유통업에서 날씨정보를 활용한 상품별 매출 예측 방안에 관한 연구

논문상세정보
' 유통업에서 날씨정보를 활용한 상품별 매출 예측 방안에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 더빈-왓슨 통계량
  • 추세분석
  • 코크란-오커트 변환.
  • 회귀모형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
108 0

0.0%

' 유통업에서 날씨정보를 활용한 상품별 매출 예측 방안에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 의류매장에서 날씨가 기업의 매출액에 미치는 영향에 관한 연구
    이용기 Journal of The Korean Data Analysis Society 13 (1) : 491 ~ 503 [2011]
  • 의류매장에서 날씨가 기업의 매출액에 미치는 영향에 관한 연구
    이용기 Journal of The Korean Data Analysis Society 13 1 491-503 [2011]
  • 대형마트 서비스품질이 고객신뢰와 고객충성도에 미치는 영향
    서명선 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 (1) : 471 ~ 487 [2013]
  • 대형마트 서비스품질이 고객신뢰와 고객충성도에 미치는 영향
    서명선 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 1 471-487 [2013]
  • 대형 할인점 매출 데이터를 이용한 구매력 지도 작성에 관한 연구
    김기환 Journal of The Korean Data Analysis Society 10 (1) : 223 ~ 234 [2008]
  • 대형 할인점 매출 데이터를 이용한 구매력 지도 작성에 관한 연구
    김기환 Journal of The Korean Data Analysis Society 10 1 223-234 [2008]
  • 날씨가 주식시장에 미치는 영향
    임순례 Journal of The Korean Data Analysis Society 11 (1) : 457 ~ 468 [2009]
  • 날씨가 주식시장에 미치는 영향
    임순례 Journal of The Korean Data Analysis Society 11 1 457-468 [2009]
  • 날씨가 기업 매출에 미치는 영향과 날씨 마케팅 예산의 최적 할당에 관한 연구
    주경희 한국경영과학회지 38 (1) : 153 ~ 181 [2013]
  • 날씨가 기업 매출에 미치는 영향과 날씨 마케팅 예산의 최적 할당에 관한 연구
    주경희 한국경영과학회지 38 1 153-181 [2013]
  • The impacts of climate on retailing in the UK with particular reference to the anomalously hot summer of 1995
    Agnew, M. International Journal of Climatology 19 (13) : 1493 ~ 1507 [1999]
  • The impacts of climate on retailing in the UK with particular reference to the anomalously hot summer of 1995
    Agnew, M. International Journal of Climatology 19 13 1493-1507 [1999]
  • The effect of weather on consumer spending
    Murray, K. B. Journal of Retailing and Consumer Services 17 (6) : 512 ~ 520 [2010]
  • The effect of weather on consumer spending
    Murray, K. B. Journal of Retailing and Consumer Services 17 6 512-520 [2010]
  • The association between daily weather and daily shopping patterns
    Parsons, A. G. Australasian Marketing Journal 9 (2) : 78 ~ 84 [2001]
  • The association between daily weather and daily shopping patterns
    Parsons, A. G. Australasian Marketing Journal 9 2 78-84 [2001]
  • Regression analysis by example
    Chatterjee, S. Wiley [2000]
  • Regression Analysis by Example
    Chatterjee, S. - [2012]
  • Impact of situational variables and demographic attributes in two seasons on purchase behavior
    Roslow, S. European Journal of Marketing 34 (9/10) : 1167 ~ 1180 [2000]
  • Impact of situational variables and demographic attributes in two seasons on purchase behavior
    Roslow, S. European Journal of Marketing 34 9/10 1167-1180 [2000]
  • A Study on Usage of Weather Information for Retail Marketing
    Kim, M. Korea University [2014]
  • A Study on Usage of Weather Information for Retail Marketing
    Kim, M. [2014]