입학전형유형에 따른 전형요소 및 신입생 특성 분석

논문상세정보
' 입학전형유형에 따른 전형요소 및 신입생 특성 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • gpa
  • kruskal-wallishtest.
  • 전형유형별 특성
  • 중다회귀분석
  • 카이제곱 검정
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
112 5

0.0%

' 입학전형유형에 따른 전형요소 및 신입생 특성 분석' 의 참고문헌

  • 특수목적 고등학교 대입 수험생의 입시스트레스, 자기효능감, 스트레스반응
    최은정 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 (1) : 523 ~ 535 [2014]
  • 특수목적 고등학교 대입 수험생의 입시스트레스, 자기효능감, 스트레스반응
    최은정 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 1 523-535 [2014]
  • 대학입학 전형에 따른 학업성취도 분석 - 2009학년도 부경대학교를 대상으로 -
    강성우 Journal of The Korean Data Analysis Society 12 (4) : 2105 ~ 2115 [2010]
  • 대학입학 전형에 따른 학업성취도 분석 - 2009학년도 부경대학교를 대상으로 -
    강성우 Journal of The Korean Data Analysis Society 12 4 2105-2115 [2010]
  • 경로분석을 이용한 입시전형요소 및 GPA와 취업률의 상관성에 관한 연구
    윤옥수 Journal of The Korean Data Analysis Society 17 1 207-217 [2015]
  • Status and status of elementary school achievement assessment
    Kim, J. C. The Korean Statistical Society Conference Proceeding [2000]
  • Status and status of elementary school achievement assessment
    Kim, J. C. - [2000]
  • Social trends in academic achievement assessment
    Chae, S. H. Education Square 12 : 8 ~ [2000]
  • Social trends in academic achievement assessment
    Chae, S. H. Education Square 12 8- [2000]
  • Narrative studies at the university adapting experience of freshman by admissions officer
    Kang, K. S. The Journal of Korean Educational Idea 26 (1) : 1 ~ 35 [2012]
  • D 대학의 입학사정관제 합격생들의 학교 충성도 연구
    강창완 Journal of The Korean Data Analysis Society 17 2 767-774 [2015]
  • Admissions officer system support plan for the advancement typical admissions(draft)
  • Admissions officer system support plan for the advancement typical admissions(draft)
  • A study on the correlations between selection elements for university admission and GPA
    Shin, J. S. The Journal of Education Research 22 : 225 ~ 239 [2005]
  • A study on the correlations between selection elements for university admission and GPA
    Shin, J. S. The Journal of Education Research 22 225-239 [2005]