대학생의 학습전략과 학업성취도의 관계분석

이지은 2015년
논문상세정보
' 대학생의 학습전략과 학업성취도의 관계분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • gpa
  • list.
  • 대학생
  • 학습 전략
  • 학업성취도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,631 2

0.0%

' 대학생의 학습전략과 학업성취도의 관계분석' 의 참고문헌

  • 한국 대학생들의 자기조절동기, 학업정서 및 인지적 자기조절 학습전략 사용 간의 경로 탐색 연구
    김현진 교육심리연구 25 (3) : 693 ~ 716 [2011]
  • 한국 대학생들의 자기조절동기, 학업정서 및 인지적 자기조절 학습전략 사용 간의 경로 탐색 연구
    김현진 교육심리연구 25 3 693-716 [2011]
  • 학업 저성취 대학생의 자기결정성 및 스트레스 대처전략 증진 집단상담 프로그램 효과 연구
    주영아 학습자중심교과교육연구 13 (2) : 85 ~ 115 [2013]
  • 학업 저성취 대학생의 자기결정성 및 스트레스 대처전략 증진 집단상담 프로그램 효과 연구
    주영아 학습자중심교과교육연구 13 2 85-115 [2013]
  • 박사
  • 전문대학 교과 연계형 학습공동체 수업에서의 상호작용 및 학습전략에 관한 문화기술적 연구
    김진실 농업교육과 인적자원개발 38 4 161-185 [2006]
  • 저성취 학습부진아동을 위한 학습전략 프로그램에 대한 분석적 고찰
    신종호 아시아교육연구 3 1 63-88 [2002]
  • 의과대학 및 의학전문대학원 학생의 학습전략과 학업성취도 관계
    신홍임 Korean Journal of Medical Education 22 (3) : 197 ~ 204 [2010]
  • 의과대학 및 의학전문대학원 학생의 학습전략과 학업성취도 관계
    신홍임 Korean Journal of Medical Education 22 3 197-204 [2010]
  • 원격대학원 온라인 수업의 학습참여도, 학업성취도, 및 학습만족도에 미치는 학습자 관련 변인원격대학원 온라인 수업의 학습참여도, 학업성취도, 및 학습만족도에 미치는 학습자 관련 변인
    유평준 교육정보미디어연구 9 4 229-267 [2003]
  • 성인학습자의 학업성취도에 영향을 미치는 변인에 관한 연구
    문미란 조성연 교육학연구 45 (2) : 121 ~ 149 [2007]
  • 성인학습자의 학업성취도에 영향을 미치는 변인에 관한 연구
    조성연 교육학연구 45 2 121-149 [2007]
  • 대학에서의 효과적인 학습 전략에 대한 교수와 학생의 인식 차이
    정은이 아시아교육연구 12 1 1-19 [2011]
  • 대학생의 핵심역량과 학업성취도 관계성에 대한 분석연구
    이장익 직업교육연구 31 (2) : 227 ~ 246 [2012]
  • 대학생의 핵심역량과 학업성취도 관계성에 대한 분석연구
    이장익 직업교육연구 31 2 227-246 [2012]
  • 대학생의 학업성취도와 그 영향요인들 간의 인과관계 분석
    신정철 교육행정학연구 26 (1) : 287 ~ 313 [2008]
  • 대학생의 학업성취도와 그 영향요인들 간의 인과관계 분석
    신정철 교육행정학연구 26 1 287-313 [2008]
  • 대학생의 학습전략이 학업성취도에 미치는 영향
    김연희 열린교육연구 19 (3) : 177 ~ 196 [2011]
  • 대학생의 학습전략이 학업성취도에 미치는 영향
    김연희 열린교육연구 19 3 177-196 [2011]
  • 대학생의 사회적 지원, 성격, 자기효능감, 학업성취가 주관적 안녕감에 미치는 영향
    임미향 청소년학연구 14 (5) : 255 ~ 283 [2007]
  • 대학생의 사회적 지원, 성격, 자기효능감, 학업성취가 주관적 안녕감에 미치는 영향
    임미향 청소년학연구 14 5 255-283 [2007]
  • 대학생의 비판적 사고성향과 생애핵심능력과의 관계
    이현주 Journal of The Korean Data Analysis Society 14 (3) : 1535 ~ 1549 [2012]
  • 대학생의 비판적 사고성향과 생애핵심능력과의 관계
    이현주 Journal of The Korean Data Analysis Society 14 3 1535-1549 [2012]
  • 대학생을 위한 자기주도적 학습전략 프로그램의 개발 및 효과
    한순미 아시아교육연구 7 (3) : 1 ~ 30 [2006]
  • 대학교육에서 대학생 중심의 교수설계를 위한 최우수 학습자의 학습특성 및 학습전략 탐색
    이혜정 교육공학연구 27 (1) : 1 ~ 35 [2011]
  • 대학교육에서 대학생 중심의 교수설계를 위한 최우수 학습자의 학습특성 및 학습전략 탐색
    이혜정 교육공학연구 27 1 1-35 [2011]
  • 교직이수 대학생의 학년과 성별에 따른 비판적 사고 기능과 사고성향의 차이
    강승희 Journal of The Korean Data Analysis Society 11 (4) : 2219 ~ 2232 [2009]
  • 교직이수 대학생의 학년과 성별에 따른 비판적 사고 기능과 사고성향의 차이
    강승희 Journal of The Korean Data Analysis Society 11 4 2219-2232 [2009]
  • 간호대학생의 학습유형, 비판적 사고성향이 임상수행능력에 미치는 영향
    강양희 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 (5) : 2841 ~ 2853 [2014]
  • 간호대학생의 학습유형, 비판적 사고성향이 임상수행능력에 미치는 영향
    강양희 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 5 2841-2853 [2014]
  • 간호대학생의 문제해결능력 영향요인
    김동희 Journal of The Korean Data Analysis Society 14 (3) : 1551 ~ 1563 [2012]
  • 간호대학생의 문제해결능력 영향요인
    김동희 Journal of The Korean Data Analysis Society 14 3 1551-1563 [2012]
  • Was ist guter Unterricht?
    Meyer, H. Samwooban [2004]
  • Was ist guter Unterricht?
    Meyer, H. - [2004]
  • The role of study skills in graduate-level educational research courses
    Onwuegbuzie, A. J. Journal of Educational Research 94 : 238 ~ 246 [2001]
  • The role of study skills in graduate-level educational research courses
    Onwuegbuzie, A. J. Journal of Educational Research 94 238-246 [2001]
  • The promise and perils of self-regulated study
    Kornell, N. Psychonomic Bulletin & Review 6 : 219 ~ 224 [2007]
  • The promise and perils of self-regulated study
    Kornell, N. Psychonomic Bulletin & Review 6 219-224 [2007]
  • Teaching. International Bureau of Education (Ed.):Educational Practices Series
  • Teaching and learning in the college classroom: a review of the research literature (Vol. 86)
    McKeachie, W. J. University of Michigan Press [1986]
  • Teaching and learning in the college classroom: a review of the research literature (Vol. 86)
  • Seven principles for good practice in undergraduate education.
    Chickering, A. W. AAHE Bulletin 3 7- [1987]
  • Seven principles for good practice in undergraduate education
    Chickering, A. W. AAHE Bulletin 3 : 7 ~
  • Self-regulated learning : monitoring learning from text
    Pressley, M. Educational Psychologist 25 1 19-33 [1990]
  • Self-regulated learning : Monitoring learning from text
    Pressley, M. Educational Psychologist 25 (1) : 19 ~ 33 [1990]
  • Self-recording during group instruction : effects on attention to task
    Hallahan, D. P. Learning Disability Quarterly 4 : 407 ~ 413 [1981]
  • Self-recording during group instruction : effects on attention to task
    Hallahan, D. P. Learning Disability Quarterly 4 407-413 [1981]
  • Relationships between e-learning strategies and learning achievement?
    Lee, I. Journal of Educational Technology 18 (2) : 51 ~ 68 [2002]
  • Productivity in the workplace: The role of self-directed learning and the implications for human resource management
    Guglielmino, L. M. International Journal of Human Resource Development and Management 8 4 293-305 [2008]
  • Productivity in the workplace : the role of self-directed learning and the implications for human resource management
    Guglielmino, L. M. International Journal of Human Resource Development and Management 8 (4) : 293 ~ 305 [2008]
  • Prior achievement, aptitude, and use of learning strategies as predictors of college student achievement
    Garavalia, L. S. College Student Journal 36 (4) : 616 ~ [2002]
  • Prior achievement, aptitude, and use of learning strategies as predictors of college student achievement
    Garavalia, L. S. College Student Journal 36 4 616- [2002]
  • Predictive validity and reliability of the motivated strategies for learning questionnaire(MSLQ)
    Pintrich, P. R. Educational Psychology Measurement 53 : 801 ~ 813 [1993]
  • Predictive validity and reliability of the motivated strategies for learning questionnaire(MSLQ)
    Pintrich, P. R. Educational Psychology Measurement 53 801-813 [1993]
  • Predicting achievement early and late in the semester : The role of motivation and use of learning strategies
    Pokay, P. Journal of Educational Psychology 82 (1) : 41 ~ [1990]
  • Predicting achievement early and late in the semester : The role of motivation and use of learning strategies
    Pokay, P. Journal of Educational Psychology 82 1 41- [1990]
  • National Assessment of Student Engagement in Learning for Korean Universities
    Yu, H. [2011]
  • National Assessment of Student Engagement in Learning for Korean Universities
    Yu, H. - [2011]
  • Moving toward a distributed learning model based on self-managed learning
    Guglielmino, L. M. SAM Advanced Management Journal 66 (3) : 36 ~ 43 [2001]
  • Moving toward a distributed learning model based on self-managed learning
    Guglielmino, L. M. SAM Advanced Management Journal 66 3 36-43 [2001]
  • Motivational and self~regulated learning components of classroom academic performance
    Pintrich, P. R. Journal of Educational Psychology 82 (1) : 33 ~ 40 [1990]
  • Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
    Pintrich, P. R. Journal of Educational Psychology 82 1 33-40 [1990]
  • Metacognitive strategies in student learning: do students practise retrieval when they study on their own?
    Karpicke, J. D. Memory 17 (4) : 471 ~ 479 [2009]
  • Metacognitive strategies in student learning: do students practise retrieval when they study on their own?
    Karpicke, J. D. Memory 17 4 471-479 [2009]
  • Measurement and analysis of variables related to effectiveness of university
    Seo, M. National University [1996]
  • Measurement and analysis of variables related to effectiveness of university
    Seo, M. [1996]
  • Lernstrategien im studium : ergebnisse zur faktorenstruktur und reliabilitateines neuen fragebogens
    Wild, K. P. Zeitschrift fur Differentielle und Diagnostische Psychologie 15 : 185 ~ 200 [1994]
  • Lernstrategien im studium : ergebnisse zur faktorenstruktur und reliabilitateines neuen fragebogens
    Wild, K. P. Zeitschrift fur Differentielle und Diagnostische Psychologie 15 185-200 [1994]
  • Learning strategy research
    Dansereau, D. F. Thinking and Learning Skills 1 : 209 ~ 239 [1985]
  • Learning strategy research
    Dansereau, D. F. Thinking and Learning Skills 1 209-239 [1985]
  • Learning Strategies
    Dansreau, D. F. dAcademic Press : 1 ~ 30 [1978]
  • Learning Strategies
    Dansreau, D. F. 1-30 [1978]
  • Improvement of high school records and transcripts in the college entrance examinations
    Hong, H. [2008]
  • Improvement of high school records and transcripts in the college entrance examinations
    Hong, H. - [2008]
  • Human resource development and its underlying theory
    Swanson, R. A. Human Resource Development International 4 (3) : 299 ~ 312 [2001]
  • Human resource development and its underlying theory
    Swanson, R. A. Human Resource Development International 4 3 299-312 [2001]
  • Handbook of Counseling Psychology
    Russell, R. K. John Wiley & Sons, Inc [1992]
  • Handbook of Counseling Psychology
    Russell, R. K. - [1992]
  • HRD기업 구성원의 자기주도학습능력 측정도구 개발 연구
    배을규 HRD연구 12 (3) : 1 ~ 26 [2010]
  • HRD기업 구성원의 자기주도학습능력 측정도구 개발 연구
    배을규 HRD연구 12 3 1-26 [2010]
  • Evaluating the predictive validity of various college admission materials
    Chi, E. Journal of Educational Evaluation 18 (2) : 155 ~ 172 [2001]
  • Evaluating the predictive validity of various college admission materials
    Chi, E. Journal of Educational Evaluation 18 2 155-172 [2001]
  • Elaborative interrogation facilitates acquisition of confusing facts
    Pressley, M. Journal of Educational Psychology 80 : 268 ~ 278 [1988]
  • Elaborative interrogation facilitates acquisition of confusing facts
    Pressley, M. Journal of Educational Psychology 80 268-278 [1988]
  • Effective teaching methods
    Borich, G. D. Prentice Hall [2000]
  • Effective Teaching Methods
    Borich, G. D. - [2000]
  • Educational Research and Statistical Analysis for Writing Thesis
    Baek, S. Kyoyook Books [2004]
  • Educational Research and Statistical Analysis for Writing Thesis
    Baek, S. - [2004]
  • Domain-specific versus metacognitive knowledge effects on text recall and comprehension
    Körkel, J. Learning and Instruction: European Research in an International Context 3 : 311 ~ 323 [1991]
  • Domain-specific versus metacognitive knowledge effects on text recall and comprehension
    Körkel, J. Learning and Instruction: European Research in an International Context 3 311-323 [1991]
  • Developmental Task and Education
    Havighusrt, R. J. D. McKays Co [1972]
  • Developmental Task and Education
  • Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
    Zimmerman, B. J. American Educational Research Journal 23 (4) : 614 ~ 628 [1986]
  • Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
    Zimmerman, B. J. American Educational Research Journal 23 4 614-628 [1986]
  • Current approaches to science education : implications for mainstream instruction of students with disabilities
    Scruggs, T. E. Remedial and Special Education 14 (1) : 15 ~ 24 [1993]
  • Current approaches to science education : implications for mainstream instruction of students with disabilities
    Scruggs, T. E. Remedial and Special Education 14 1 15-24 [1993]
  • Critical review of cognitive-learning strategies instruction for students with severe learning difficulties
    Shin, J. Asian Journal of Education 3 (1) : 63 ~ 88 [2002]
  • College students’ choices of study strategies
    Carrier, L. M. Perceptual and Motor Skills 96 : 54 ~ 56 [2003]
  • College students’ choices of study strategies
    Carrier, L. M. Perceptual and Motor Skills 96 54-56 [2003]
  • Advances in Cognitive Science (Vol. 1)
    Mayer, J. D. Ellis Horwood [1986]
  • Advances in Cognitive Science (Vol. 1)
    Mayer, J. D. - [1986]
  • Accuracy of metacognitive monitoring affects learning of texts
    Thiede, K. W. Journal of Educational Psychology 95 (1) : 66 ~ [2003]
  • Accuracy of metacognitive monitoring affects learning of texts
    Thiede, K. W. Journal of Educational Psychology 95 1 66- [2003]