관광기념품 태도에 대한 세분시장별 관광지회상, 관광만족도 및 행동의도 연구

논문상세정보
' 관광기념품 태도에 대한 세분시장별 관광지회상, 관광만족도 및 행동의도 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 관광기념품태도
  • 관광만족도
  • 관광지회상
  • 시장세분화.
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
45 0

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' 관광기념품 태도에 대한 세분시장별 관광지회상, 관광만족도 및 행동의도 연구' 의 참고문헌

  • 컨벤션목적지 브랜드경험에 따른 시장세분화 연구
    김기현 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 2 887-897 [2014]
  • 지역특화관광기념품산업의 현황 및 파급효과 분석
    모성은 한국지역경제연구 8 2 83-105 [2010]
  • 외국인 관광객의 문화관광기념품 구매 결과를 이용한 디자인선호도 연구- 서울 인사동 문화관광기념품 판매결과를 중심으로 -
    김은평 한국과학예술포럼 15 103-114 [2014]
  • 스마트폰 관광정보 이용에 대한 관광성과 및 후속태도
    유예경 Journal of The Korean Data Analysis Society 14 4 2245-2254 [2012]
  • 부산시 방문 일본인 관광객의 관광기념품 구매속성과 만족도에 관한 연구
    김현지 Journal of The Korean Data Analysis Society 9 2 915-929 [2007]
  • 레이저 조각을 활용한 관광기념품 디자인 개발 연구
    김종렬 조형디자인연구 15 3 169-190 [2012]
  • 대응분석을 활용한 제주방문 중국인 관광객의 관광기념품 선택속성
    고미영 동북아관광연구 7 1 111-131 [2011]
  • 관광지 특성, 개인적 의미와 기념품 선택 속성 간의 관계에 관한 연구
    조용현 관광학연구 31 3 77-96 [2007]
  • 관광스토리텔링과 관광경험만족의 관계에서 공유가치의 매개효과 - 부산 갈맷길을 대상으로 -
    최욱희 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 3 1515-1525 [2014]
  • The souvenir : messenger of the extraordinary
    Gordon, B. Journal of Popular Culture 20 135-146 [1986]
  • The psychological and social origins of autobiographical memory
    Nelson, K. Psychological Science 4 7-14 [1993]
  • Symbolic significance of textile crafts for tourism
    Littrell, M. -A. Annals of Tourism Research 17 2 228-245 [1990]
  • Structural relationships between self-esteem and travel experience based on travel experience involvement
  • Souvenirs and tourism styles
    Littrell, M. -A. Journal of Travel Research 33 1 3-11 [1994]
  • Souvenir-purchase of women tourists
    Anderson, L. -F. Annals of Tourism Research 22 2 328-348 [1995]
  • Souvenir buying intentions for self versus others
    Kim, S. -Y. Annals of Tourism Research 28 3 638-657 [2001]
  • Models for recall and recognition
    Raaijmakers, J. -W. Annual Review of Psychology 43 205-234 [1992]
  • Leisure needs and vacation satisfaction
    Lounsbury, W. Leisure Science : An Interdisciplinary Journal 14 2 105-119 [1992]
  • Leisure experience on a planned festival
    Ko, D. W. Korean Journal of Consumer and Advertising Psychology 1 2 187-203 [2000]
  • A study on travel souvenir competitiveness
    Go, H. -S. Journal of Cultural Tourism 4 2 143-159 [2002]
  • A study on preference of tourists' souvenir and its development
    Choi, S. -D. Journal of Tourism Industry 12 13-26 [2000]
  • A study on foreign tourists` recognition of the characteristics of tourist souvenirs at cultural tourist sites -focusing on the three major palaces in Seoul-
    Kim, T. -H. 91-112 [2012]
  • A study on culture tourism festival souvenir purchase behavior
    Park, S. -J. Journal of Travel Study 32 1 25-42 [2011]
  • A structural model for souvenir consumption, travel activities, and tourist demographics
    Swanson, K. Journal of Travel Research 42 4 372-380 [2004]