관광스토리텔링과 관광경험만족의 관계에서 공유가치의 매개효과

논문상세정보
' 관광스토리텔링과 관광경험만족의 관계에서 공유가치의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 갈맷길.
  • 공유가치
  • 관광경험만족
  • 관광스토리텔링
  • 슬로우 투어리즘
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 관광스토리텔링과 관광경험만족의 관계에서 공유가치의 매개효과' 의 참고문헌

  • 창조관광자원으로서 걷는 길 사업의 의미와 과제
    김도형 한국도시지리학회지 16 1 145-164 [2013]
  • 지역축제의 체험요인이 관광객의 지각된 가치와 만족도 및 행동의도에 미치는 영향
    서철현 Journal of The Korean Data Analysis Society 14 1 435-450 [2012]
  • 쇼핑관광객의 지각된 쇼핑몰 속성이 쇼핑가치, 만족 및 행동의도에 미치는 영향 - 김해 및 여주 아울렛을 중심으로 -
    오송대 Journal of The Korean Data Analysis Society 12 1 523-537 [2010]
  • 소셜 미디어에서 참여혜택과 온라인 정체성을 통한 여행정보 공유에 관한 연구
    정남호 관광연구 27 5 479-499 [2012]
  • 문화관광해설서비스와 관광객 만족, 충성도 간 인과관계
    박창규 관광레저연구 24 3 5-23 [2012]
  • 문화관광자원의 매력속성, 자원해설, 관광만족간의 영향관계
    김계섭 관광연구 19 1 247-272 [2004]
  • 문화관광을 통한 창조적 농촌가꾸기 전략 - 일본 나가노현(長野県) 오부세마치(小布施町)를 중심으로-
    강신겸 문화경제연구 13 1 85-106 [2010]
  • 문화 이벤트를 통한 국가 브랜드 이미지 제고 방안에 관한 연구
    이도훈 기초조형학연구 7 4 469-481 [2006]
  • 도입기 브랜드 포지셔닝의 강화 : 시각적 스토리텔링을 활용한 브랜드 아이덴티티 구축 관점
    송고운 디자인학연구 20 5 51-66 [2007]
  • 관광지 스토리텔링에 따른 관광경험 만족도 및 충성도
    송래헌 호텔관광연구 13 2 55-65 [2011]
  • 관광의 심리적 체험이 관광 만족도에 미치는 영향
    허정옥 Journal of The Korean Data Analysis Society 7 1 181-194 [2005]
  • 관광스토리텔링의 중요요소에 따른관광지 러브마크(Love Mark) 기대에 관한 연구
    양정임 관광학연구 34 5 155-176 [2010]
  • 관광목적지로서 부산 갈맷길에 적용한 관광스토리텔링의 개념적 구성요인에 관한 연구
    최욱희 동북아 문화연구 1 37 49-62 [2013]
  • 관광객과 지역주민의 축제참여동기와 만족에 관한 연구 -춘천마임축제를 중심으로-
    김영표 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 1 517-528 [2013]
  • Trust and breach of psychological contrast
    Robinson, S. L. Administrative Science Quarterly 41 574-599 [1996]
  • Tourists's images of a destination: an alternative analysis
    Dann, G. Journal of Travel and Tourism Marketing 5 1-2 41-55 [1996]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statical considerations
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 6 1173-1182 [1986]
  • The Study on the Relationship between Sense of Place by Storytelling and Composition Factors of Tourism Experience
    Kim, D. K. [2010]
  • The Leader's Guide to Storytelling
    Denning, S. - [2011]
  • The Influence of Storytelling Factors on the Planning of Culture and Tourism Festival and Its Effect
    Lee, H. W. [2007]
  • Storytelling adaptation for on-line destination marketing, Log-In Tourism 2006
    Gretzel, U. - [2006]
  • Mindful visitors:Heritage and tourism
    Moscardo,G Annals of Tourism Research 23 2 376-397 [1996]
  • Leisure needs and vacation satisfaction
    Lounsbury, W. Leisure Science: An Interdisciplinary Journal 14 2 105-119 [1992]
  • Leisure experience on a planned festival
    Ko, D. W. Korean Journal of Consumer and Advertising Psychology 1 2 187-203 [2000]
  • Knowledge management and process innovation: the knowledge transformation path in Samsung SDI
    Jang, S. W. Journal of Knowledge Management 6 5 479-485 [2002]
  • Interpreting the Environment
    Sharpe, G. W. - [1982]
  • Interpreting our Heritage
    Tilden, F. - [1997]
  • Human naturally share knowledge by telling stories. This is a form of knowledge exchange we engage in right from early childhood, and over time we learn to recall, order and organize our experiences as stories
    Singh, P. - [2003]
  • Determinants Affecting Job Satisfaction/Dissatisfaction of Cultural & Tourism Guide according to Herzberg's Two Factor Theory: Application of Canonical Correlation Analysis
    Lee, S. J. [2008]
  • Destination in change : The transformation process of tourist destination
    Saarinen, J. Tourist Studies 4 2 161-179 [2004]
  • Brand Strategy of Tourism Product
    Oh, I. K. - [2010]