논문 : 의미관계를 이용한 어휘교육의 효과 연구-고급 학습자를 중심으로-

' 논문 : 의미관계를 이용한 어휘교육의 효과 연구-고급 학습자를 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • antonymy
  • effectonvocabularyeducation
  • korean language education
  • methodofvocabularyeducation
  • semantic relation
  • synonymy
  • taxonomy
  • vocabulary education
  • 반의관계
  • 상하관계
  • 어휘교육
  • 어휘교육 방법
  • 어휘교육의 효과
  • 유의관계
  • 의미 관계
  • 한국어교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,288 0

0.0%

' 논문 : 의미관계를 이용한 어휘교육의 효과 연구-고급 학습자를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 한국어 학습자의 오류 유형 조사 연구
    조철현 [2002]
  • 한국어 유의어의 의미 변별과 교육 방안
    문금현 한국어교육 15 (3) : 63 ~ 92 [2004]
  • 한국어 어휘 교육의 현황과 과제
    문금현 언어와 문화 6 (1) : 109 ~ 135 [2010]
  • 한국어 어휘 교육 연구방법론 동향 분석
    강현화 이중언어학 (47) : 453 ~ 479 [2011]
  • 한국어 어휘 교육 방안 : 의미 관계를 중심으로
    한정일 이화여자대학교 대학원 [2000]
  • 의미장 접근법의 한국어 수업 적용 연구
    이훈호 언어와 문화 4 (3) : 245 ~ 264 [2008]
  • 의미상의 유사성으로 인한 한국어 어휘 오류
    신성철 외국어로서의 한국어교육 32 : 141 ~ 170 [2007]
  • 의미관련성이 문맥을 활용한 어휘학습에 미치는 간섭효과
    류정원 서울대학교 대학원 [2005]
  • 의미관계 교육의 문제와 개선 방안에 대하여
    이동혁 한국어 의미학 42 : 321 ~ 349 [2013]
  • 의미 관련성에 따른 단어군 제시 유형이 초등 영어 학습자의 어휘 습득에 미치는 영향
    정세리 서울교육대학교 교육대학원 [2013]
  • 유사관계 어휘정보를 활용한 어휘교육 방안
    유현경 외국어로서의 한국어교육 27 : 243 ~ 269 [2002]
  • 외국인을 위한 한국어 의미 교육의 현황과 전망
    문금현 한국어 의미학 16 : 143 ~ 177 [2005]
  • 어휘 교육 자료로서의 어휘의미망 활용에 관하여
    이숙의 한국어교육 21 (2) : 141 ~ 165 [2010]
  • 반의 관계를 이용한 한국어 교육 방안
    이민우 이중언어학 49 : 219 ~ 242 [2012]
  • Words, Words, Words: The Translator and the Language Learner
    Aitchison, J. Multilingual Matters [1996]
  • Vocabulary. Oxford University Press
    McCarthy, M. Hong Kong [1990]
  • The negative effects of learning words in semantic sets: a replication
    Waring, R. System 25 : 261 ~ 274 [1997]
  • The effects of semantic and thematic clustering on the learning of second language vocabulary
    Tinkham, T. Second Language Research 13 : 138 ~ 163 [1997]
  • The effect of semantic clustering on the learning of second language vocabulary
    Tinkham, T. System 21 : 371 ~ 380 [1993]
  • The effect of semantic and thematic clustering of words on Iranians vocabulary learning
    Forough, M. American International Journal of Contemporary Research 2 (2) : 214 ~ 222 [2012]
  • The Effect of Themaic versus Semantic Clustering of English Vocabulary
    Elham, K. Journal of Basic and Applied Scientific Research 2 (5) : 5007 ~ 5016 [2012]
  • The Comparative Effect of Presenting Words in Semantically Related and Unrelated Sets in Intentional and Incidental Learning, contexts on iranian EFL learners’ vocabulary learning
    Hamid, M Journal of Second Language Teaching & Research 1 (2) : 71 ~ 89 [2012]
  • Teaching English as a Second or Foreign Language
    Seal, B. D. Heinle and Heinle Publishers : 296 ~ 311 [1991]
  • Semantic category effects in second language word learning
    Finkbeiner, M. Applied Psycholinguistics 24 : 369 ~ 383 [2003]
  • Semantic Categories and Context in L2 Vocabulary Learning
    Patrick, B. Language Learning 61 (2) : 614 ~ 646 [2011]
  • Second language vocabulary acquisition: A rationale for pedagogy : 174 ~ 200
  • Second Language Reading and Vocabulary Learning
    Stoller, F. L. Ablex Publishing Corporation : 24 ~ 45 [1995]
  • Learning vocabulary in lexical sets: dangers and guidelines
    Nation, I. S. P. TESOL Journal 9 : 6 ~ 10 [2000]
  • Interference effects of intralist word relationships in verbal learning, Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior 2
    Higa, M. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior 2 : 170 ~ 175 [1963]
  • Frames, Fields, and Contrasts: New Essays in Semantic and Lexical Organization
    Grandy, R. E. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers [1992]
  • Effects on vocabulary acquistion of presenting new words in semantic sets versus semantically unrelated sets
    Ismail, H.E. System 36 (3) : 407 ~ 422 [2008]
  • Assessing Second Language Vocabulary Knowledge: Depth Versus Breadth
    Wesche, M. Canadian Modern Language Review 53 (1) : 13 ~ 40 [1996]
  • An investigation of two ways of presenting vocabulary
    Papathanasiou E. ELT journal 014 : 313 ~ 322 [2009]
  • An attribute-treatment interaction study: Lexical-set versus semantically-unrelated vocabulary instruction
    Hashemi, R. H. Regional Language Centre Journal 36 (3) : 341 ~ 361 [2005]
  • An Introduction to English Language Teaching
    Haycraft, J. Longman : 45 ~ 54 [1993]
  • A factor of difficulty in vocabulary learning : deceptive transparency, AILA Review 6
    Laufer, B. AILA Review 6 : 10 ~ 20 [1989]
  • 500 Tips for TESOL, Kogan Page
    Wharton, S. Great Britain [1999]