연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
영어 프레젠테이션 수업에 대한 대학생들의 인식
김혜경
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김혜경
제어번호
101614105
학술지명
외국학연구
권호사항
Vol. - No. 32 [ 2015 ]
발행처
중앙대학교 외국학연구소
자료유형
학술저널
수록면
35-64
언어
Korean
출판년도
2015
등재정보
KCI등재
소장기관
서울대학교 중앙도서관 중앙대학교 안성캠퍼스 중앙도서관 중앙대학교 안성캠퍼스 중앙도서관 중앙대학교 안성캠퍼스 중앙도서관
판매처
주제어
관찰 자기 평가
그룹 프레젠테이션
영어 프레젠테이션
프레젠테이션 수업
학생 인식
참고문헌( 52)
유사주제 논문( 239)
연속간행물 173건
학생 인식 60건
영어 프레젠테이션 5건
프레젠테이션 수업 1건
인용/피인용
영어 프레젠테이션 수업에 대한 대학생들의 인식
' 영어 프레젠테이션 수업에 대한 대학생들의 인식' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
연속간행물
관찰 자기 평가
그룹 프레젠테이션
영어 프레젠테이션
프레젠테이션 수업
학생 인식
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
245
2
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
연속간행물
174
0
0.0%
주제어
관찰 자기 평가
1
0
0.0%
그룹 프레젠테이션
1
0
0.0%
영어 프레젠테이션
6
0
0.0%
프레젠테이션 수업
2
0
0.0%
학생 인식
61
0
0.0%
계
245
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
' 영어 프레젠테이션 수업에 대한 대학생들의 인식'
의 참고문헌
한국 대학생 EAP 영어 학습자의 영어 구두 발표 전략 훈련의 효과에 대한 연구
이경하
Foreign Languages Education 12 (4) : 401 ~ 435
[2005]
한국 대학생 EAP 영어 학습자의 영어 구두 발표 전략 훈련의 효과에 대한 연구
이경하
Foreign Languages Education 12 4 401-435
[2005]
오럴 프레젠테이션을 통한 영어수업모형
김학수
영어어문교육 12 (1) : 159 ~ 181
[2006]
오럴 프레젠테이션을 통한 영어수업모형
김학수
영어어문교육 12 1 159-181
[2006]
영어 프레젠테이션 능력 향상을 위한 동료피드백의 효과
박분주
영미어문학 105 (105) : 193 ~ 216
[2012]
영어 프레젠테이션 능력 향상을 위한 동료피드백의 효과
박분주
영미어문학 105 105 193-216
[2012]
영어 스피치 발표의 기술과 내용
강영은
한국영어교육학회 제3회 합동 SIG 워크숍/세미나 : 138 ~ 142
[2004]
영어 스피치 발표의 기술과 내용
강영은
138-142
[2004]
대학생의 학술적 구두 영어 발표를 위한 전략 사용에 관한 연구
김희은
이화여자대학교 대학원
[2003]
대학생의 학술적 구두 영어 발표를 위한 전략 사용에 관한 연구
김희은
[2003]
What communication abilities do practitioners need? Evidence from MBA students
Reinsch, Jr., N. L.
Business Communication Quarterly 60 (4) : 7 ~ 29
[1997]
What communication abilities do practitioners need? Evidence from MBA students
Reinsch, Jr., N. L.
Business Communication Quarterly 60 4 7-29
[1997]
Using computer-assisted synchronous peer assessment program in the EFL formal presentation class
Kim, B.
Multimetia-Assisted Language Learning 10 (2) : 44 ~ 69
[2007]
Using Computer-Assisted Synchronous Peer Assessment Program in the EFL Formal Presentation Class
Boram Kim
멀티미디어 언어교육 10 2 44-69
[2007]
The structure of oral presentation
Nesi, H.
ESPMENA Bulletin 24 : 6 ~ 13
[1987]
The structure of oral presentation
Nesi, H.
ESPMENA Bulletin 24 6-13
[1987]
The practice of English language teaching
Harmer, J.
Pearson Education Limited
[1991]
The practice of English language teaching
Harmer, J.
-
[2001]
The alternatives in language assessment
Brown, J. D.
TESOL Quarterly 32 (4) : 653 ~ 675
[1998]
The alternatives in language assessment
Brown, J. D.
TESOL Quarterly 32 4 653-675
[1998]
Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy
Brown, H. D.
-
[2001]
Teaching by principles. An interactive approach to language pedagogy
Brown, H. D.
Addition Wesley Longman
[1994]
Students’ views of academic aural/oral skills: Comparative needs analysis
Ferris, D.
TESOL Quarterly 32 (2) : 289 ~ 318
[1998]
Students’ views of academic aural/oral skills: Comparative needs analysis
Ferris, D.
TESOL Quarterly 32 2 289-318
[1998]
Students’ Preparation, perception and attitudes toward an oral class presentation
Soh, Y. H.
English Teaching 58 (3) : 69 ~ 94
[2003]
Students’ Preparation, Perception and Attitudes Toward an Oral Class Presentation
Yoon-HeeSoh
영어교육 58 3 69-94
[2003]
Speaking solutions: Interaction, presentation, listening, and presentation skills
Matthews, C.
Prentice Hall Regents
[1994]
Speaking solutions: Interaction, presentation, listening, and presentation skills
Matthews, C.
-
[1994]
Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches
Creswell, J. W.
-
[2007]
Qualitative Inquiry Research Design: Choosing Among Five Approaches
Creswell, J. W.
Sage Publications
[2007]
Plain English at work
Bailey, P.
Oxford University Press
[1996]
Plain English at work
Bailey, P.
-
[1996]
Non-native speakers of English at Cambridge University
Geoghegan, G.
Bell Education Trust
[1983]
Non-native speakers of English at Cambridge University
Geoghegan, G.
-
[1983]
Modelling oral presentations
Boyle, R.
ELT Journal 50 (2) : 115 ~ 126
[1996]
Modelling oral presentations
Boyle, R.
ELT Journal 50 2 115-126
[1996]
Language assessment: Principles and classroom practices
Brown, H. D.
Pearson Education
[2004]
Language Assessment Principles and Classroom Practices
Brown, H. D.
-
[2004]
Ideology, linguistic capital and the medium of instruction in Hong Kong
Morrison, K.
Journal of Multilingual and Multicultural Development 21 (6) : 476 ~ 486
[2000]
Ideology, linguistic capital and the medium of instruction in Hong Kong
Morrison, K.
Journal of Multilingual and Multicultural Development 21 6 476-486
[2000]
Giving academic presentations
Reinhart, S. M.
The University of Michigan Press
[2002]
Giving academic presentations
Reinhart, S. M.
-
[2002]
English for presentations
Grussendorf, M.
Oxford University Press
[2007]
English for presentations
Grussendorf, M.
-
[2007]
English for academic purposes: A guide and resource book for teachers
Jordan, R. R.
-
[1997]
English for academic purposes : a guide and resource book for teachers
Jordan, R. R
Cambridge University Press
[1997]
Discourse socialization through oral classroom activities in a TESL graduate program
Morita, N.
TESOL Quarterly 34 (2) : 279 ~ 309
[2000]
Discourse socialization through oral classroom activities in a TESL graduate program
Morita, N.
TESOL Quarterly 34 2 279-309
[2000]
Communicating in business
Sweeney, S.
Cambridge University Press
[2004]
Communicating in business
Sweeney, S.
-
[2004]
A managerial perspective:Oral communication competency is most important for business students in the workplace
Maes, J. D.
Journal of Business Communication 34 (1) : 67 ~ 80
[1997]
A managerial perspective:Oral communication competency is most important for business students in the workplace
Maes, J. D.
Journal of Business Communication 34 1 67-80
[1997]
' 영어 프레젠테이션 수업에 대한 대학생들의 인식'
의 유사주제(
) 논문