophilia [2009]
  • Collaborative action learning : a professional development model for educational innovation in nursing
    Marlow, A. Nurse Education in Practice 8 (3) : 184 ~ 189 [2008]
  • Charting your career path through clear professional values and purpose
    Cooper, H. Health Promotion Practice 11 (1) : 13 ~ 15 [2010]
  • Beginning students' definitions of nursing : an inductive framework of professional identity
    Cook, T. H. The Journal of Nursing Education 42 (7) : 311 ~ 317 [2003]
  • Assessing the impact of learning environments on students’ approaches to learning: comparing conventional and action learning designs
    Wilson, K. Assessment & Evaluation in Higher Education 30 (1) : 87 ~ 101 [2005]
  • Action research as action learning as action research as action learning at multiple levels in adult education
  • Action learning: what, how, why-what nest?
  • Action learning: a strategy for change
  • Action learning groups : can they help students develop their knowledge and skills?
    Heidari, F. Nurse Education in Practice 3 (1) : 49 ~ 55 [2003]
  • Action learning and leadership
    Marquardt, M. J. The Learning Organization 7 (5) : 233 ~ 240 [2000]
  • Action learning : developing a learning culture in an interdisciplinary rehabilitation team
    Faull, K. Organizational Development Journal 23 (3) : 39 ~ 51 [2005]
  • Action Research in healthcare
    Morton-Cooper, A. Blackwell Science [2000]
  • ABC of learning and teaching in medicine : applying educational theory in practice
    Kaufman, D. M. BMJ 326 : 213 ~ 216 [2003]
  • A United States perspective on the challenges in nursing education
    Rich, K. L. Nurse Education Today 30 (3) : 228 ~ 232 [2010]