연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
우리나라 중·고등학생의 영어 학습 동기, 탈동기화, 회복탄력성, 영어 성취도
이혜선
김태영
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이혜선
김태영
제어번호
101614102
학술지명
외국학연구
권호사항
Vol. - No. 29 [ 2014 ]
발행처
중앙대학교 외국학연구소
자료유형
학술저널
수록면
11-41
언어
Korean
출판년도
2014
등재정보
KCI등재
소장기관
서울대학교 중앙도서관
판매처
주제어
고생차이
영어학습동기
제2언어 자아
중
탈동기
회복탄력성
참고문헌( 107)
유사주제 논문( 1,747)
회복탄력성 1,410건
연속간행물 173건
중 76건
영어학습동기 52건
탈동기 35건
제2언어 자아 1건
인용/피인용
우리나라 중·고등학생의 영어 학습 동기, 탈동기화, 회 ...
' 우리나라 중·고등학생의 영어 학습 동기, 탈동기화, 회복탄력성, 영어 성취도' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
연속간행물
고생차이
영어학습동기
제2언어 자아
중
탈동기
회복탄력성
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,754
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
연속간행물
174
0
0.0%
주제어
고생차이
1
0
0.0%
영어학습동기
53
0
0.0%
제2언어 자아
2
0
0.0%
중
77
0
0.0%
탈동기
36
0
0.0%
회복탄력성
1,411
0
0.0%
계
1,754
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 우리나라 중·고등학생의 영어 학습 동기, 탈동기화, 회복탄력성, 영어 성취도'
의 참고문헌
회복탄력성 시련을 행운으로 바꾸는 유쾌한 비밀
김주환
-
[2011]
회복탄력성 검사 지수의 개발 및 타당도 검증
신우열
한국청소년연구 20 (4) : 105 ~ 131
[2009]
회복탄력성 검사 지수의 개발 및 타당도 검증
신우열
한국청소년연구 20 4 105-131
[2009]
회복탄력성
김주환
위즈덤하우스
[2011]
회복력(resilience) 개념 개발
김혜성
대한간호학회지 28 (2) : 403 ~ 413
[1998]
회복력(resilience) 개념 개발
김혜성
대한간호학회지 28 2 403-413
[1998]
회고적 에세이를 통해 분석한 우리나라 대학원생들의 영어 학습 동기, 탈동기화, 재동기화 요인
김태영
사회언어학 21 (1) : 27 ~ 47
[2013]
회고적 에세이를 통해 분석한 우리나라 대학원생들의 영어 학습 동기, 탈동기화, 재동기화 요인
김태영
사회언어학 21 1 27-47
[2013]
한국 초등학생의 영어 학습 동기와 영어 학업 성취도: 제 2언어 자아, 국제적인 자세, 가족의 지지의 효과
이연실
현대영어교육 14 (1) : 127 ~ 152
[2013]
한국 초등학생의 영어 학습 동기와 영어 학업 성취도: 제 2언어 자아, 국제적인 자세, 가족의 지지의 효과
이연실
현대영어교육 14 1 127-152
[2013]
한국 초·중등학생들의 영어 학습동기 및 제 2언어 자아 분석: 정성적 인터뷰 접근법
김태영
영어학 12 (1) : 67 ~ 99
[2012]
한국 초·중등학생들의 영어 학습동기 및 제 2언어 자아 분석: 정성적 인터뷰 접근법
김태영
영어학 12 1 67-99
[2012]
한국 중학생의 영어 학습 동기와 탈동기 요인: 상위권 학습자와 하위권 학습자 비교연구
최덕인
영어영문학연구 39 (2) : 245 ~ 274
[2013]
한국 중학생의 영어 학습 동기와 탈동기 요인: 상위권 학습자와 하위권 학습자 비교연구
최덕인
영어영문학연구 39 2 245-274
[2013]
한국 중고등학생의 태도와 동기가 영어 학습에 미치는 영향
이효웅
영어교육 51 (2) : 3 ~ 34
[1996]
한국 중 고등학생의 태도와 동기가 영어학습에 미치는 영향
이효웅
영어교육 51 2 3-34
[1996]
학습동기, 학습전략, 학업성취도의 관계: 한국 고등학교 영어학습자의 경우
위혜정
영어학 10 (4) : 807 ~ 838
[2010]
학습동기, 학습전략, 학업성취도의 관계: 한국 고등학교 영어학습자의 경우
위혜정
영어학 10 4 807-838
[2010]
탄력성(resilience)의 개념적 이해와 교육적 방안
홍은숙
특수교육학연구 41 2 45-67
[2006]
탄력성(resilience)의 개념적 이해와 교육적 방안
홍은숙
특수교육학연구 41 (2) : 45 ~ 67
[2006]
초등학생의 자아탄력성과 부모갈등이 학교생활적응에 미치는 영향: 상급생을 중심으로
이윤주
상담학연구 5 (2) : 435 ~ 449
[2004]
초등학생의 자아탄력성과 부모갈등이 학교생활적응에 미치는 영향 : 상급생을 중심으로
이윤주 ( Yoon Joo Lee )
상담학연구 5 2 435-449
[2004]
청소년자활지원관을 이용하는 청소년의 리질리언스
최윤정
한국청소년연구 15 (2) : 385 ~ 414
[2004]
청소년자활지원관을 이용하는 청소년의 리질리언스
최윤정
한국청소년연구 15 2 385-414
[2004]
청소년의 탄력성 발달 과정에서 희망과 삶의 의미의 효과
김택호
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 16 (3) : 465 ~ 490
[2004]
청소년의 탄력성 발달 과정에서 희망과 삶의 의미의 효과
김택호
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 16 3 465-490
[2004]
자서전적 에세이를 통한 우리나라 학생들의 영어 학습 동기와 탈동기: 회고적 재구성
김태영
응용언어학 29 (1) : 37 ~ 68
[2013]
자서전적 에세이를 통한 우리나라 학생들의 영어 학습 동기와 탈동기: 회고적 재구성
김태영
응용언어학 29 1 37-68
[2013]
영어 학습동기 연구의 최근경향
김태영
-
[2013]
영어 학습 동기 연구의 최근 경향
김태영
한국문화사
[2013]
서울 지역 고등학생들의 영어 학습 동기 연구: 거주 지역과 부모의 사회경제적 지위를 중심으로
홍예리
현대영어영문학 57 (1) : 281 ~ 310
[2013]
서울 지역 고등학생들의 영어 학습 동기 연구: 거주 지역과 부모의 사회경제적 지위를 중심으로
홍예리
현대영어영문학 57 1 281-310
[2013]
발달과정에서 위험요소에 노출된 유아의 심리적 건강성과 보호요인 분석
이완정
아동학회지 23 1 1-16
[2002]
발달과정에서 위험요소에 노출된 유아의 심리적 건강성과 보호요인 분석
이완정
아동학회지 23 (1) : 1 ~ 16
[2002]
간호대학생의 자아탄력성, 스트레스 대처방식이 대학생활 적응에 미치는 영향
박진아
간호행정학회지 17 (3) : 267 ~ 276
[2011]
간호대학생의 자아탄력성, 스트레스 대처방식이 대학생활 적응에 미치는 영향
박진아
간호행정학회지 17 3 267-276
[2011]
World Englishes and English-using communities
Kachru, B. B.
Annual Review of Applied Linguistics 17 : 66 ~ 87
[1997]
World Englishes and English-using communities
Kachru, B. B.
Annual Review of Applied Linguistics 17 66-87
[1997]
Vulnerable but invincible: A longitudinal study of resilient children and youth
Werner, E. E.
-
[1982]
Vulnerable but invincible: A Longitudinal study of resilient children and youth
Werner, E. E.
McGraw Hill
[1982]
The resilience factor: Seven essential skills for overcoming life’s inevitable obstacles
Reivich, K.
Broadway Books
[2002]
The resilience factor: Seven essential skills for overcoming life’s inevitable obstacles
Reivich, K.
-
[2002]
The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition
Dörnyei, Z.
Lawrence Erlbaum
[2005]
The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition
Dörnyei, Z.
-
[2005]
The impact of self-concept on language learning
Kim, T. -Y.
Multilingual Matters : 87 ~ 107
[2014]
The impact of self-concept on language learning
Kim, T. -Y.
87-107
[2014]
The handbook of blended learning
Graham, C. R.
Pfeiffer : 3 ~ 21
[2006]
The handbook of blended learning
Graham, C. R.
3-21
[2006]
The construct of resilience : A critical evaluation and guidelines for future work
Luther, S. S.
Child Development 71 : 543 ~ 562
[2000]
The construct of resilience : A critical evaluation and guidelines for future work
Luther, S. S.
Child Development 71 543-562
[2000]
The comparative analysis of motivation, attitudes and selves : The case of English and German in Hungary
Csizér, K.
System 38 : 1 ~ 13
[2010]
The comparative analysis of motivation, attitudes and selves : The case of English and German in Hungary
Csizér, K.
System 38 1-13
[2010]
The L2 motivational self system, L2 anxiety, and motivated behavior : A structural equation modeling approach
Papi, M.
System 38 : 467 ~ 479
[2010]
The L2 motivational self system, L2 anxiety, and motivated behavior : A structural equation modeling approach
Papi, M.
System 38 467-479
[2010]
The L2 Motivational Self System of Korean EFL Students: Cross-grade Survey Analysis
김태영
영어교육 67 (1) : 29 ~ 56
[2012]
The L2 Motivational Self System of Korean EFL Students: Cross-grade Survey Analysis
김태영
영어교육 67 1 29-56
[2012]
The Internal Structure of Foreign Language (L2) Learning Motivation of Korean Learners of English (KLE)
강소여
영어교육연구 24 (2) : 143 ~ 164
[2012]
The Internal Structure of Foreign Language (L2) Learning Motivation of Korean Learners of English (KLE)
강소여
영어교육연구 24 2 143-164
[2012]
Teaching and researching motivation
Dörnyei, Z.
Pearson Education
[2011]
Teaching and researching motivation
Dörnyei, Z.
-
[2001]
Teaching and researching motivation
Dörnyei, Z.
-
[2011]
Social psychology and second language learning: The role of attitude and motivation
Gardner, R. C.
Edward Arnold
[1985]
Social psychology and second language learning: The role of attitude and motivation
Gardner, R. C.
-
[1985]
Reconceptualizing L2 Learning Demotivation from a Vygotskian Activity Theory Perspective
김태영
영어교육 68 (4) : 141 ~ 163
[2013]
Reconceptualizing L2 Learning Demotivation from a Vygotskian Activity Theory Perspective
김태영
영어교육 68 4 141-163
[2013]
Possible selves
Markus, H. R.
American Psychology 41 : 954 ~ 969
[1986]
Possible selves
Markus, H. R.
American Psychology 41 954-969
[1986]
Overcoming the odds: High risk children from birth to adulthood
Werner, E. E.
Cornell University Press.
[1992]
Overcoming the odds: High risk children from birth to adulthood
Werner, E. E.
-
[1993]
Motivational variables in second-language acquisition
Gardner, R. C.
Canadian Journal of Psychology 13 266-272
[1959]
Motivational variables in second language acquisition
Gardner, R. C.
Canadian Journal of Psychology 13 : 266 ~ 272
[1959]
Motivation, language identity and the L2self
Taguchi, T.
Multilingual Matters : 66 ~ 97
[2009]
Motivation, language identity and the L2self
Taguchi, T.
66-97
[2009]
Motivation, language identity and the L2 self
Ryan, S.
Multilingual Matters : 120 ~ 143
[2009]
Motivation, language identity and the L2 self
Dörnyei, Z.
Multilingual Matters : 9 ~ 42
[2009]
Motivation, language identity and the L2 self
Dörnyei, Z.
9-42
[2009]
Motivation, language identity and the L2 self
Ryan, S.
120-143
[2009]
Motivation and vision : An analysis of future L2self images, sensory styles, and imagery capacity across two target languages
Dörnyei, Z.
Language Learning 63 3 437-462
[2013]
Motivation and second language acquisition: The socio-educational model
Gardner, R. C.
-
[2010]
Motivation and second language acquisition
Gardner, R. C.
University of Hawaii Press : 1 ~ 19
[2001]
Motivation and second language acquisition
Gardner, R. C.
1-19
[2001]
Motivation and Vision: An Analysis of Future L2 Self Images, Sensory Styles, and Imagery Capacity across Two Target Languages
Dörnyei, Z.
Language Learning 63 (3) : 437 ~ 462
[2013]
Motivation and Second Language Acquisition: The Socio-Educational Model
Gardner, R. C.
Peter Lang
[2010]
Learners’ stories: Difference and diversity in language learning
Shoaib, A.
22-41
[2004]
Learner's Stories: Difference and Diversity in Language Learning
Shoaib, A.
Cambridge University Press : 22 ~ 41
[2005]
Korean Secondary School Students’ L2 Learning Motivation: Comparing L2 Motivational Self System with Socio-educational Model
김윤경
영어어문교육 18 (1) : 115 ~ 132
[2012]
Korean Secondary School Students’ L2 Learning Motivation: Comparing L2 Motivational Self System with Socio-educational Model
김윤경
영어어문교육 18 1 115-132
[2012]
Ideal L2 Self and Sensitization in L2 Learning Motivation: A Case Study of Two Korean ESL Students
김태영
영어학 10 (2) : 321 ~ 351
[2010]
Ideal L2 Self and Sensitization in L2 Learning Motivation: A Case Study of Two Korean ESL Students
김태영
영어학 10 2 321-351
[2010]
How resilience works
Coutu, D. L.
Harvard Business Review 80 (5) : 46 ~ 55
[2002]
How resilience works
Coutu, D. L.
Harvard Business Review 80 5 46-55
[2002]
Helplessness: On depression, development, and death
Seligman, M.
W. H. Freeman
[1992]
Helplessness: On depression, development, and death
Seligman, M.
-
[1992]
Demotivating and Remotivating Factors in Learning English : A Case of Low Level College Students
정숙경
영어교육 66 (2) : 47 ~ 72
[2011]
Demotivating and Remotivating Factors in Learning English : A Case of Low Level College Students
정숙경
영어교육 66 2 47-72
[2011]
Demotivating Factors in Secondary English Education
김경자
영어교육 64 (4) : 249 ~ 267
[2009]
Demotivating Factors in Secondary English Education
김경자
영어교육 64 4 249-267
[2009]
Children in poverty : Resilience despite risk
Garmezy, N.
Psychiatry 56 (1) : 127 ~ 136
[1993]
Children in poverty : Resilience despite risk
Garmezy, N.
Psychiatry 56 1 127-136
[1993]
Before you flip, consider this
Bergmann, J.
Phi Delta Kappan 94 (2) : 25 ~ 25
[2012]
Before you flip, consider this
Bergmann, J.
Phi Delta Kappan 94 2 25-25
[2012]
Age-related differences in the motivation of learning English as a foreign language : Attitudes, selves, and motivated learning behavior
Kormos, J.
Language Learning 58 2 327-355
[2008]
Age-Related Differences In the Motivation of Learning English as a Foreign Language: Attitudes, Selves and Motivated Learning Behavior
Kormos, J.
Language Learning 58 (2) : 327 ~ 355
[2008]
A structural model for perceptual learning styles, the ideal L2 self, motivated behavior and English proficiency
Kim, T. -Y.
System 46 : 14 ~ 27
[2014]
A structural model for perceptual learning styles, the ideal L2 self, motivated behavior and English proficiency
Kim, T. -Y.
System 46 14-27
[2014]
A Comparative Analysis of Demotivation in Secondary English Classes
김경자
영어어문교육 15 (4) : 75 ~ 94
[2009]
A Comparative Analysis of Demotivation in Secondary English Classes
김경자
영어어문교육 15 4 75-94
[2009]
' 우리나라 중·고등학생의 영어 학습 동기, 탈동기화, 회복탄력성, 영어 성취도'
의 유사주제(
) 논문