임상간호사의 성찰적 사고 수준과 성찰 조건이 간호역량에 미치는 영향

논문상세정보
' 임상간호사의 성찰적 사고 수준과 성찰 조건이 간호역량에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 간호사.
  • 간호역량
  • 성찰
  • 성찰적 사고
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
413 1

0.0%

' 임상간호사의 성찰적 사고 수준과 성찰 조건이 간호역량에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 임상간호사의 재직의도에 영향을 미치는 요인
    이내영 Journal of The Korean Data Analysis Society 14 3 1479-1491 [2012]
  • 임상간호사의 감정노동, 소진 및 이직의도에 관한 연구
    김진현 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 3 1653-1667 [2014]
  • 일반병동 간호사의 간호역량평가 도구 개발
    강윤숙 간호행정학회지 14 3 219-228 [2008]
  • 일 종합전문요양기관 간호사의 핵심역량 도출 및 근무지 특성별 중요도 인식 비교
    성영희 간호행정학회지 12 1 76-93 [2006]
  • 웹 기반 문제중심학습에 대한 학습자의 인식, 성찰수준, 학습활동에 관한 연구 - 간호학 대학원 학생을 중심으로 -
    이선옥 한국간호교육학회지 15 2 194-204 [2009]
  • 성찰일지에 기초한 간호학생의 문제중심학습 경험
    황선영 Journal of Korean Academy of Nursing 35 1 65-76 [2005]
  • 병원에서의 간호관리역량 교육요구도
    이태화 간호행정학회지 12 1 113-121 [2006]
  • 반성적 교사교육의 허(虛)와 실(實)
    서경혜 한국교원교육연구 22 3 307-332 [2005]
  • 간호역량 군집 유형에 따른 성찰 수준, 팀학습 분위기 및 학습조직 구축정도 비교
    김희영 간호행정학회지 19 2 282-291 [2013]
  • 간호사의 학습지향성이 자기효능감과 직무만족도에 미치는 영향
    이경희 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 3 1669-1683 [2014]
  • 간호사의 임상 의사결정능력 영향 요인 - 비판적 사고 성향을 중심으로 -
    박승미 Journal of Korean Academy of Nursing 37 6 863-871 [2007]
  • 간호사의 간호역량이 직무만족과 간호업무성과에 미치는 영향
    하나선 간호행정학회지 16 3 286-294 [2010]
  • 간호사의 간호역량과 관련요인 분석
    장연희 임상간호연구 12 1 7-19 [2006]
  • Transformative dimension of adult learning
    Mezirow, J. - [1991]
  • The reflective practitioners: how practitioners think in action
    Schӧn, D. A. - [1983]
  • The reflective learning continuum; reflecting on reflection
    Peltier, J. W. Journal of Marketing Education 27 250-263 [2005]
  • The development of a scale to measure personal reflection in medical practice and education
    Aukes, L. C. Medical Teacher 29 2-3 177-182 [2007]
  • Reflections on the role of the nursing development facilitator in clinical supervision and reflective practice
    Maggs, C. International Journal of Nursing Practice 6 192-195 [2000]
  • Reflection, the way to professional development?
    Gustafsson, C. Journal of Clinical Nursing 13 271-280 [2004]
  • On critical reflection
    Mezirow, J. Adult Education Quarterly 48 185-198 [1998]
  • Identifying and transforming dysfunctional nurse-nurse relationships through reflective practice and action research
    Taylor, B. International Journal of Nursing Practice 7 406-413 [2001]
  • How we think: a restatement of the relation of reflective thinking to the education process
    Deway, J. - [1933]
  • Educating the reflective teacher : An essay review of two books by Donald Schön
    Munby, H. Journal of Curriculum Studies 21 1 71-80 [1989]
  • Development of a questionnaire to measure the level of reflective thinking
    Kember, D. Assessment and Evaluation in Higher Education 25 4 382-295 [2000]
  • Assessing the level of student reflection from reflective journals
    Wong, F. K. Y. Journal of Advanced Nursing 22 48-57 [1995]
  • Appraising and assessing reflection in students' writing on a structured worksheet
    Pee, B. Medical Education 36 575-585 [2002]
  • An appraisal of medical students' reflection-in-learning
    Sobral. D. T. Medical Education 34 182-187 [2000]
  • A study on establishment of clinical career development model of nurses
    Jang, K. S. [2000]