간호과정 교육프로그램이 간호대학생의 비판적 사고성향에 미치는 효과

김혜숙 2015년
논문상세정보
' 간호과정 교육프로그램이 간호대학생의 비판적 사고성향에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 간호과정 교육프로그램.
  • 그룹역동
  • 비판적 사고 성향
  • 우수간호임상사례
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
257 3

0.1%

' 간호과정 교육프로그램이 간호대학생의 비판적 사고성향에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 전문대학 간호학생의 비판적 사고력 증진 수업교육의 효과
    김은주 평생교육 · HRD연구 6 (4) : 119 ~ 136 [2010]
  • 전문대학 간호학생의 비판적 사고력 증진 수업교육의 효과
    김은주 평생교육 · HRD연구 6 4 119-136 [2010]
  • 암전문병원 간호사의 비판적 사고성향, 임상 의사결정능력, 직무만족도에 관한 연구
    정삼출 간호행정학회지 17 (4) : 443 ~ 450 [2011]
  • 암전문병원 간호사의 비판적 사고성향, 임상 의사결정능력, 직무만족도에 관한 연구
    정삼출 간호행정학회지 17 4 443-450 [2011]
  • 소집단 역동을 이용한 간호대학생의 의사소통 훈련프로그램의 효과
    원정숙 동서간호학연구지 14 (2) : 60 ~ 66 [2008]
  • 소집단 역동을 이용한 간호대학생의 의사소통 훈련프로그램의 효과
    원정숙 동서간호학연구지 14 2 60-66 [2008]
  • 문제중심학습(Problem Based Learning)과 주제중심학습(Subjective Based Learning)간의 학습만족도, 비판적 사고성향, 학습태도 및 동기에 대한 비교 연구
    송영아 한국간호교육학회지 14 (1) : 55 ~ 62 [2008]
  • 문제중심학습(Problem Based Learning)과 주제중심학습(Subjective Based Learning)간의 학습만족도, 비판적 사고성향, 학습태도 및 동기에 대한 비교 연구
    송영아 한국간호교육학회지 14 1 55-62 [2008]
  • 대학생의 비판적 사고력, 메타인지, 문제해결력간의 관계 연구
    강승희 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 (3) : 1693 ~ 1708 [2013]
  • 대학생의 비판적 사고력, 메타인지, 문제해결력간의 관계 연구
    강승희 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 3 1693-1708 [2013]
  • 교수학습방법에 따른 3개 간호대학생의 비판적 사고성향과 임상수행능력
    양선희 한국간호교육학회지 15 (2) : 149 ~ 158 [2009]
  • 교수학습방법에 따른 3개 간호대학생의 비판적 사고성향과 임상수행능력
    양선희 한국간호교육학회지 15 2 149-158 [2009]
  • 간호학 학사학위 프로그램 학습성과에 대한 교육요구도
    김옥현 선정주 최은주 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 (5) : 2819 ~ 2839 [2014]
  • 간호학 학사학위 프로그램 학습성과에 대한 교육요구도
    최은주 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 5 2819-2839 [2014]
  • 간호대학생의 학습유형, 비판적 사고성향이 임상수행능력에 미치는 영향
    강양희 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 (5) : 2841 ~ 2853 [2014]
  • 간호대학생의 학습유형, 비판적 사고성향이 임상수행능력에 미치는 영향
    강양희 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 5 2841-2853 [2014]
  • 간호대학생의 전문직 자아개념, 임상실습 만족도, 비판적 사고성향이 임상수행능력에 미치는 영향
    백민자 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 (6) : 3353 ~ 3365 [2013]
  • 간호대학생의 전문직 자아개념, 임상실습 만족도, 비판적 사고성향이 임상수행능력에 미치는 영향
    백민자 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 6 3353-3365 [2013]
  • 간호대학생의 전문직 자아개념, 비판적 사고성향과 임상수행능력에 관한 연구
    신경아 기본간호학회지 19 (1) : 46 ~ 56 [2012]
  • 간호대학생의 전문직 자아개념, 비판적 사고성향과 임상수행능력에 관한 연구
    신경아 기본간호학회지 19 1 46-56 [2012]
  • 간호대학생의 임상수행능력 구조모형
    정선영 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 6 3333-3352 [2013]
  • 간호대학생의 임상수행능력 구조모형
    정선영 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 (6) : 3333 ~ 3352 [2013]
  • 간호대학생의 비판적 사고성향, 문제해결과정 정도 및 아동간호시뮬레이션 기반 임상수행능력
    김성희 Child Health Nursing Research 20 (4) : 294 ~ 303 [2014]
  • 간호대학생의 비판적 사고성향, 문제해결과정 정도 및 아동간호시뮬레이션 기반 임상수행능력
    김성희 Child Health Nursing Research 20 4 294-303 [2014]
  • 간호대학생의 비판적 사고 성향에 관한 연구
    윤진 간호행정학회지 14 (2) : 159 ~ 166 [2008]
  • 간호대학생에 팀기반 학습 적용의 효과
    한수정 디지털융복합연구 11 (11) : 595 ~ 602 [2013]
  • 간호대학생에 팀기반 학습 적용의 효과
    한수정 디지털융복합연구 11 11 595-602 [2013]
  • 간호대학 학생의 비판적 사고성향에 관한 조사연구
    양승애 성인간호학회지 16 (1) : 156 ~ 165 [2004]
  • 간호대학 학생의 비판적 사고성향에 관한 조사연구
    양승애 성인간호학회지 16 1 156-165 [2004]
  • 간호대학 4학년 학생의 학습유형에 따른 응급상황관리 시뮬레이션 교육의 효과
    허혜경 한국콘텐츠학회 논문지 14 (3) : 314 ~ 327 [2014]
  • 간호대학 4학년 학생의 학습유형에 따른 응급상황관리 시뮬레이션 교육의 효과
    허혜경 한국콘텐츠학회 논문지 14 3 314-327 [2014]
  • Self-directed learning readiness, critical thinking skill, and self esteem in nursing students studying through problem based learning
    Arpanantikul, M. Thai Journal of Nursing Research 10 (1) : 59 ~ 72 [2006]
  • Self-directed learning readiness, critical thinking skill, and self esteem in nursing students studying through problem based learning
    Arpanantikul, M. Thai Journal of Nursing Research 10 1 59-72 [2006]
  • Relationship between selected discourse strategies and student critical thinking, the clinical post-conference
    Rossignol, M. Journal of Nursing Education 36 (10) : 467 ~ 475 [1997]
  • Relationship between selected discourse strategies and student critical thinking, the clinical post-conference
    Rossignol, M. Journal of Nursing Education 36 10 467-475 [1997]
  • Promoting curriculum choices: critical thinking and clinical judgment skill development in baccalaureate nursing students
    Mann, J. W. University of Kansas [2010]
  • Promoting curriculum choices: critical thinking and clinical judgment skill development in baccalaureate nursing students
    Mann, J. W. [2010]
  • Handbook for accreditation of nursing education 2012
  • Handbook for accreditation of nursing education 2012
  • Factors associated with critical thinking among nurses
    Howenstein, M. A. The Journal of Continuing Education in Nursing 27 (3) : 100 ~ 103 [1996]
  • Factors associated with critical thinking among nurses
    Howenstein, M. A. The Journal of Continuing Education in Nursing 27 3 100-103 [1996]
  • Externalizing the critical thinking in knowledge development and clinical judgment
    Facione, N. C. Nursing Outlook 44 (3) : 129 ~ 136 [1996]
  • Externalizing the critical thinking in knowledge development and clinical judgment
    Facione, N. C. Nursing Outlook 44 3 129-136 [1996]
  • Effects of PBL(problem-based learning) on self-directed learning and critical thinking disposition of nursing students
    Bae, Y. S. The Journal of Korean Academic Society of Nursing Education 11 (2) : 184 ~ 190 [2005]
  • Effects of PBL(problem-based learning) on self-directed learning and critical thinking disposition of nursing students
    Bae, Y. S. The Journal of Korean Academic Society of Nursing Education 11 2 184-190 [2005]
  • Effectiveness of web-based animated pedagogical agents: facilitating critical thinking of nursing students
    Morey, D. J. Capella University [2008]
  • Effectiveness of web-based animated pedagogical agents: facilitating critical thinking of nursing students
  • Development of critical thinking skill test on nursing students
    Yoo, S. Y. Catholic University [2013]
  • Development of critical thinking skill test on nursing students
    Yoo, S. Y. [2013]
  • Development of an instrument for the measurement of critical thinking disposition-in nursing
    Yoon, J [2004]
  • Development of an instrument for the measurement of critical thinking disposition in nursing
    Yoon, J. Catholic University [2004]
  • Development and effects of the evidence-based practice education program for undergraduate nursing students
    Kim, J. S. Kyeongsang National University [2014]
  • Development and effects of the evidence-based practice education program for undergraduate nursing students
    Kim, J. S. [2014]
  • Development and effects of team-based learning program on enhance of communication competence for nursing students
    Cho, Y. H. Chosun University [2014]
  • Development and effects of team-based learning program on enhance of communication competence for nursing students
    Cho, Y. H. [2014]
  • Development and effects of simulation learning program on enhance of satisfaction of learning, clinical competency, critical thinking disposition of nursing students
    Ha, Y. J. The Korean Academy of Business Administration 2013 (3) : 187 ~ 196 [2013]
  • Development and effects of simulation learning program on enhance of satisfaction of learning, clinical competency, critical thinking disposition of nursing students
    Ha, Y. J. 2013 3 187-196 [2013]
  • Critical thinking and clinical judgment skill development in baccalaureate nursing students
    Mann, J. Kansas Nurse 87 (1) : 26 ~ 31 [2012]
  • Critical thinking and clinical judgment skill development in baccalaureate nursing students
    Mann, J. Kansas Nurse 87 1 26-31 [2012]
  • Concept-mapping as a teaching method to facilitate critical thinking in nursing education: a review of the literature
    Chabeli, M. M. Journal of Interdisciplinary Health Science 15 (1) : 70 ~ 76 [2010]
  • Concept-mapping as a teaching method to facilitate critical thinking in nursing education: a review of the literature
    Chabeli, M. M. Journal of Interdisciplinary Health Science 15 1 70-76 [2010]
  • Concept mapping : does it improve critical thinking ability in practical nursing students?
    Maneval, R. E. Nurse Education Perspectives 32 (4) : 229 ~ 233 [2011]
  • Concept mapping : does it improve critical thinking ability in practical nursing students?
    Maneval, R. E. Nurse Education Perspectives 32 4 229-233 [2011]
  • Clinical exemplars to recognize excellence in nursing practice
    Harvey, C. V. Orthopedic Nurse 13 (4) : 45 ~ 53 [1994]
  • Clinical exemplars to recognize excellence in nursing practice
    Harvey, C. V. Orthopedic Nurse 13 4 45-53 [1994]
  • Chapter 12. Teaching strategies to facilitate nursing students' critical thinking
    Hoffman, J. J. Annual Review of Nursing Education 6 : 225 ~ 236 [2008]
  • Chapter 12. Teaching strategies to facilitate nursing students' critical thinking
    Hoffman, J. J. Annual Review of Nursing Education 6 225-236 [2008]
  • Applying evidence in practice through small-group learning: a qualitative exploration of success
    Kelly, D. R. Quality in Primary Care 15 (2) : 93 ~ 99 [2007]
  • Applying evidence in practice through small-group learning: a qualitative exploration of success
    Kelly, D. R. Quality in Primary Care 15 2 93-99 [2007]
  • A study on the critical thinking disposition and clinical competency of nursing students
    Cho, H. S. The Journal of Korean Academic Society of Nursing Education 11 (2) : 222 ~ 231 [2005]
  • A study on the critical thinking disposition and clinical competency of nursing students
    Cho, H. S. The Journal of Korean Academic Society of Nursing Education 11 2 222-231 [2005]