우리나라 중·고등학생의 영어 학습 동기, 탈동기화, 회복탄력성, 영어 성취도

논문상세정보
' 우리나라 중·고등학생의 영어 학습 동기, 탈동기화, 회복탄력성, 영어 성취도' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 연속간행물
  • 고생차이
  • 영어학습동기
  • 제2언어 자아
  • 탈동기
  • 회복탄력성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,754 0

0.0%

' 우리나라 중·고등학생의 영어 학습 동기, 탈동기화, 회복탄력성, 영어 성취도' 의 참고문헌

  • 회복탄력성 시련을 행운으로 바꾸는 유쾌한 비밀
    김주환 - [2011]
  • 회복탄력성 검사 지수의 개발 및 타당도 검증
    신우열 한국청소년연구 20 (4) : 105 ~ 131 [2009]
  • 회복탄력성 검사 지수의 개발 및 타당도 검증
    신우열 한국청소년연구 20 4 105-131 [2009]
  • 회복탄력성
    김주환 위즈덤하우스 [2011]
  • 회복력(resilience) 개념 개발
    김혜성 대한간호학회지 28 (2) : 403 ~ 413 [1998]
  • 회복력(resilience) 개념 개발
    김혜성 대한간호학회지 28 2 403-413 [1998]
  • 회고적 에세이를 통해 분석한 우리나라 대학원생들의 영어 학습 동기, 탈동기화, 재동기화 요인
    김태영 사회언어학 21 (1) : 27 ~ 47 [2013]
  • 회고적 에세이를 통해 분석한 우리나라 대학원생들의 영어 학습 동기, 탈동기화, 재동기화 요인
    김태영 사회언어학 21 1 27-47 [2013]
  • 한국 초등학생의 영어 학습 동기와 영어 학업 성취도: 제 2언어 자아, 국제적인 자세, 가족의 지지의 효과
    이연실 현대영어교육 14 (1) : 127 ~ 152 [2013]
  • 한국 초등학생의 영어 학습 동기와 영어 학업 성취도: 제 2언어 자아, 국제적인 자세, 가족의 지지의 효과
    이연실 현대영어교육 14 1 127-152 [2013]
  • 한국 초·중등학생들의 영어 학습동기 및 제 2언어 자아 분석: 정성적 인터뷰 접근법
    김태영 영어학 12 (1) : 67 ~ 99 [2012]
  • 한국 초·중등학생들의 영어 학습동기 및 제 2언어 자아 분석: 정성적 인터뷰 접근법
    김태영 영어학 12 1 67-99 [2012]
  • 한국 중학생의 영어 학습 동기와 탈동기 요인: 상위권 학습자와 하위권 학습자 비교연구
    최덕인 영어영문학연구 39 (2) : 245 ~ 274 [2013]
  • 한국 중학생의 영어 학습 동기와 탈동기 요인: 상위권 학습자와 하위권 학습자 비교연구
    최덕인 영어영문학연구 39 2 245-274 [2013]
  • 한국 중고등학생의 태도와 동기가 영어 학습에 미치는 영향
    이효웅 영어교육 51 (2) : 3 ~ 34 [1996]
  • 학습동기, 학습전략, 학업성취도의 관계: 한국 고등학교 영어학습자의 경우
    위혜정 영어학 10 (4) : 807 ~ 838 [2010]
  • 학습동기, 학습전략, 학업성취도의 관계: 한국 고등학교 영어학습자의 경우
    위혜정 영어학 10 4 807-838 [2010]
  • 탄력성(resilience)의 개념적 이해와 교육적 방안
    홍은숙 특수교육학연구 41 (2) : 45 ~ 67 [2006]
  • 초등학생의 자아탄력성과 부모갈등이 학교생활적응에 미치는 영향: 상급생을 중심으로
    이윤주 상담학연구 5 (2) : 435 ~ 449 [2004]
  • 청소년자활지원관을 이용하는 청소년의 리질리언스
    최윤정 한국청소년연구 15 (2) : 385 ~ 414 [2004]
  • 청소년자활지원관을 이용하는 청소년의 리질리언스
    최윤정 한국청소년연구 15 2 385-414 [2004]
  • 청소년의 탄력성 발달 과정에서 희망과 삶의 의미의 효과
    김택호 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 16 (3) : 465 ~ 490 [2004]
  • 청소년의 탄력성 발달 과정에서 희망과 삶의 의미의 효과
    김택호 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 16 3 465-490 [2004]
  • 자서전적 에세이를 통한 우리나라 학생들의 영어 학습 동기와 탈동기: 회고적 재구성
    김태영 응용언어학 29 (1) : 37 ~ 68 [2013]
  • 자서전적 에세이를 통한 우리나라 학생들의 영어 학습 동기와 탈동기: 회고적 재구성
    김태영 응용언어학 29 1 37-68 [2013]
  • 영어 학습 동기 연구의 최근 경향
    김태영 한국문화사 [2013]
  • 서울 지역 고등학생들의 영어 학습 동기 연구: 거주 지역과 부모의 사회경제적 지위를 중심으로
    홍예리 현대영어영문학 57 (1) : 281 ~ 310 [2013]
  • 서울 지역 고등학생들의 영어 학습 동기 연구: 거주 지역과 부모의 사회경제적 지위를 중심으로
    홍예리 현대영어영문학 57 1 281-310 [2013]
  • 발달과정에서 위험요소에 노출된 유아의 심리적 건강성과 보호요인 분석
    이완정 아동학회지 23 (1) : 1 ~ 16 [2002]
  • 간호대학생의 자아탄력성, 스트레스 대처방식이 대학생활 적응에 미치는 영향
    박진아 간호행정학회지 17 (3) : 267 ~ 276 [2011]
  • 간호대학생의 자아탄력성, 스트레스 대처방식이 대학생활 적응에 미치는 영향
    박진아 간호행정학회지 17 3 267-276 [2011]
  • World Englishes and English-using communities
    Kachru, B. B. Annual Review of Applied Linguistics 17 : 66 ~ 87 [1997]
  • World Englishes and English-using communities
    Kachru, B. B. Annual Review of Applied Linguistics 17 66-87 [1997]
  • Vulnerable but invincible: A longitudinal study of resilient children and youth
    Werner, E. E. - [1982]
  • Vulnerable but invincible: A Longitudinal study of resilient children and youth
    Werner, E. E. McGraw Hill [1982]
  • The resilience factor: Seven essential skills for overcoming life’s inevitable obstacles
    Reivich, K. Broadway Books [2002]
  • The resilience factor: Seven essential skills for overcoming life’s inevitable obstacles
    Reivich, K. - [2002]
  • The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition
    Dörnyei, Z. Lawrence Erlbaum [2005]
  • The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition
    Dörnyei, Z. - [2005]
  • The impact of self-concept on language learning
    Kim, T. -Y. Multilingual Matters : 87 ~ 107 [2014]
  • The impact of self-concept on language learning
    Kim, T. -Y. 87-107 [2014]
  • The handbook of blended learning
    Graham, C. R. Pfeiffer : 3 ~ 21 [2006]
  • The handbook of blended learning
    Graham, C. R. 3-21 [2006]
  • The construct of resilience : A critical evaluation and guidelines for future work
    Luther, S. S. Child Development 71 : 543 ~ 562 [2000]
  • The construct of resilience : A critical evaluation and guidelines for future work
    Luther, S. S. Child Development 71 543-562 [2000]
  • The comparative analysis of motivation, attitudes and selves : The case of English and German in Hungary
    Csizér, K. System 38 : 1 ~ 13 [2010]
  • The comparative analysis of motivation, attitudes and selves : The case of English and German in Hungary
    Csizér, K. System 38 1-13 [2010]
  • The L2 motivational self system, L2 anxiety, and motivated behavior : A structural equation modeling approach
    Papi, M. System 38 : 467 ~ 479 [2010]
  • The L2 motivational self system, L2 anxiety, and motivated behavior : A structural equation modeling approach
    Papi, M. System 38 467-479 [2010]
  • The L2 Motivational Self System of Korean EFL Students: Cross-grade Survey Analysis
    김태영 영어교육 67 (1) : 29 ~ 56 [2012]
  • The L2 Motivational Self System of Korean EFL Students: Cross-grade Survey Analysis
    김태영 영어교육 67 1 29-56 [2012]
  • The Internal Structure of Foreign Language (L2) Learning Motivation of Korean Learners of English (KLE)
    강소여 영어교육연구 24 (2) : 143 ~ 164 [2012]
  • The Internal Structure of Foreign Language (L2) Learning Motivation of Korean Learners of English (KLE)
    강소여 영어교육연구 24 2 143-164 [2012]
  • Teaching and researching motivation
    Dörnyei, Z. Pearson Education [2011]
  • Teaching and researching motivation
    Dörnyei, Z. - [2001]
  • Teaching and researching motivation
    Dörnyei, Z. - [2011]
  • Social psychology and second language learning: The role of attitude and motivation
    Gardner, R. C. Edward Arnold [1985]
  • Social psychology and second language learning: The role of attitude and motivation
    Gardner, R. C. - [1985]
  • Reconceptualizing L2 Learning Demotivation from a Vygotskian Activity Theory Perspective
    김태영 영어교육 68 (4) : 141 ~ 163 [2013]
  • Reconceptualizing L2 Learning Demotivation from a Vygotskian Activity Theory Perspective
    김태영 영어교육 68 4 141-163 [2013]
  • Possible selves
    Markus, H. R. American Psychology 41 : 954 ~ 969 [1986]
  • Possible selves
    Markus, H. R. American Psychology 41 954-969 [1986]
  • Overcoming the odds: High risk children from birth to adulthood
    Werner, E. E. Cornell University Press. [1992]
  • Overcoming the odds: High risk children from birth to adulthood
    Werner, E. E. - [1993]
  • Motivational variables in second-language acquisition
    Gardner, R. C. Canadian Journal of Psychology 13 266-272 [1959]
  • Motivational variables in second language acquisition
    Gardner, R. C. Canadian Journal of Psychology 13 : 266 ~ 272 [1959]
  • Motivation, language identity and the L2self
    Taguchi, T. Multilingual Matters : 66 ~ 97 [2009]
  • Motivation, language identity and the L2self
    Taguchi, T. 66-97 [2009]
  • Motivation, language identity and the L2 self
    Ryan, S. Multilingual Matters : 120 ~ 143 [2009]
  • Motivation, language identity and the L2 self
    Dörnyei, Z. Multilingual Matters : 9 ~ 42 [2009]
  • Motivation, language identity and the L2 self
    Dörnyei, Z. 9-42 [2009]
  • Motivation, language identity and the L2 self
    Ryan, S. 120-143 [2009]
  • Motivation and vision : An analysis of future L2self images, sensory styles, and imagery capacity across two target languages
    Dörnyei, Z. Language Learning 63 3 437-462 [2013]
  • Motivation and second language acquisition: The socio-educational model
    Gardner, R. C. - [2010]
  • Motivation and second language acquisition
    Gardner, R. C. University of Hawaii Press : 1 ~ 19 [2001]
  • Motivation and second language acquisition
    Gardner, R. C. 1-19 [2001]
  • Motivation and Vision: An Analysis of Future L2 Self Images, Sensory Styles, and Imagery Capacity across Two Target Languages
    Dörnyei, Z. Language Learning 63 (3) : 437 ~ 462 [2013]
  • Motivation and Second Language Acquisition: The Socio-Educational Model
    Gardner, R. C. Peter Lang [2010]
  • Learners’ stories: Difference and diversity in language learning
    Shoaib, A. 22-41 [2004]
  • Learner's Stories: Difference and Diversity in Language Learning
    Shoaib, A. Cambridge University Press : 22 ~ 41 [2005]
  • Korean Secondary School Students’ L2 Learning Motivation: Comparing L2 Motivational Self System with Socio-educational Model
    김윤경 영어어문교육 18 (1) : 115 ~ 132 [2012]
  • Korean Secondary School Students’ L2 Learning Motivation: Comparing L2 Motivational Self System with Socio-educational Model
    김윤경 영어어문교육 18 1 115-132 [2012]
  • Ideal L2 Self and Sensitization in L2 Learning Motivation: A Case Study of Two Korean ESL Students
    김태영 영어학 10 (2) : 321 ~ 351 [2010]
  • Ideal L2 Self and Sensitization in L2 Learning Motivation: A Case Study of Two Korean ESL Students
    김태영 영어학 10 2 321-351 [2010]
  • How resilience works
    Coutu, D. L. Harvard Business Review 80 (5) : 46 ~ 55 [2002]
  • How resilience works
    Coutu, D. L. Harvard Business Review 80 5 46-55 [2002]
  • Helplessness: On depression, development, and death
    Seligman, M. W. H. Freeman [1992]
  • Helplessness: On depression, development, and death
    Seligman, M. - [1992]
  • Demotivating and Remotivating Factors in Learning English : A Case of Low Level College Students
    정숙경 영어교육 66 (2) : 47 ~ 72 [2011]
  • Demotivating and Remotivating Factors in Learning English : A Case of Low Level College Students
    정숙경 영어교육 66 2 47-72 [2011]
  • Demotivating Factors in Secondary English Education
    김경자 영어교육 64 (4) : 249 ~ 267 [2009]
  • Demotivating Factors in Secondary English Education
    김경자 영어교육 64 4 249-267 [2009]
  • Children in poverty : Resilience despite risk
    Garmezy, N. Psychiatry 56 (1) : 127 ~ 136 [1993]
  • Children in poverty : Resilience despite risk
    Garmezy, N. Psychiatry 56 1 127-136 [1993]
  • Before you flip, consider this
    Bergmann, J. Phi Delta Kappan 94 (2) : 25 ~ 25 [2012]
  • Before you flip, consider this
    Bergmann, J. Phi Delta Kappan 94 2 25-25 [2012]
  • Age-related differences in the motivation of learning English as a foreign language : Attitudes, selves, and motivated learning behavior
    Kormos, J. Language Learning 58 2 327-355 [2008]
  • Age-Related Differences In the Motivation of Learning English as a Foreign Language: Attitudes, Selves and Motivated Learning Behavior
    Kormos, J. Language Learning 58 (2) : 327 ~ 355 [2008]
  • A structural model for perceptual learning styles, the ideal L2 self, motivated behavior and English proficiency
    Kim, T. -Y. System 46 : 14 ~ 27 [2014]
  • A structural model for perceptual learning styles, the ideal L2 self, motivated behavior and English proficiency
    Kim, T. -Y. System 46 14-27 [2014]
  • A Comparative Analysis of Demotivation in Secondary English Classes
    김경자 영어어문교육 15 (4) : 75 ~ 94 [2009]
  • A Comparative Analysis of Demotivation in Secondary English Classes
    김경자 영어어문교육 15 4 75-94 [2009]