영어 프레젠테이션 수업에 대한 대학생들의 인식

김혜경 2015년
논문상세정보
' 영어 프레젠테이션 수업에 대한 대학생들의 인식' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 연속간행물
  • 관찰 자기 평가
  • 그룹 프레젠테이션
  • 영어 프레젠테이션
  • 프레젠테이션 수업
  • 학생 인식
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
245 2

0.0%

' 영어 프레젠테이션 수업에 대한 대학생들의 인식' 의 참고문헌

  • 한국 대학생 EAP 영어 학습자의 영어 구두 발표 전략 훈련의 효과에 대한 연구
    이경하 Foreign Languages Education 12 (4) : 401 ~ 435 [2005]
  • 한국 대학생 EAP 영어 학습자의 영어 구두 발표 전략 훈련의 효과에 대한 연구
    이경하 Foreign Languages Education 12 4 401-435 [2005]
  • 오럴 프레젠테이션을 통한 영어수업모형
    김학수 영어어문교육 12 (1) : 159 ~ 181 [2006]
  • 오럴 프레젠테이션을 통한 영어수업모형
    김학수 영어어문교육 12 1 159-181 [2006]
  • 영어 프레젠테이션 능력 향상을 위한 동료피드백의 효과
    박분주 영미어문학 105 (105) : 193 ~ 216 [2012]
  • 영어 프레젠테이션 능력 향상을 위한 동료피드백의 효과
    박분주 영미어문학 105 105 193-216 [2012]
  • 영어 스피치 발표의 기술과 내용
    강영은 한국영어교육학회 제3회 합동 SIG 워크숍/세미나 : 138 ~ 142 [2004]
  • 영어 스피치 발표의 기술과 내용
    강영은 138-142 [2004]
  • 대학생의 학술적 구두 영어 발표를 위한 전략 사용에 관한 연구
    김희은 이화여자대학교 대학원 [2003]
  • 대학생의 학술적 구두 영어 발표를 위한 전략 사용에 관한 연구
    김희은 [2003]
  • What communication abilities do practitioners need? Evidence from MBA students
    Reinsch, Jr., N. L. Business Communication Quarterly 60 (4) : 7 ~ 29 [1997]
  • What communication abilities do practitioners need? Evidence from MBA students
    Reinsch, Jr., N. L. Business Communication Quarterly 60 4 7-29 [1997]
  • Using computer-assisted synchronous peer assessment program in the EFL formal presentation class
    Kim, B. Multimetia-Assisted Language Learning 10 (2) : 44 ~ 69 [2007]
  • Using Computer-Assisted Synchronous Peer Assessment Program in the EFL Formal Presentation Class
    Boram Kim 멀티미디어 언어교육 10 2 44-69 [2007]
  • The structure of oral presentation
    Nesi, H. ESPMENA Bulletin 24 : 6 ~ 13 [1987]
  • The structure of oral presentation
    Nesi, H. ESPMENA Bulletin 24 6-13 [1987]
  • The practice of English language teaching
    Harmer, J. Pearson Education Limited [1991]
  • The practice of English language teaching
    Harmer, J. - [2001]
  • The alternatives in language assessment
    Brown, J. D. TESOL Quarterly 32 (4) : 653 ~ 675 [1998]
  • The alternatives in language assessment
    Brown, J. D. TESOL Quarterly 32 4 653-675 [1998]
  • Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy
    Brown, H. D. - [2001]
  • Teaching by principles. An interactive approach to language pedagogy
    Brown, H. D. Addition Wesley Longman [1994]
  • Students’ views of academic aural/oral skills: Comparative needs analysis
    Ferris, D. TESOL Quarterly 32 (2) : 289 ~ 318 [1998]
  • Students’ views of academic aural/oral skills: Comparative needs analysis
    Ferris, D. TESOL Quarterly 32 2 289-318 [1998]
  • Students’ Preparation, perception and attitudes toward an oral class presentation
    Soh, Y. H. English Teaching 58 (3) : 69 ~ 94 [2003]
  • Students’ Preparation, Perception and Attitudes Toward an Oral Class Presentation
    Yoon-HeeSoh 영어교육 58 3 69-94 [2003]
  • Speaking solutions: Interaction, presentation, listening, and presentation skills
    Matthews, C. Prentice Hall Regents [1994]
  • Speaking solutions: Interaction, presentation, listening, and presentation skills
    Matthews, C. - [1994]
  • Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches
  • Qualitative Inquiry Research Design: Choosing Among Five Approaches
    Creswell, J. W. Sage Publications [2007]
  • Plain English at work
    Bailey, P. Oxford University Press [1996]
  • Plain English at work
    Bailey, P. - [1996]
  • Non-native speakers of English at Cambridge University
    Geoghegan, G. Bell Education Trust [1983]
  • Non-native speakers of English at Cambridge University
    Geoghegan, G. - [1983]
  • Modelling oral presentations
    Boyle, R. ELT Journal 50 (2) : 115 ~ 126 [1996]
  • Modelling oral presentations
    Boyle, R. ELT Journal 50 2 115-126 [1996]
  • Language assessment: Principles and classroom practices
    Brown, H. D. Pearson Education [2004]
  • Language Assessment Principles and Classroom Practices
    Brown, H. D. - [2004]
  • Ideology, linguistic capital and the medium of instruction in Hong Kong
    Morrison, K. Journal of Multilingual and Multicultural Development 21 (6) : 476 ~ 486 [2000]
  • Ideology, linguistic capital and the medium of instruction in Hong Kong
    Morrison, K. Journal of Multilingual and Multicultural Development 21 6 476-486 [2000]
  • Giving academic presentations
    Reinhart, S. M. The University of Michigan Press [2002]
  • Giving academic presentations
  • English for presentations
    Grussendorf, M. Oxford University Press [2007]
  • English for presentations
  • English for academic purposes: A guide and resource book for teachers
    Jordan, R. R. - [1997]
  • Discourse socialization through oral classroom activities in a TESL graduate program
    Morita, N. TESOL Quarterly 34 (2) : 279 ~ 309 [2000]
  • Discourse socialization through oral classroom activities in a TESL graduate program
    Morita, N. TESOL Quarterly 34 2 279-309 [2000]
  • Communicating in business
    Sweeney, S. Cambridge University Press [2004]
  • Communicating in business
    Sweeney, S. - [2004]
  • A managerial perspective:Oral communication competency is most important for business students in the workplace
    Maes, J. D. Journal of Business Communication 34 (1) : 67 ~ 80 [1997]
  • A managerial perspective:Oral communication competency is most important for business students in the workplace
    Maes, J. D. Journal of Business Communication 34 1 67-80 [1997]