3PL 선택 요인이 전환비용, 장기지향성 및 수출성과에 미치는 영향에 관한 실증 연구

' 3PL 선택 요인이 전환비용, 장기지향성 및 수출성과에 미치는 영향에 관한 실증 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 3pl
  • export performance
  • long-term relationship orientation
  • switching cost
  • 수출성과
  • 장기지향성
  • 전환비용
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
729 1

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' 3PL 선택 요인이 전환비용, 장기지향성 및 수출성과에 미치는 영향에 관한 실증 연구' 의 참고문헌

  • 화주기업과 제3자 물류서비스 기업간 파트너쉽 형성요인에 관한 연구
    방희석 물류학회지 15 (1) : 141 ~ 164 [2005]
  • 호텔 브랜드자산이 전환비용과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    양정윤 관광연구 24 (6) : 291 ~ 312 [2010]
  • 항만의 지각된 서비스품질, 서비스가치 및 전환비용이 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구 - 부산항을 이용하는 해운선사를 중심으로
    하명신 국제상학 21 (1) : 23 ~ 41 [2006]
  • 한국화주기업의 물류협력관계와 제3자 물류서비스의 성과에 관한 연구
    김종칠 국제상학 17 (1) : 159 ~ 183 [2002]
  • 한국과 중국 가전산업의 외국계 공급업자와 현지소매업자간의 장기지향성 결정요인에 관한 연구
    박기완 경영학연구 31 (6) : 8 ~ 1679 [2002]
  • 박사
  • 컨테이너터미널의 관계혜택, 보상프로그램 및 전환비용이 관계결속에 미치는 영향
    양윤옥 한국항해항만학회지 36 (8) : 673 ~ 681 [2012]
  • 중소 합섬직물 수출기업의 지속적 경쟁우위모형
    권업 중소기업연구 20 (1) : 91 ~ 111 [1998]
  • 제3자물류에서 물류협력관계가 만족과 재무성과에 미치는 영향
    김정희 물류학회지 20 (3) : 37 ~ 63 [2010]
  • 제3자 물류서비스 성과측정에 관한 연구
    한호영 관세학회지 9 (4) : 379 ~ 401 [2008]
  • 전략경영과 수출성과에 관한 연구-신발산업을 중심으로-
    유승훈 국제경영연구 6 (1) : 51 ~ 84 [1995]
  • 인터넷쇼핑몰에서 관계지향성 요인이 고객만족과 고객충성도에 미치는 영향
    유일 Journal of Information Technology Applications & Management 14 (2) : 129 ~ 150 [2007]
  • 유비쿼터스 경영환경에서 제3자물류의 신모델 전략
    이종은 전문경영인연구 9 (1) : 119 ~ 141 [2006]
  • 운송서비스 이용자의 고객만족 및 충성도 제고 방안
    김진우 국제상학 24 (4) : 125 ~ 142 [2009]
  • 우리나라 제조기업의 국제화 수준에 따른 물류아웃소싱 결정요인과 성과에 관한 실증연구
    박근식 중앙대학교 대학원 [2008]
  • 업종별 관리자집단과 일반담당자 간의 제3자 물류업체 선정을 위한 의사결정 비교연구
    윤상현 물류학회지 15 (3) : 107 ~ 128 [2005]
  • 수출제조기업의 제3자물류기업 선정요인과 관계특성에 관한 연구
    최상천 무역연구 11 (1) : 647 ~ 665 [2015]
  • 소비재 거래에 있어서의 거래비용 이론의 적용에 관한 연구
    전인수 경영학연구 22 (1) : 173 ~ 192 [1992]
  • 서비스 조직에서의 프로세스품질에 대한 이해와 6시그마 모형개발 : 구조방정식 모형분석 이용
    김계수 품질경영학회지 35 (2) : 84 ~ 98 [2007]
  • 서비스 고객의 가치인식이 재방문의도에 미치는 영향:고객만족과 전환비용의 매개역할을 중심으로
    윤경산 대구대학교 대학원 [2008]
  • 박사
  • 물류아웃소싱 서비스 활용실태에 관한 연구
    권민택 물류학회지 21 (3) : 112 ~ 131 [2011]
  • 물류서비스품질이 물류가치, 고객만족, 장기지향성에 미치는 영향 : 경인지역 편의점을 대상으로
    김정희 물류학회지 18 (4) : 35 ~ 64 [2008]
  • 국제물류주선업체와 정기선사간 장기지향성과 물류성과에 관한 실증적 연구
    박동기 물류학회지 21 (1) : 5 ~ 29 [2011]
  • 국제물류서비스 품질 결정요인인 고객만족, 신뢰및 장기지향성에 미치는 영향에 관한 실증연구
    김광익 한국해양대학교 대학원 [2011]
  • 국제물류 서비스 공급자 간 협력이 관계품질과 고객행동에 미치는 영향에 관한 연구 - 인천항을 중심으로 -
    김병일 해운물류연구 25 (4) : 909 ~ 934 [2009]
  • 구매자와 공급자의 전략적 관계에 관한 연구
    최정욱 북악경영연구 11 : 269 ~ 292 [2005]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw Hill [1978]
  • xploring the potential impact of relationship characteristics and customer attributes on the outcomes of third-party logistics arrangements
    Knemeyer, A.M. Transportation Journal 5 : 19 ~ [2005]
  • Why satisfied customers defect
    Jones, T.O. Harvard Business Review : 88 ~ 99 [1995]
  • Third-party logistics provider customer orientation and customer firm logistics improvement in China
    Tian, Y. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management 40 (5) : 356 ~ 376 [2010]
  • Third party services in the logistics of global firms
    Rao, K. Logistics and Transportation Review 29 (4) : 363 ~ 370 [1993]
  • Third Party Logistics Choice
    McGinnis, M. A. The International Journal of Logistics Management 6 (2) : 93 ~ 102 [1995]
  • The relationship between marketing/logistics interdepartmental integration and performance in US manufacturing firms: an empirical study
    Ellinger, A. Journal of Business Logistics 21 (1) : 1 ~ 22 [2000]
  • The day of the mega-carrier
    Peters, M. Logistics Europe 6 (4) : 16 ~ 25 [1998]
  • The Use of Third-Party Logistics Services by Large American
    Lieb, Robert C Journal of Business Logistics 13 (2) : 29 ~ 31 [1992]
  • The Services Marketing Challenge: Integrating for Competitive Advantage
    Congram, C.A. American Marketing Association : 91 ~ 94
  • The Moderator–mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations
    Baron, R. M Journal of personality and social psychology 51 (6) : 1173 ~ [1986]
  • The Logistics Handbook
    Randall, H. L. The Free Press : 508 ~ 516 [1994]
  • The Impact of the De3terminants of 3PL Selection on Customer Satisfaction and Logistics Performance in SMEs:Is Perceived Customer Orientation a Missing Link?
    이희용 국제상학 28 (3) : 161 ~ 184 [2013]
  • Study Looks at the Evolution of Supply Chain Management, and the Rise in Popularity of Logistics Outsourcing
    Factor, R. Materials Management and Distribution 12 (1) : 1 ~ 19 [1996]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological bulletin 103 (3) : 411 ~ [1988]
  • Relational Benefits in Services Industries : The Customer's Perspective
    Gwinner, Kevin P. Journal of the academy of marketing science 26 (2) : 101 ~ 114 [1998]
  • Partnering characteristics : a dyadic perspective
    Ellram, Lisa M. Journal of Business Logistics 16 (1) : 41 ~ [1995]
  • Mixed motive marriages : what’s next for buyer-supplier relations
    Lyons, T. F. MIT Sloan Management Review 31 (3) : 29 ~ [1990]
  • Managing effective 3PL relationships: what does it take?
    Boyson, S. Journal of Business Logistics 21 (1) : 73 ~ 100 [1999]
  • Long-Term Manufacturer-Supplier Relationships: Do They Pay Off for Supplier Firms?
    Kalwani, M. U. The Journal of Marketing 59 (1) : 1 ~ 16 [1995]
  • Logistics: Global Industry Guide
    Datamonitor [2006]
  • Just-In-Time Exchange Relationships in Industrial Markets
    Frazier, G. L The Journal of Marketing 52 (4) : 52 ~ 67 [1988]
  • Interpersonal relations: A theory of independence
    Kelley and Thibaut Jon Wiley and Sons Inc [1978]
  • Firm Performance in the E-Commerce Market: The Role of Logistics Capabilities and Logistics Outsourcing
    Joong-Kun “Jay” Cho University of Arkansas [2001]
  • Exploring the concept of loyalty in services. The services challenge: Integrating for competitive advantage
    Czepiel, J. A. Papers presented at the 5th Annual services marketing conference : 91 ~ 94 [1987]
  • Exploring relationships in information technology outsourcing: the interaction approach
    Kern, T. European Journal of Information Systems 11 (1) : 3 ~ 19 [2002]
  • Cooperative strategy and new ventureperformance: The role of business strategy and managementexperience
    McGee Strategic Management Journal 16 (7) : 565 ~ 570 [1995]
  • Consumer Switching Costs : A Typology, Antecedents, and Consequences
    Burnham, Thomas A. Journal of the Academy of Marketing Science 31 (2) : 109 ~ 126 [2003]
  • Characteristics of Partnership Success : Partnership Attribute, Communication Behavior, and Conflict Resolution Techniques
    Mohr Strategic Management Journal 15 : 135 ~ 152 [1994]
  • An empirical examination of switching cost investments in business-to-business marketing relationships
    Nielson, C. C. Journal of Business & Industrial Marketing 11 (6) : 38 ~ 60 [1996]
  • A model of distributor firm and manufacturer firm working partnerships
    Anderson, J. C. Journal of Marketing 54 (1) : 42 ~ 58 [1990]
  • A managerial framework for the acquisition of third-party logistics services
    Sink, Harry L. Journal of Business Logistics 18 (2) : 163 ~ [1997]
  • A comparison of the use of third-party logistics services by large American manufacturers, 1991, 1994, and 1995
    Lieb, Robert C Journal of Business Logistics 17 (1) : 305 ~ 320 [1996]